Öndeki Aracı Takip Kuralları
Öndeki aracın güvenle takip edildiği uzaklığa takip mesafesi denir. Bu mesafe yaklaşık olarak aracın iki saniyede aldığı yol kadardır. 88-89 metodu ile hesaplanabilir. Öndeki araç belli bir noktadan geçerken içinde bulunulan araç sürücüsü 88-89 diye sayar. Bu sürenin sonunda öndeki aracın bulunduğu noktaya gelinmiş ise takip mesafesi uygundur.
Arkadan çarpma şeklindeki trafik kazalarının en önemli sebebi takip mesafesi kurallarına uyulmamasıdır.
Sürücüler önlerindeki araca en fazla kendi araçlarının km/h cinsinden hızlarının yarısı kadar metre yaklaşabilirler. Yani 60 km/h hızla giden bir araç, öndeki araca en fazla 30 m yaklaşabilir. Ancak yağış ve buzlanma gibi yolun kayganlığını artıran nedenlerle durma mesafesinin uzayacağı düşünülerek takip mesafesinin artırılması gerekir.
Öndeki aracın güvenle takip edildiği uzaklığa takip mesafesi denir. Bu mesafe yaklaşık olarak aracın iki saniyede aldığı yol kadardır. 88-89 metodu ile hesaplanabilir. Öndeki araç belli bir noktadan geçerken içinde bulunulan araç sürücüsü 88-89 diye sayar. Bu sürenin sonunda öndeki aracın bulunduğu noktaya gelinmiş ise takip mesafesi uygundur.
Arkadan çarpma şeklindeki trafik kazalarının en önemli sebebi takip mesafesi kurallarına uyulmamasıdır.
Sürücüler önlerindeki araca en fazla kendi araçlarının km/h cinsinden hızlarının yarısı kadar metre yaklaşabilirler. Yani 60 km/h hızla giden bir araç, öndeki araca en fazla 30 m yaklaşabilir. Ancak yağış ve buzlanma gibi yolun kayganlığını artıran nedenlerle durma mesafesinin uzayacağı düşünülerek takip mesafesinin artırılması gerekir.