1.Bir matematikçinin yaşamıyla ilgili kısa bir oyun veya öykü yazımı
2.İstatistik ve grafikler
Dört kişilik bir ailenin aylık geliri
Giderlerin ( eğitim,sağlık,temizlik,…..) aylık dağılımı
Bütçe planlaması
Bir çalışan ile röportaj
Enflasyonun aylara göre belirlenmesi ve bunun bütçeye etkisi
3.Küçük çocuklar için bir matematik kitabı yazma
Küçük sınıfların (1. ve 2. sınıf) matematik kitapları incelenerek konuların belirlenmesi
4.Sayılar Teorisi
Fibonacci sayıları,özellikleri ve doğadan örnekler
Neden bilimsel gösterime ihtiyaç duyuyoruz?
Çok küçük ve çok büyük sayıların fen alanında kullanımı
Altın Oran nedir?
Altın oran ile ilgili doğadan örnekler.
5.Üçgen ve çokgenlerin özellikleri
Cetvel ve pergel yardımıyla geometrik çizimler
Çeşitleri ve özellikleri
Çevre ve alan kavramı
Geometrik şekillerle oluşmuş sanatsal resimler (desen oluşturma)
6.Evimizde geometri. Evimizde kullanılan geometrik şekiller nerelerde ve nasıl kim tarafından kullanılır.
7.Türk Bayrağının çizimi.
8.Birleşmiş Milletler üyesi ülkelerin bayraklarında kullanılan geometrik şekiller.
9.Oran orantı ve yüzdeler günlük hayatta nerede nasıl kullanılır?
10.Yüzde hesaplarını hiç kullanmayacağını düşünen bir insan için ne söylenebilir?
11.Çember ve daire günlük yaşamımızda bize neleri kolaylaştırır?
12.Pi sayısının tarihçesi. Pi sayısını ilk olarak kimler nerede kullanmıştır.
13.Silindir günlük yaşamda nerede yada nasıl kimlerce kullanılır?
14.Evimizde bir hafta içinde alınan her türlü gıda maddeleri düşünülerek en çok kullanılan beşinin bir ay içinde fiyatlarının artışları grafiklerle göstermek.
15.Bir hafta değerlendirilerek kendimizin uykuya, yemeğe, okula, oyuna, televizyona, arkadaşlarla beraber olmaya, vb… ne kadar zaman ( saat) ayırdığımızı daire grafiği ile gösterelim.
16.İstatistik hangi alanlarda kullanılır ve bize neler kazandırır. (Seçim, borsa, eğitim, … gibi)
17.Herhangi bir dikdörtgenin kısa kenarını veya uzun kenarını taban çapı olarak alırsak daha büyük hacimli bir silindir elde ederiz? Hesaplama yapılırsa sonuç görülür.
18.Aynı yarıçaplı dairelerden biri merkezde olmak üzere diğerleri teğet olarak yerleştirilerek kaç tane daire çizilebileceğini eşit daireler kullanarak gösteriniz.
19.Çemberde çizilen kirişler ve teğetlerle oluşturulabilecek açılar nelerdir. Bu açıların özellikleri ve hesaplamaları hakkında bilgi veriniz.
20.Her gün karşılaştığımız trafik uyarılarının bir kısmı daire, bir kısmı kare, bir kısmı üçgen levhalardadır. Hangi tür uyarının hangi tür levhaya yapıldığını araştırınız.
Yedinci sınıf konularını içeren istenen herhangi bir konuda performans ödevi veya proje ödevi hazırlanabilir.
Günlük hayatta yanlış kullanılan matematiksel kavramlar ile ilgili araştırma yapılması ve bunların nasıl düzeltilebileceği ile ilgili bir proje hazırlanması ve tanıtımı.
Şifreleme bilimi hakkında araştırma yapılması, yeni bir örnek şifre bulunması ve bu keşfedilen şifrenin uygulamasının yapılması.
Üçgenin iç açılarının toplamının 180 derece olduğunun farklı yollardan ispatlarının yapılması.
Müzik ve matematiğin ilgisinin açıklanması, büyük bestecilerin çalışmalarındaki matematiğin araştırılması ve sunumu.
Tarihten günümüze gelişen hesaplama aletleriyle ilgili bilgi toplanması ve yeni bir hesaplama aletinin projesinin yapılması ve tanıtımı.
Tarihte Mayaların kullandığı matematiğin araştırılması ve günümüz matematiğiyle olan benzerlikleri ve farklılıklarının karşılaştırılması ve çıkarılan sonuçların bir kompozisyonda toplanması.
Geçmişten günümüze kullanılmış ana matematiksel takvimlerin araştırılması ve yeni bir matematiksel takvim geliştirilmesi, bu takvimin tanıtımı.
Geçmişte ve günümüzde oynanan matematik oyunları ve bu oyunlarla ilgili bilgi ve doküman toplama ve yeni bir matematik oyununun yaratılması ve bu oyunun okula tanıtılması.
Mozaikler ve mozaiklerin günlük hayatta kullanım alanları hakkında bilgi ve doküman toplanması ve en az 4 tane değişik mozaik oluşturulması, oluşturulan bu mozaiklerin nerede kullanılabileceğini gösteren görsel malzemeler hazırlanması.
Basında matematik ve matematiğin kullanımı ile ilgili doküman toplanması ve açıklanması.
Bilgisayar ortamında özellikle Powerpoint kullanarak aşağıda belirtilmiş konulardan birini seçerek örnek bir sunum hazırlanması
Problemler (sayı,yaş,hareket,işçi-havuz,karışım,…)
Koordinat düzlemi ve doğru grafikleri
Açılar
Dörtgenler
Çember, daire, silindir
İTÜ Deneme Bilim Merkezi gezilerek oradaki çeşitli matematiksel ürünlerin incelenmesi, seçilecek her hangi iki oyun veya projenin üretimi ve sunumu
Koordinat Düzlemi materyal üretimi, çeşitli soru örneklerinin bu düzende sunumu
Matematiksel zeka oyunları (NIM, HANOI KULESI, ÇİN DAMASI, … ) benzeri oyunların hakkında bilgi ve kazanma stratejilerinin geliştirilmesi, oyunda kullanılan materyallerin üretimi ve oyunun sunumu
Sihirli kareler hakkında bilgi, yöntemleri ve çeşitlerinin hazırlanması, materyal üretimi ve çeşitli örnekler ile sunumu
İstatistik uygulamasının yapıldığı araştırma (grafik, ortalama, analiz, mod, medyan)
2.İstatistik ve grafikler
Dört kişilik bir ailenin aylık geliri
Giderlerin ( eğitim,sağlık,temizlik,…..) aylık dağılımı
Bütçe planlaması
Bir çalışan ile röportaj
Enflasyonun aylara göre belirlenmesi ve bunun bütçeye etkisi
3.Küçük çocuklar için bir matematik kitabı yazma
Küçük sınıfların (1. ve 2. sınıf) matematik kitapları incelenerek konuların belirlenmesi
4.Sayılar Teorisi
Fibonacci sayıları,özellikleri ve doğadan örnekler
Neden bilimsel gösterime ihtiyaç duyuyoruz?
Çok küçük ve çok büyük sayıların fen alanında kullanımı
Altın Oran nedir?
Altın oran ile ilgili doğadan örnekler.
5.Üçgen ve çokgenlerin özellikleri
Cetvel ve pergel yardımıyla geometrik çizimler
Çeşitleri ve özellikleri
Çevre ve alan kavramı
Geometrik şekillerle oluşmuş sanatsal resimler (desen oluşturma)
6.Evimizde geometri. Evimizde kullanılan geometrik şekiller nerelerde ve nasıl kim tarafından kullanılır.
7.Türk Bayrağının çizimi.
8.Birleşmiş Milletler üyesi ülkelerin bayraklarında kullanılan geometrik şekiller.
9.Oran orantı ve yüzdeler günlük hayatta nerede nasıl kullanılır?
10.Yüzde hesaplarını hiç kullanmayacağını düşünen bir insan için ne söylenebilir?
11.Çember ve daire günlük yaşamımızda bize neleri kolaylaştırır?
12.Pi sayısının tarihçesi. Pi sayısını ilk olarak kimler nerede kullanmıştır.
13.Silindir günlük yaşamda nerede yada nasıl kimlerce kullanılır?
14.Evimizde bir hafta içinde alınan her türlü gıda maddeleri düşünülerek en çok kullanılan beşinin bir ay içinde fiyatlarının artışları grafiklerle göstermek.
15.Bir hafta değerlendirilerek kendimizin uykuya, yemeğe, okula, oyuna, televizyona, arkadaşlarla beraber olmaya, vb… ne kadar zaman ( saat) ayırdığımızı daire grafiği ile gösterelim.
16.İstatistik hangi alanlarda kullanılır ve bize neler kazandırır. (Seçim, borsa, eğitim, … gibi)
17.Herhangi bir dikdörtgenin kısa kenarını veya uzun kenarını taban çapı olarak alırsak daha büyük hacimli bir silindir elde ederiz? Hesaplama yapılırsa sonuç görülür.
18.Aynı yarıçaplı dairelerden biri merkezde olmak üzere diğerleri teğet olarak yerleştirilerek kaç tane daire çizilebileceğini eşit daireler kullanarak gösteriniz.
19.Çemberde çizilen kirişler ve teğetlerle oluşturulabilecek açılar nelerdir. Bu açıların özellikleri ve hesaplamaları hakkında bilgi veriniz.
20.Her gün karşılaştığımız trafik uyarılarının bir kısmı daire, bir kısmı kare, bir kısmı üçgen levhalardadır. Hangi tür uyarının hangi tür levhaya yapıldığını araştırınız.
Yedinci sınıf konularını içeren istenen herhangi bir konuda performans ödevi veya proje ödevi hazırlanabilir.
Günlük hayatta yanlış kullanılan matematiksel kavramlar ile ilgili araştırma yapılması ve bunların nasıl düzeltilebileceği ile ilgili bir proje hazırlanması ve tanıtımı.
Şifreleme bilimi hakkında araştırma yapılması, yeni bir örnek şifre bulunması ve bu keşfedilen şifrenin uygulamasının yapılması.
Üçgenin iç açılarının toplamının 180 derece olduğunun farklı yollardan ispatlarının yapılması.
Müzik ve matematiğin ilgisinin açıklanması, büyük bestecilerin çalışmalarındaki matematiğin araştırılması ve sunumu.
Tarihten günümüze gelişen hesaplama aletleriyle ilgili bilgi toplanması ve yeni bir hesaplama aletinin projesinin yapılması ve tanıtımı.
Tarihte Mayaların kullandığı matematiğin araştırılması ve günümüz matematiğiyle olan benzerlikleri ve farklılıklarının karşılaştırılması ve çıkarılan sonuçların bir kompozisyonda toplanması.
Geçmişten günümüze kullanılmış ana matematiksel takvimlerin araştırılması ve yeni bir matematiksel takvim geliştirilmesi, bu takvimin tanıtımı.
Geçmişte ve günümüzde oynanan matematik oyunları ve bu oyunlarla ilgili bilgi ve doküman toplama ve yeni bir matematik oyununun yaratılması ve bu oyunun okula tanıtılması.
Mozaikler ve mozaiklerin günlük hayatta kullanım alanları hakkında bilgi ve doküman toplanması ve en az 4 tane değişik mozaik oluşturulması, oluşturulan bu mozaiklerin nerede kullanılabileceğini gösteren görsel malzemeler hazırlanması.
Basında matematik ve matematiğin kullanımı ile ilgili doküman toplanması ve açıklanması.
Bilgisayar ortamında özellikle Powerpoint kullanarak aşağıda belirtilmiş konulardan birini seçerek örnek bir sunum hazırlanması
Problemler (sayı,yaş,hareket,işçi-havuz,karışım,…)
Koordinat düzlemi ve doğru grafikleri
Açılar
Dörtgenler
Çember, daire, silindir
İTÜ Deneme Bilim Merkezi gezilerek oradaki çeşitli matematiksel ürünlerin incelenmesi, seçilecek her hangi iki oyun veya projenin üretimi ve sunumu
Koordinat Düzlemi materyal üretimi, çeşitli soru örneklerinin bu düzende sunumu
Matematiksel zeka oyunları (NIM, HANOI KULESI, ÇİN DAMASI, … ) benzeri oyunların hakkında bilgi ve kazanma stratejilerinin geliştirilmesi, oyunda kullanılan materyallerin üretimi ve oyunun sunumu
Sihirli kareler hakkında bilgi, yöntemleri ve çeşitlerinin hazırlanması, materyal üretimi ve çeşitli örnekler ile sunumu
İstatistik uygulamasının yapıldığı araştırma (grafik, ortalama, analiz, mod, medyan)