Opel Corsa 1.0 Turbo 3K: Hafif Siklet Sporcu

cemree

=)=)
V.I.P
Beşinci nesliyle her açıdan daha fazla olgun bir otomobil vaat eden Opel Corsa, üç kapılı karoseriyle de dinamik bir tasarım isteyenleri hedefliyor. Yeni nesil turbo beslemeli motorsa otomobilin en önemli yeniliklerinden birisi olarak göze çarpıyor.

Opel Corsa 1.0 Turbo 3K Tasarım

İlk neslinden bu yana Opel Corsa’nın her nesilde üç kapılı bir versiyonu da bulundu ve bu gelenek devam ediyor. 4021 mm uzunluk, 5 kapılı kardeşiyle aynıyken, 1479 mm’lik yükseklik ile -2 mm alçalmış, 1736 mm’lik genişlikle de -10 mm azalmış. 2510 mm’lik aks mesafesiyse aynı kalmış. Profilden bakıldığında bir önceki nesille önemli benzerlik gösteren Corsa’nın, yeni değil, “makyajlı” olduğunu düşünenler de çok. Yüzü, far, kaput ve radyatör ızgarası tasarımı sebebiyle Adam’a benzeyen Corsa’nın stop grubuysa ağabey Astra’ya atıfta bulunuyor. İlk olarak Insignia’da karşımıza çıkan, kapı üzerindeki ütü izleri Corsa’da da vücut buluyor. C sütunundaki siyah çıkıntı da yeni Astra’da da karşımıza çıkacak küçük bir detay.
 
Opel Corsa 1.0 Turbo 3K İç Mekan

Corsa’nın iç mekanına geçildiğinde ilk dikkat çeken unsur, yan destekleri oldukça iyi görünen sportif yapılı koltuklar oluyor. Koltukların minder kısmı biraz kısa tutulduğu için uzun yolculuklarda biraz rahatsızlık yaratsa da ayar mekanizmasının esnekliğiyle doğru oturma pozisyonunu bulmak zor değil. Emniyet kemerini oldukça uzakta kalan yuvasından almak içinse biraz kıvrak olmalısınız. Kokpitin üst bölümünde kompakt sınıftaki bazı modellerde karşımıza çıkacak türden kaliteli bir malzeme kullanılırken, kapı içlerinde ve kokpitin alt kısmında sert ve düşük kalitede plastiğe yer verilmiş olması dikkat çekiyor. Ön ve arka çapraz görüş açıları eskiden olduğu gibi biraz sıkıntılı olan Corsa’da artık geri görüş kamerasına sahip olabilmenizse önemli bir artı. 7 inç büyüklüğündeki multi medya ekranı, bir önceki nesilde kullanılan nümerik ekrandan sonra önemli bir çağ atlayışını ifade ediyor. Kokpit yapısı biraz daha aşağıda konumlandırıldığı için selefine göre daha ferah bir iç mekana sahip olduğunu söyleyebiliriz. Gerek IntelliLink sistemini, gerekse klima kumandalarını kullanmak kolay. Sinyal ve silecek kollarının alışılmışın biraz yükseğinde konumlandırılmasıysa ilk başta bocalamanıza sebep olabilir. Gösterge tablosuysa yalın ve kolay takip edilebilir yapıya sahip. Arka bölümde küçük sınıf standartlarında diz ve baş mesafesi sunulurken, küçük arka camlar sebebiyle bir miktar klostrofobik bir etki oluşsa da 3 kapılı tüm otomobillerde artık bu durum mevcut ve bunu kabullenerek otomobili satın almalısınız. 280 litrelik bagaj hacmiyse 2 kişi için yeterli büyüklükte.
 
Opel Corsa 1.0 Turbo 3K Motor

Üç kapılı Corsa’da, Opel’in yeni nesil Ecotec motoru görev alıyor. Turbo beslemeli bu motor, 999 cc hacminde ve 5000 d/d ile 6000 d/d arasında 115 HP güç, 1800 d/d ile 4500 d/d arasında 170 Nm tork üretiyor. Yani tam da doksanlı yılların ateşli hatchbacklerine yakın değerler sunan bu motor, 6 ileri manuel vitesli şanzımanla gücü ön tekerleklere aktarıyor. 1103 kg’lik ağırlıkla kolayca baş edebilen motor, 3 silindirli yapısı sebebiyle gür sesini duyurmaktan çekinmiyor ve eğer camlarınız da açıksa egzozdan gelen ufak patırtı seslerini duyabiliyorsunuz. Alt ve orta devirlerde yeterince performanslı hissettiren motorun nefesi üst devirlerde tükeniyor. Kısa fakat belirsiz yollara sahip şanzımanlaysa şehir içi trafikte uzun tutulan oranlar ve yüksek tork sebebiyle fazla vakit geçirmeye gerek kalmıyor. Sabırlı olursanız, cebinizi ödüllendirebilen motorla birlikte biz 100 km’de ortalama 7,6 litrelik ortalama yakıt tüketim değerini yakaladık. Bu değer şehir içi sıkışık trafikte 9,0 litreye kadar artabilirken, şehir dışı yollarda da aynı şekilde 5,5 litreye kadar düşüyor.
 
Opel Corsa 1.0 Turbo 3K Konfor & Yol Tutuş


Corsa’da küçük sınıfta pek fazla rastlanmayan bazı küçük konfor özellikleri satın alınabiliyor. Isıtmalı direksiyon simidi, ısıtmalı ön koltuklar, 7 inçlik akıllı telefon ekranını yansıtabilme özellikli multimedya ekranı, şehir içinde hafifleyebilen City özellikli direksiyon sistemi, geri görüş kamerası gibi donanımlara Corsa’da ulaşılabiliyor. Bir önceki nesilde çokça eleştirilen karoser salınımı problemiyse bu nesilde törpülenmiş ve daha sert süspansiyon sebebi ve 17 inçlik jantların birleşimiyle yola daha sıkı tutunduğunu hissettiren bir otomobil ortaya çıkmış. Direksiyon sistemi eskisine oranla daha direkt çalışsa da halen geri bildirim konusunda pek yetenekli değil ve zemin hakkında iyi bilgi veremiyor. Normal modda şehir içi için ağır denilebilecek bir ayara sahip olan sistem, City tuşuyla neyse ki hafifleyebiliyor. Limitleri aşıldığında önden kayma eğilimi gösterse de Corsa’da, ESP sistemi biraz erken çalışarak işi pek şansa bırakmıyor. Bir önceki nesle göre yalıtım seviyesi iyileştirilse de süspansiyon sistemi daha sessiz çalışan rakipleri de var. Sert sistem, ince yanaklı lastiklerle birleştiğinde pek de konforlu yolculuklar beklememelisiniz. Yine de otoyol kullanımlarında, yasal hız limitlerinde Corsa yeterince konforlu hissettirebiliyor.



Opel Corsa 1.0 Turbo 3K Güvenlik

Euro NCAP çarpışma testlerinden Opel Corsa 4 yıldızla ayrıldı. Yaşam alanı korumasında 100 üzerinden 79 alan Corsa, yandan çarpışmalarda ve kamçı etkisi testlerinde başarısız bulundu. Güvenlik yardımcıları disiplininde 100 üzerinden 56 alsa da burada, teste katılan otomobilin baz donanım seviyesinde olduğunu not edelim. Corsa’da güvenlik paketleriyle Şerit İhlali Uyarı Sistemi, Ön Çarpışma İkazı, Uzun Far Asistanı gibi donanımlar satın alınabiliyor.
 
Opel Corsa 1.0 Turbo 3K

Teknik Özellikler


Motor: 1.0 Turbo ECOTEC

Motor Hacmi: 999 cc

Silindir Adedi: 3

Maksimum Güç: 115 HP 5000 d/d

Maksimum Tork: 170 Nm 1800 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 10,3 s

Maksimum Hız: 195 km/s



Frenler

Ön: Hava Kanallı Disk

Arka: Disk



Yakıt Türü Benzinli

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 6,0 lt

Şehir Dışı: 4,3 lt

Karma: 4,9 lt

Test: 7,6 lt

CO2 Emisyonu 115 gr/km

Boyutlar

Uzunluk: 4021 mm

Genişlik: 1736 mm

Yükseklik: 1479 mm

Dingil Mesafesi: 2510 mm

Bagaj Hacmi: 280 lt

Yakıt Depo Kapasitesi: 45 lt

Boş Ağırlık: 1103 kg

Lastik Boyutu: 215/45 R 17
 
Uzman Yorumu - Kerem Tokmak

İlk kez 2006 yıllarında yollarla buluştuğunda dördüncü nesil Opel Corsa’yı beğenenlerdendim. Dönemi için önemli bir “devrim” olan otomobil, bu sefer “evrime” uğramış. Kullanımı biraz daha keyifli bir hal alan otomobil, süspansiyon konforu seviyesinden biraz feragat etmiş. Fakat Corsa, artık birçok teknolojik donanımıyla da günün şartlarına uyum sağlıyor. Birçok konfor ve sürüş desteği donanımıyla iddiasını artıran Corsa’nın en büyük sıkıntısı bence, görünüm itibariyle bir önceki nesle ciddi oranda benzemesi. Eğer dinamik sürüş özellikleri arayışındaysanız ve yüksek performanslı hatchbackler sizin için gereksiz güçlü geliyorsa, 1,0 litrelik turbo beslemeli motorla tatmin olabilirsiniz. Fakat konforlu ve sakin bir 3 kapılı küçük hatchback arayışındaysanız başka modellere de göz atabilirsiniz. Son olarak, 61.700 TL’lik fiyat, donanım seviyesi oldukça iyi olsa da Corsa için gerçekten yüksek. Hali hazırda 49.000 TL’ye 1,2 litrelik TSI motora sahip, DSG şanzımanlı Ibiza SC’yi, 61.900 TL’ye ise 180 HP güce sahip 1,4 litrelik TSI motorlu Ibiza Cupra’yı satın alabiliyorsunuz. Yorum sizin…
 
Geri
Top