Otomatik klima ise sürücünün A/C (Air/Conditioner) tuşuna basmasıyla çalışmaya başlar. Sitemde ECU'ne giriş bilgisi olarak giden sinyaller şu elemanlardan gönderilmektedir; klima çalıştırma düğmesi, sürücü tarafından arzu edilen sıcaklığın ayarlandığı düğme, kabin içi sıcaklık sensörleri (biri ayak diğeri baş hizasında monte edilir), dış ortam sıcaklığı sensörü (aracın önüne ve açık havayla temas halinde monte edilir), güneş ışınlarının miktarını ölçen bir solar sensör (aracın üzerine monte edilir), üfleme kanallarındaki sıcaklık sensörleri (ön cam, orta ve ayak üfleme kanalında birer tane) ve soğutma suyu sıcaklık sensörü.
Elektronik kontrol ünitesine gelen bu sinyaller işlemcinin hafızasındaki kombinasyonlara göre değerlendirilir ve arzu edilen kabin içi sıcaklığını sağlamak üzere hareket elemanlarına kontrol sinyalleri gönderilir. Bu işlemler, klimanın çalışma süresi, fanların üfleme hızı ve süreleri, hangi üfleme kanallarının kullanılacağı vb. işlemlerdir. Bu işlemleri gerçekleştiren hareket elemanları ise, klima kompresörünü çalıştıran manyetik kavrama, fan motoru kontrol ünitesi, ön cam, orta ve alt üfleme kanallarını açma kapama işi yapan servo mekanizmaları ve gösterge panelindeki durum göstergeleridir.
Sürücü kontrol panelinde ise, ya farklı tuş takımları (A/C tuşu, fan tuşu, ön cam, orta ve alt üfleme seçenek tuşu, dış havayı içeri alma tuşu gibi) kullanılmakta ve bu tuşlar sürücüye elle kontrol imkanı sağlamaktadır. Bir dijital ekranda bir veya iki tuş kullanılarak tüm seçeneklerin kullanılabildiği daha gelişmiş tipler de vardır. Bu sistemlerde bir kez sıcaklık ayarı sisteme girildiğinde yeni bir ayar yapılmadıkça sistem kabin içinde o sıcaklık değerini muhafaza etmek üzere çalışmasını sürdürmektedir.
Elektronik kontrol ünitesine gelen bu sinyaller işlemcinin hafızasındaki kombinasyonlara göre değerlendirilir ve arzu edilen kabin içi sıcaklığını sağlamak üzere hareket elemanlarına kontrol sinyalleri gönderilir. Bu işlemler, klimanın çalışma süresi, fanların üfleme hızı ve süreleri, hangi üfleme kanallarının kullanılacağı vb. işlemlerdir. Bu işlemleri gerçekleştiren hareket elemanları ise, klima kompresörünü çalıştıran manyetik kavrama, fan motoru kontrol ünitesi, ön cam, orta ve alt üfleme kanallarını açma kapama işi yapan servo mekanizmaları ve gösterge panelindeki durum göstergeleridir.
Sürücü kontrol panelinde ise, ya farklı tuş takımları (A/C tuşu, fan tuşu, ön cam, orta ve alt üfleme seçenek tuşu, dış havayı içeri alma tuşu gibi) kullanılmakta ve bu tuşlar sürücüye elle kontrol imkanı sağlamaktadır. Bir dijital ekranda bir veya iki tuş kullanılarak tüm seçeneklerin kullanılabildiği daha gelişmiş tipler de vardır. Bu sistemlerde bir kez sıcaklık ayarı sisteme girildiğinde yeni bir ayar yapılmadıkça sistem kabin içinde o sıcaklık değerini muhafaza etmek üzere çalışmasını sürdürmektedir.