Dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tarihi Tünel, İstanbul'umuzdaki Osmanlı devletinin ilk metrosu olarak, 1867 yılında Fransız mühendis Henry Gavand, gözlemleri sonucu Galata-Beyoğlu arasında ulaşım aracı ihtiyacını belirlemiş ve bunun en uygun çözümünün asansör tipinde demiryolu olduğu kanısına varmıştır.
Uzun müzakereler sonucu Osmanlı Padişahı Abdülaziz`den 6 Kasım 1869 tarihinde Tünel yapma imtiyazını almıştır.
Dış mali destek bulunmasının ardından 30 Temmuz 1871`de yapım çalışmaları başlamış ve 1874 yılının Aralık ayında 573 m. uzunluğunda Tünel tamamlanmış, 17 Ocak 1875 tarihinde işletmeye açılmıştır.
Tünelin işletmeye açıldığı yıllarda vagonların yer altında hareket etmesi halkta çekingenlik yaratmış, ek bir vagon konularak bazı küçük ve büyükbaş hayvanlar taşınarak İnsan taşımacılığında bir tehlike olmadığı hususunda güven sağlanmaya çalışılmıştır.
T.C.Hükümeti 1 Ocak 1939 tarihinde Tünel Tesislerini satın almış ve İşletme, 16 Haziran 1939 tarihinde 3645 sayılı yasa ile İETT`ye devredilmiştir.
06 Temmuz 1943 tarihinde kablo kopması nedeniyle meydana gelen kazada 1 kişi ölmüş, 6 kişi yaralanmıştır.
03 Kasım 1971 tarihinde elektrifikasyonu tamamlanarak bugünkü durumuna getirilmiştir.
Yılda 64.800 sefer yaparak 37.066 km. kateden Tünel, bugün Karaköy-Tünel arasında 2 vagonu ile her gün ortalama 15.000 yolcu taşımaktadır.
Uzun müzakereler sonucu Osmanlı Padişahı Abdülaziz`den 6 Kasım 1869 tarihinde Tünel yapma imtiyazını almıştır.
Dış mali destek bulunmasının ardından 30 Temmuz 1871`de yapım çalışmaları başlamış ve 1874 yılının Aralık ayında 573 m. uzunluğunda Tünel tamamlanmış, 17 Ocak 1875 tarihinde işletmeye açılmıştır.
Tünelin işletmeye açıldığı yıllarda vagonların yer altında hareket etmesi halkta çekingenlik yaratmış, ek bir vagon konularak bazı küçük ve büyükbaş hayvanlar taşınarak İnsan taşımacılığında bir tehlike olmadığı hususunda güven sağlanmaya çalışılmıştır.
T.C.Hükümeti 1 Ocak 1939 tarihinde Tünel Tesislerini satın almış ve İşletme, 16 Haziran 1939 tarihinde 3645 sayılı yasa ile İETT`ye devredilmiştir.
06 Temmuz 1943 tarihinde kablo kopması nedeniyle meydana gelen kazada 1 kişi ölmüş, 6 kişi yaralanmıştır.
03 Kasım 1971 tarihinde elektrifikasyonu tamamlanarak bugünkü durumuna getirilmiştir.
Yılda 64.800 sefer yaparak 37.066 km. kateden Tünel, bugün Karaköy-Tünel arasında 2 vagonu ile her gün ortalama 15.000 yolcu taşımaktadır.