BOND İnternet Trendleri Raporu yayınlandı. Buna göre, internet kullanıcıları sayısı 3,8 milyar olurken bu rakam dünya nüfusunun yarısından fazlasını oluşturuyor.
Anadolu Ajansı'nın aktardığına göre, internet kullanıcı sayısı 2018 yılında dünya nüfusunun yarısını geçerek 3,8 milyara ulaştı. Bununla beraber internet kullanıcıları her geçtiğimiz yıl artarken, artış hızında bir azalma görülüyor.
Yukarıdaki infografikten de görebileceğiniz üzere internete erişim en çok Avrupa ve Kuzey Amerika'dan sağlanırken, en az da Afrika ve Orta Doğu'dan sağlanıyor. Bununla beraber Asya Pasifik bölgesinde 9 sene içerisinde artış yerine bir azalma görülmüş.
Kullanıcı sayısının yüzde 21'i Çin'deyken, yüzde 12'sini Hindistan oluşturuyor. Hindistan'ı ise beklenildiği üzere yüzde 8 ile ABD takip ediyor. Türkiye ise listede 15. sırada.
Rapor, insanların internet kullanımında bilinçlendiğini, bu yüzden aşırıya kaçmaktan çekindiklerini ve gizlilik ve benzer sebeplerden sosyal medya kullanımında da azalmaya gittiğini gösteriyor. Bununla beraber şirketlerin başarılı olması için dijital çağa geçiş yapması gerektiğini, tüketicilere kişiselleştirilmiş ürünler sunmanın internet ile çok daha kolay olduğunu ve bu yöntemin de hem tüketici hem de üreticiye katkı sağladığını söyleyen rapor, siber güvenlik sistemlerinin de ülkelerin vazgeçemeyeceği bir konumda bulunması gerektiğini ekliyor.
Anadolu Ajansı'nın aktardığına göre, internet kullanıcı sayısı 2018 yılında dünya nüfusunun yarısını geçerek 3,8 milyara ulaştı. Bununla beraber internet kullanıcıları her geçtiğimiz yıl artarken, artış hızında bir azalma görülüyor.
Yukarıdaki infografikten de görebileceğiniz üzere internete erişim en çok Avrupa ve Kuzey Amerika'dan sağlanırken, en az da Afrika ve Orta Doğu'dan sağlanıyor. Bununla beraber Asya Pasifik bölgesinde 9 sene içerisinde artış yerine bir azalma görülmüş.
Kullanıcı sayısının yüzde 21'i Çin'deyken, yüzde 12'sini Hindistan oluşturuyor. Hindistan'ı ise beklenildiği üzere yüzde 8 ile ABD takip ediyor. Türkiye ise listede 15. sırada.
Rapor, insanların internet kullanımında bilinçlendiğini, bu yüzden aşırıya kaçmaktan çekindiklerini ve gizlilik ve benzer sebeplerden sosyal medya kullanımında da azalmaya gittiğini gösteriyor. Bununla beraber şirketlerin başarılı olması için dijital çağa geçiş yapması gerektiğini, tüketicilere kişiselleştirilmiş ürünler sunmanın internet ile çok daha kolay olduğunu ve bu yöntemin de hem tüketici hem de üreticiye katkı sağladığını söyleyen rapor, siber güvenlik sistemlerinin de ülkelerin vazgeçemeyeceği bir konumda bulunması gerektiğini ekliyor.