Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Bilgisayar & Cep & Teknoloji
Pc Oyunları
Oyunların Tam Çözümleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Mavi Gül" data-source="post: 238126" data-attributes="member: 24221"><p><strong>ALIAS</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Faydalı Bilgiler</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Oyun boyunca gitmeniz gereken yönü kestirebilmek için haritanızdan veya ekranın üst tarafındaki kırmızı yön oklarından faydalanın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Inventory'deki bir eşyayı kullanabilmek için yapmanız gereken sol ok tuşuyla inventory'i açtıktan sonra aşağı – yukarı ok tuşlarıyla istediğiniz nesneye gelip space tuşuna basmak.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Özellikle nöbetçilerin bol olduğu yerlerde aşağı ok tuşuyla "enhanced vision"a geçtiğinizde ekranınızda beliren kırmızı oklar sayesinde nöbetçilerin nerede olduğunu anlayabilirsiniz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Varmak istediğiniz yer haritanızda yeşil bir noktayla gösterildiğinden sık sık haritanıza bakmayı unutmayın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Dövüşlerde veya kimi tehditkar durumlarda sağlık durumunuzu sağ üst köşedeki mavi çizgilerden takip edebilirsiniz. Bu çizgilerde azalma olduğunda ilerlemek yerine biraz beklerseniz durumunuz yavaş yavaş artıya doğru düzelecektir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Birden fazla adamla aynı anda dövüşmeniz gerektiğinde sabit durup hepsiyle birden uğraşmak yerine sağa sola kaçarsanız çoğunlukla adamlar tek tek saldırmaya başlayacağından daha az darbeyle işi halledebilirsiniz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>MONTE CARLO</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>1. Mr. Sark'ın şöförünü takip edebilmek için iz sürücü serumu kullanmak ve Ajan Dixon'dan aletlerinizi almak.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Kumarhaneye girdiğinizde hemen sağdaki koltuklu bölmede Dixon'ı içkisini yudumlarken bulabilirsiniz. Kısa bir konuşmanın ardından aletleri alın. Odanın diğer ucundaki bölmede ise Sark'ın şöförünü bir kadınla laflarken görüyorsunuz. Yanına gittiğinizde sizden bir bloody mary getirmenizi isteyecek. Bara giderek barmen kadınla konuşun ve içkiyi isteyin. Kadın arkasını döndüğünde tezgahta duran bardağa inventory'nizdeki serumu katın ve tepsiyi alarak şöföre götürün. Adam içkisini içtikten sonra oradan uzaklaştığınızda merkezle aranızda geçen dialog sonucu yeni hedefinizi öğrenin.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>2. Mutfaktaki soğuk hava deposundan diski almak.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Mutfağa gitmek için barın arkasına geçerek tezgah boyunca ilerleyin. Sağdaki kapıdan girin ve "Save Point"te oyunu kaydedip merdivenlerden çıkın. Kapının önünde "stealth mode"da ilerlemenizi ve eşyaların arkasına saklanarak yürümenizi tavsiye eden mesajı dinleyin. Bu arada garson kılığınızı inventory'nizdeki stealth giysinizle değiştirin. Buradaki amacınız iki korumaya yakalanmadan soldaki buzluğa gitmek. Eğer yakalanırsanız adamları bir temiz dövün.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Ipucu: Ben önce düz ilerleyip buzluk hizasına gelince sola dönmeyi denedim. Ama her seferinde yakalandım ve oyun adamlarla dövüşmeme izin vermeden otomatik olarak lobiye geri yolladı beni. Daha sonra mutfağa girer girmez önce sola sonra ileri yürüdüğümde yine yakalanmama rağmen hemen yanıbaşımda duran kepçeyi kaparak adamları eşek sudan gelinceye kadar dövdüm</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Soğuk hava deposuna girdikten sonra düz ilerleyip sola döndüğünüzde büyük bir buz kalıbının içinde diski (daha doğrusu disketi) göreceksiniz. Eğer kepçe hala elinizdeyse bunu kullanarak buzu kırın ve diski alın. Değilse etrafta işinize yarayacak bir kaç şey bulabilirsiniz. Merkezle konuşun ve yeni hedefinizi öğrenin.</strong></p><p><strong>3. "Gersh Room" denilen odaya sızıp "Makina" hakkında bilgi edinmek.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Haritanızı incelediğinizde 3.katın çiziminde hedefinizin yeşil bir noktayla belirtildiğini göreceksiniz. Buzluktan çıkıp ileri yürüdüğünüzde ev bölümüne geçen kapıları göreceksiniz. 3. kata çıkabilmek için asansörü kullanmanız gerekiyor ki burada 2 seçeneğiniz var. Eğer hemen karşınıza çıkan "save point"i kullanırsanız ve o sırada nöbetçi sizden tarafa bakıyorsa diğerlerini de alarma geçireceğinden yolunuza devam edebilmek için önce adamları alt etmeniz gerekecek. Ikinci seçeneğiniz ise kameralara yakalanmadan soldaki duvar boyunca ilerleyip önünüze çıkan kutunun arkasına saklanmak. Sonra koşarak koridoru geçip, asansörün düğmesine basarak asansöre binmek. Siz içeri girer girmez asansör kendiliğinden hareket edecek ve Marshall'la aranızda kısa bir konuşma geçecek.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Asansör durup da kapılar açıldığında anında karşınıza çıkacak 2 adamı dövdükten sonra yolunuza devam edin. Önünüze çıkan kapıyı açmadan önce oyunu kaydedin. Kapıyı açar açmaz karşınıza çıkacak olan adama da haddini bildirin. Hemen solunuzdaki bardan silah olarak kullanabileceğiniz boş içki şişelerini alın. (tedarikli olmakta her zaman fayda vardır). Odanın ortasındaki masanın sağ tarafında bir telefon solunda ise bir notebook var. Notebook'un yanına geldiğinizde bunu hacklemeniz gerektiğini öğreniyorsunuz. Inventory'nizdeki modemi kullanarak bilgisayara bağlanın. Bilgileri aktarabilmeniz için doğru şifreyi girmeniz gerekiyor. Deneme yanılma metoduyla şifreyi kolayca bulabilirsiniz. (ilginçtir hem CAB hem de BAC şifre olarak işe yaryor). Bilgileri aktardıktan sonra geçen konuşmada kumarhanenin altında bir silah yeri olduğunu öğreniyorsunuz ve bir sonraki hedefinize yöneliyorsunuz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>4. Kumarhanenin bodrum katındaki silah bölümünü araştırmak.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Tekrar asansöre binerek 0 yazan butona basın. Asansörden çıkınca bir koridora geliyorsunuz. Kameraya yakalanmadan ilerleyin. Koridorun sonunda bir başka asansör var ancak ne yazık ki bozuk. Yukarı doğru bakarsanız bir havalandırma penceresi göreceksiniz. Sağ taraftaki dolabı (koliye de benziyor ama) çekerek asansörün önüne yerleştirin. Üstüne çıkıp pencereden içeri girin. Sağa doğru ilerleyip köşeye geldiğinizde kendinizi aşağıdaki çıkıntıya bırakın. Tekrar sağa ilerleyip merdivenden aşağı inin. Oyunu kaydedip ekranın alt tarafına kalan kahverengi bölüme yöneldiğinizde bodruma varmış olacaksınız. Ara videoyu izleyin. Videoda gitmeniz gereken yönü kestiremezseniz haritanızdan veya ekranın sağ üst köşesindeki yön oklarından yararlanın. Bulunduğunuz yerden sağa doğru ilerleyin. Buradaki nöbetçiyi haklamanız gerekiyor. Bu arada adam alarmı çalıştırsa bile paniklemeyin çünkü diğerleri gelene kadar kapıyı geçecek vaktiniz var. Içeri girerek ilerleyin ve oyunu kaydedin.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Bir sonraki odada karşınıza yine iki adam çıkıyor. Adamlardan önce yerdeki metal sopayı almaya çalışın ve doğal olarak adamların işini bitirdikten sonra bir sürü monitörün bir arada olduğu konsola gidin. Marshall size güvenlik koridorunu nasıl geçeceğinizi anlatacak. Öncelikle inventory'nizdeki "razor prism" i kullanmanız gerek. Bunun için de güvenli bir yere ihtiyacınız var. Tekrar bir önceki odaya dönün. Haritanıza bakarak gitmeniz gereken yeri tespit edin. Yakalanıp dayak atarak veya yakalanmadan kapıya ulaştığınızda kilitli olduğunu göreceksiniz. Inventory'nizden maymuncuğu alarak kilidi açın. Bunun için bir kaç kez sağ ok tuşuna ve space'e basarak sağdaki dişliyi düşürün. Aynı şeyi soldaki dişli için sol ok tuşunu kullanarak tekrarlayın. Içeri girip odanın sonuna ilerleyin ve prizmayı kablo kutusuna (sigorta kutusuna da benziyor) yerleştirin. Kutudan uzaklaşır uzaklaşmaz içeri giren nöbetçiyi eğer daha önceden ele geçirdiğiniz ve silah olarak kullanabileceğiniz herhangi bir şey varsa bununla yoksa kenarda duran tahta saplı fırçayla dövün. Dışarı çıkıp haritanızı ya da kırmızı yön oklarını takip ederek güvenlik koridoruna gelin. Oyunu kaydedin. Marshall size üç kameranın hangi sırayla nereyi gösterdiğini anlatacak ve ekranın sağ üst köşesinde her kameranın o anda nereyi gösterdiğini izleyebileceksiniz.</strong></p><p><strong>Kameralara ve nöbetçilere yakalanmadan odanın sonundaki kapıya gidin. (Bu bölümü epey uğraşarak geçtim. Üstelik nasıl becerdiğimi de hiç bilmiyorum). Oyunu kaydedin. Kapı açılır açılmaz bir kişiyle daha dövüşmeniz gerekecek. Daha sonra merdivenlerden aşağı inin ve yerdeki sopayı alın. Tam bu sırada razor prismin adamlar tarafından bulunduğunu ve geri almanız gerektiğini öğreneceksiniz. Aynı anda da merdivenlerden aşağı inen nöbetçi sizi fark edip bağırmaya başlayacak. Adamın işini bitirdiğinizde beliren search yazısı uyarınca üstünü aradığınızda prizmayı bulacaksınız. Bundan sonra kırmızı yön oklarını takip ederek ilerleyin ve olabildiğince az yara alarak önünüze çıkan adamlardan kurtulun. Oyunu kaydederek merdivenlerde silah değiştirin. Kimseye çaktırmadan güvenlik odasını geçin. Her tarafı basınç sensörleriyle donatılmış yere geldiğinizde bir sonraki görevinizi öğreneceksiniz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>5. Araştırma (Science Lab) Laboratuarına sızmak.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Ara video ve dialoglardan sonra, daha önce geçtiğiniz güvenlik odasına dönüp adamı dövün ve köşede duran silahla masanın üstündeki güvenlik kartını alın. Modemi kullanarak şifreyi girin. (CA veya DC, her ikisi de uyuyor) ve notebook'unuza yeni bir harita yükleyin. Haritadaki yeşil nokta yeni hedefiniz. Buraya ulaştığınızda kapıyı açmak için güvenlik kartını kullanın. Içerideki adamları hallettikten sonra oyunu kaydedin. Sağdaki düğmeye basarak arka taraflardaki bir yerde bir kapıyı açmış olacaksınız. Geri dönüp hedefinize doğru ilerleyin. Ister durmadan koşarak ister dövüşerek girişe vardığınızda soldaki cihazı kullanarak (kontrol paneli gibi bir şey) içeri girin. Içeride aynısından bir tane daha var. Bunu da kullandığınızda bulunduğunuz yerin bir asansör olduğunu göreceksiniz. Ikinci kata çıkın ve oyunu kaydedin. Kırmızı yön oklarını ya da haritayı kullanarak duvara doğru koştuğunuzda yine bir havalandırma olduğunu göreceksiniz. Ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz oyunu kaydedip ilerleyin, ara videoyu seyredin.tam kurtuldum diye sevinip yeni bir save pointe geldiğinizde Marshall size hareket algılayıcı sensörlerden bahsedecek. Olabildiğince hızlı koşup kimseye ve özellikle de sensörlere bağlı olarak harekete geçen duvara monte edilmiş makinalıya yakalanmadan ilerideki kamyona ulaşıp arkasına atlayın. Tekrar bodruma geri dönüyoruz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Haritanıza baktığınızda yeşil dikdörtgenlerle işaretlenmiş 2 pencere göreceksiniz. Amacınız bunlardan üstünde bir merdiven olanına ulaşmak. Merdivene ulaşmayı başarınca oyunu kaydedin ve iskeleye (köprüye) tutunarak ilerleyin, düşmemeye dikkat edin. Havalandırmadan içeri girerek tekrar oyunu kaydedin. Ileriye doğru yürüyün ve merdivenden aşağı inin. Sensörlerle korunan bilgisayar odasına gidebilmek için boruların altından sağa doğru ilerleyip ızgarayı çıkartın. Zıplayıp boruyu kullanarak sonuna kadar ilerleyin ve buradaki bilgisayarı hack'leyin. (Umarım daha önce kullandığınız 3 harfli şifreyi hala hatırlıyorsunuzdur). Böylece hem sensörleri etkisizleştirecek hem de notebook'unuza yeni bir harita yükleyeceksiniz. Kırmızı yön oklarını takip ederek ilerleyin ve oyunu kaydedin.</strong></p><p><strong>6. Lazer prototipini ele geçirmek.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Koridorları takip ederek prototipin bulunduğu odaya kadar ilerleyin. Buraya girebilmek için geçerli bir parmak izine ihtiyacınız olduğunu öğreneceksiniz. Ekranınızda yeşil üçgenlerle yerleri belirtilen bilimadamlarından herhangi iki tanesini yakalayın ve inventory'nizdeki aleti kullanarak her ikisinin de parmak izini alın. Tekrar geri dönüp parmak izlerini kullanmak istediğinizde bunun hiç de kolay olmadığını göreceksiniz. Burada da Marshall imdadınıza yetişecek. Ilk cihazda modeminizi kullandıktan sonra 50 saniye içinde ikinci cihaza gidip parmak izini kullanmanız gerekiyor. Aynı zamanda sizi yolunuzdan alıkoymak isteyen kötü adamlardan da kurtulmanız lazım. Eğer zamanında yapabilirseniz odanın kapısını açmayı başaracaksınız. Içeri girip prototipi aldığınızda bu görev de tamamlanmış olacak. Bu esnada Dixon'dan Mr. Sark'ın "Gersh Room"a (ilk bilgisayarı hacklediğimiz oda) gittiğini öğreniyorsunuz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Ipucu: Parmak izini kullanmanız gerektiğinde eğer ilk seferinde başarılı olamazsanız oyunu yeniden yüklemek yerine tekrar ilk bilgisayarı hackleyip başarana kadar deneyebilirsiniz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>7. Gersh Room'a gidip Anna ve Mr. Sark'ı gözetlemek.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Gersh Room'a gidebilmek için asansöre yöneldiğinizde alarm sistemini etksiz hale getirmeden yukarı çıkamayacağınızı öğreniyorsunuz. Sistemi çalıştıran 3 tane alarm kutusu var. Birincisi hemen sağınızda, ikincisi bilim adamının odasında, üçüncüsü ise daire şeklindeki koridorda. Lazer prototipini kullanarak bunları imha ettikten sonra asansöre binip yukarı çıkın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Kata geldiğinizde yine bir karşılama komitesi ile cebelleşmeniz gerekiyor. Işlerini bitirdikten sonra Gersh Room'a giderek barın arkasına saklanın ve ara videoyu seyredin. Bu noktada tez vakitte odadan çıkmanız gerektiğini anlıyorsunuz. Önünüze çıkan adamları alt ederek asansörle aşağı inin ve oyunu kaydedin. Burada tekrar 3 nöbetçiyle başa çıkmanız gerekecek ve sonunda Sark'la karşı karşıya kalacaksınız. Sark'la hesabınızı gördükten sonra kumarhane kısmına gidin ancak kapılar kilitli olduğundan her zamanki gibi haritanıza bakarak hedefinizi gösteren yeşil noktaya doğru ilerlemeniz gerekecek. Bir miktar daha dövüşün ardından pencereden dışarı kendinizi atarak Dixon'ın arabasına atlayın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>CIA merkezinde lazer incelendiğinde iki parçasının eksik olduğunu ve bunları ele geçirebilmek için Suudi Arabistan'a gitmeniz gerektiğini öğreniyorsunuz.</strong></p><p><strong>SUUDI ARABISTAN</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Sahte kimliğinizle kendinizi tanıtıp görevliyle biraz lafladıktan sonra giriş için bir güvenlik kartına ihtiyacınız olduğunu öğreniyorsunuz. Tabii daha çok güvenlik sistemlerini tahrip etmeye alışık biri olarak bu amaçla üst kata çıkıyorsunuz. Bu arada sahte bir kimlikle dolaştığınızdan kimse size bulaşmıyor. Sağdaki merdivenlerden çıkıp kapıdan geçtiğinizde üst kata çıkmış oluyorsunuz. Bundan sonraki hedefiniz güvenlik terminalini bulmak. Bu esnada etrafın lazer ışınlı bir sistemle korunduğunu ve bunları etkisizleştirebilmek için inventory'nizdeki ışın kesiciyi (beam interruptor) kullanmanız gerektiğini öğreniyorsunuz. Bu aşamada isterseniz kostümünüzü de değiştirebilirsiniz. Basitçe kesicileri ışınların çıktığı noktaya yerleştirerek ilerleyin. Sadece iki kesiciniz olduğundan geçtiğiniz her noktada kesicileri yerinden alıp bir sonraki noktada kullanmanız gerekiyor. (Kesicileri yerinden almak için tekrar inventory'den beam interruptor'ı seçin. Hedefe yerleştirdiğinizde bu kez halka kırmızı olunca space'e basarak geri alın). En sona geldiğinizde terminalin biraz daha ileride, diğer tarafta olduğunu görüyorsunuz. Işın kesicileri kullanarak terminale ulaşın ve modemle hackleyin. Böylece ana bilgisayar (mainframe) odasına giriş izni sağlamış olacaksınız.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Balkonun kenarına giderek aşağıdaki kapıdan içeri girin ve oyunu kaydedin. Yine modemi kullanarak mainframe'i hackleyin. Bu esnada yakıt hücrelerinin saklanmış olabileceği 6 tane kemik olduğunu öğreniyorsunuz. Kemiklerin yerleri şöyle zemin katın kuzeybatı tarafında ve köşede, zemin katın güneybatı tarafında kalan odada, yine zemin kattaki ortadaki odada. Son olarak da birinci katın kuzeybatı köşesinde (bazı noktalarda birden fazla kemik var). Neşenize göre, istediğiniz sırada kemikleri toplayın. Yalnız bol bol dövüşmeniz gerekeceğini unutmayın. Bazı kemikler kutularda ya da dolaplarda olduğundan ister maymuncuğunuzla kilitleri açabilir, isterseniz muhafazaları kırabilirsiniz. Tam da işinizin bittiğini düşündüğünüz sırada hem Anna'nın geldiğini hem de kasa dairesinde bir başka kemik daha olduğunu öğreniyorsunuz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Birinci kat haritasında kasa dairesi yine yeşil bir noktayla işaretlenmiş durumda. Kasaya açılan odaya geldiğinizde nöbetçi sizi tanıyacağından dövüşmeniz gerekecek. Burada epey sayıda adamla boğuşacağınızdan etrafta gördüğünüz ve silah yerine geçebilecek her şeyi kullanın. Öldürdüğünüz adamların silahlarından faydalanmayı da unutmayın. Işiniz bitince kapıya gidin ve oyunu kaydedin. Sağdaki merdivenlerden aşağı inerek ulaştığınız her katta yine merdiveni bulup aşağı inmeye devam edin. Kasa katına geldiğinizde oyunu kaydedin, kapıyı inceleyerek dialogları dinleyin. Kasaya açılan güvenlik kapısını kapadıklarını öğreniyorsunuz. Duvardaki Rambaldi sanateserlerinin tamamını taşıyamayacağınızdan inventory'nizdeki fotoğraf makinanızla 30 saniye içerisinde fotoğraflarını çekmeniz gerekiyor. Süre dolduğunda Sydney kasanın dışına kaçacak. Bu noktada merkezle aranızda uzun bir konuşma geçecek. Dışarı çıkabilmek için tek çareniz zemin katın arka tarafındaki yangın çıkışını kullanmak. Aşağı indiğiniz merdivenleri kullanarak yukarı çıkın. Birinci merdivenden sonra dinleyeceğiniz dialogla birlikte Anna'nın kaçmaya başladığını öğreniyorsunuz. Ekranda beliren ve Anna'nın yerini gösteren yeşil bipleri takibe başlayın. Bu arada Marshall'ın yakalandığını da öğreniyorsunuz.</strong></p><p><strong>Ipucu: Anna'yı takip ederken önünüze çıkan korumalarla dövüşmek yerine sürekli yeşil bipi takip edin. Çünkü dövüşerek vakit kaybeder ve yeşil bipi kaybederseniz Anna'yı da kaybedeceğinizden mission fail olacak ve son kayıt noktasından başlamanız gerekecek. Sonuçta çatıya ulaştığınızda Anna helikopterine binerek gözden kaybolacak ve sizde kendinizi müzenin dışında, bir takın yıkıntıların arasında bulacaksınız. Ilerideki save pointte oyunu kaydedin. Ortam çok karanlık olduğundan termal veya gece görüşüne geçin. Nöbetçilere yakalanmadan bütün mekanı araştırın. Sonunda bir kapıya geldiğinizde içeri girerek sağa dönün ve yukarı çıkın. Koridorun ortasına geldiğinizde sol tarafa ışık olan kapıdan içeri girin. Tel çiti takip ederek etrafı araştırın. (Haritanızda da siyah ince bir çizgiyle işaretlenmiş.) önünüze çıkan save pointlerde oyunu kaydederek yolunuza devam edin. Bir noktada nöbetçiler sizi fark etse de siz yolunuza devam edin sonunda yolunuza çıkan çıkıntıya tırmanarak merdivenlerden çıkın ve kapıdan içeri girin. Ara videodan sonra Marshall'la başbaşa kalıp durum değerlendirmesi yaptıktan sonra 45 saniye içerisinde maymuncuğunuzu kullanarak kilitleri açın ve şifreyi girerek bombayı etkisiz hale getirin. Ara videodan sonra CIA merkezinde Budapeşte'ye giderek bir akıl hastahanesinde kapalı tutulan Ajan Jacobs ve Caplan ismindeki bir bilim adamını kurtarmanız ve yakıt hücresini bulmanız gerektiğini öğreneceksiniz. Ayrıca eğer yakıt hücresini bulamazsanız bedeli ne olursa olsun onu imha etmeniz gerekecek.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Akıl hastahanesine girebilmek için çalışanların kullandığı bir güvenlik kartına ve biometrik bir koda ihtiyacınız olduğundan lokal bir dövmecide işe başlıyorsunuz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>ROMANYA</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Hemen karşınıza çıkan adamı hakladıktan sonra üstünü arayarak anahtarı alın ve duvardan bir ıstaka alarak , anahtarı kullanıp kapıdan çıkın. Adamların işini bitirdikten sonra güvenlik kartını bulmak için adamların üstünü aradığınızda birinin kolundaki dövmenin tam da bulmaya çalıştığınız şey olduğunu öğreneceksiniz. Merkezle konuştuktan sonra kendinize bir dövme yapın. Artık hastahaneye gitmeye hazırsınız.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Binaya girebilmek için sağ tarafınızda bulunan parmaklığı aşmanız gerektiğinden çöp kutusunu parmaklığa doğru iterek üstüne çıkın. Çöp kutusunu itmenize mani olabilecek sandık ve eski sandalyeden onları parçalayarak kurtulabilirsiniz. Parmaklığa tırmandıktan sonra tek bir nöbetçiyle karşılaştığınızda adamı öldürerek silahını alın. Dümdüz koşarak çöp bidonlarının arkasına daha sonra da ilerideki araçların arkasına saklanarak giriş kapısının hizasına gelin. Buradaki nöbetçileri arkaları dönükken vurabilirsiniz. Olur da sizi fark ederlerse dövüşmek yerine hızla kapıya koşun, sağdaki düğmeye basarak açılan kapıdan içeri girin ve merkezle konuşun. Oyunu kaydettikten sonra soldaki demir kapıdan içeri girin. Tek başına olan nöbetçiyi sinsi bir hamleyle hakladıktan sonra silahını alın. Dümdüz ilerideki kapıya koşun. Önünüze çıkan nöbetçileri haklayıp, silahınızı sürekli yenisiyle değiştirmeyi unutmayın. Adamlarla işiniz bitince bir tanesinin üstünden Dr. Caplan'ı hücreden çıkarmakta işinize yarayacak anahtarı alın. Dr. Caplan'ın hücresi ileride solda. Uzun bir dialoğun ardından adamı ana giriş kapısına götürmeniz gerektiğini öğreneceksiniz. Sizi takip etmesini söyleyerek yola koyulun. Bu arada ön kapıya gelene kadar adamın arkanızda olduğuna emin olun. Çok hızlı giderseniz size yetişemeyeceğinden game over olma durumu var. Ana kapıya ulaşıp adamı sağ sağlim teslim ettikten sonra yeni hedefiniz morga girmek olacak.</strong></p><p><strong>Dr. Caplan'ın hücresinin bulunduğu koridordaki asansöre binmeniz gerekeceğinden oraya gidin. Bu arada koridordaki güvenlik kameralarını EMP'inizle etkisiz hale getirebilirsiniz. Asansöre binince 1.kata çıkın. Morga ulaştığınızda kapının kilitli olduğunu ve başka bir giriş kartına ihtiyacınız olduğunu anlayacaksınız. Koridor boyunca koşarak ve adamlardan hiçbiriyle dövüşmek riskine girmeden sonuna kadar ilerlediğinizde (sanki çıkmaz bir koridora girmiş gibi karşınıza duvar çıktığında) yolun sonundan sola dönerek merdivenden yukarı çıkın. Eğilerek havalandırma ızgarasından içeri girin. Demir iskelede önce sağa, sonra sola, sonra tekrar iki kez sağa dönerek ilerleyin. Tam da gazetesini okuyan nöbetçinin üstüne geldiğinizde parmaklığın bir kısmı düşerek adamın dikkatini dağıtacak. Adamın hareketlerine dikkat ederek ona çaktırmadan aşağı inin ve sinsice işini bitirdikten sonra silahını alın. Bu arada diğerleri tarafından da fark edilmiş olacağınızdan silahlı adamlardan başlayarak hepsini haklayın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Kurşununuz bittiğinde silah değiştirmeyi unutmayın. Son olarak silahsız adamları da ıstakaları kullanarak pataklayın. Işiniz bitince oyunu kaydedin ve hedef seçmiş olduğunuz nöbetçinin üstünü arayarak anahtarı alın. Odadan çıkabilmenizin tek yolu kuzey tarafta kalan kapıyı kullanmak. Maymuncuğunuzla kilidi açtıktan sonra stealth mode'a girin ve olabildiğince çabuk iki nöbetçiyi öldürdükten sonra son sürat morg kapısına koşun. Karşınıza çıkan adamlardan kurtulup anahtarı kullanarak içeri girin. Içerideki adamları da etrafta gördüğünüz ve silah olarak kullanabileceğiniz nesnelerle hakladıktan sonra merkezle konuşun. Aradığınız dövme odanın sağ tarafındaki dolaplarda. Soldan ikincisini açarak DNA tarayıcınızı kullanın ve dövme örneğini alın. Marshall'la konuştuktan sonra sağ taraftaki x-ray makinasını (ayaklı abuk şey) sürükleyerek cesedin yanına getirin ve kullanın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Yine Marshall'la aranızda geçen dialog sonucu morgun deposuna gitmeniz gerektiğini ve iki tane kimyasala ihtiyacınız olduğunu öğreniyorsunuz. Depo ileride kilitli bulunan oda. Burada ister maymuncukla kilidi açabilir ister senin arkanızda kalan camlı odadaki görevliyi etkisiz hale getirerek odanın anahtarını alabilirsiniz. Depoya girdiğinizde iç tarafın telle çevrili olduğunu göreceksiniz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Nöbetçiye yakalanmadan sağınızda kalan kutunun ve dolabın üstüne çıkarak boruya tırmanın ve boruda ilerleyerek odanın diğer tarafına geçin. Nöbetçiyi hakladıktan sonra süründüğünüz borunun altında kalan rafa zıplayın ve rafta yürüyün. Önünüze bir eşya çıktığında rafa tutunarak yürümeye devam edin. Böylece birinci şişeyi alın. Son şişenin bulunduğu rafla ilkini aldığınızın arasında epey bir boşluk olsa da yürümeye devam ettiğinizde Sydney otomatik olarak ilerideki rafa atlayacak. Ikinci şişeyi de alın ve oyunu kaydedin. Bu odadan geldiğiniz gibi çıkarak labaratuara gitmemiz gerekiyor.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Ele geçirdiğimiz yeni dövme sayesinde bu kattaki her odaya rahatça girebildiğinizden etrafı araştırmak iyi bir fikir olabilir. Haritanın en altındaki küçük odaya gitmemiz gerekiyor. Bu odada doktor ablayı ve yanındaki salakları hakladıktan sonra kadının giysilerini alarak kılık değiştirin. Yön oklarına göre bir kat yukarı gitmeniz gerektiğinden morgtan üst kata çıkan merdivenleri kullanarak üst kata çıkın. Oyunu kaydedin. Koridorda hemen ilk sağda gitmek istediğiniz labaratuar var. Bu arada kılık değiştirmiş olduğunuzdan güvenlik kameralarınca görülmek gibi bir derdiniz yok ama hala nöbetçilerle dövüşmeniz gerekiyor. Odaya girdiğinizde yeni lazer prototipinin de orada olduğunu göreceksiniz. Merkezle konuştuğunuzda prototipin içinde prizma ve yakıt hücresinin olması gerektiğini öğreniyorsunuz. Ancak her ikisi de orada olmadığından yeni hedefiniz bunları bulmak.</strong></p><p><strong>Prizmalar aynı odada 3 tane büyük beyaz muhafazanın içindeler. Ancak bunları incelediğinizde kilitli olduklarını ve kilidi açabilmek için hacklemeniz gereken bir bilgisayar olması gerektiğini öğreniyorsunuz. Bilgisayar labaratuarın ikinci katında ancak odadaki merdiveni kullanarak çıkmak isterseniz otomatik bir silah yerleştirilmiş olduğundan hiç şansınız yok. Kahverengi kutunun üstüne çıkarak boruya zıplayın ve ilerleyerek diğer kata geçin. Bilgisayarı hackledikten sonra prizmaları alabilirsiniz. Bu arada Sark oraya doğru geldiğinden prizmaları prototipin içine yerleştirmeniz ve o gelmeden saklanmanız gerekecek. Prizmaları yerleştirdikten sonra üst kata çıkmak için kullandığınız kutunun içine saklanın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Sark etrafı inceledikten sonra son testler için Jacobs'ı getiriyor. Bu arada prizmaların son dakikada oraya yerleştirildiğini de keşfettiğinden daha fazla adam getirmek için gidiyor. Sark gider gitmez 60 saniye içinde hemşireleri halletmeniz, lazeri etkisiz hale getirerek Jacobs'ı kurtarmanız gerekiyor. Jacobs'la konuştuktan sonra lazer prototipini duvardaki iki panel üzerinde kullanın. Merkezle konuştuktan sonra tekrar prizmları alın ve ekranda op-tech yazısı belirince (sol tarafa dönün) inventory'nizdeki nitrogliserini yakıt hücresinde kullanın. Biraz önce patlattığınız paneller sayesinde açılan yolda ilerleyerek oyunu kaydedin. Rafların üstüne çıkarak stealth mode'a geçin ve çaktırmadan kapıdan çıkın. Yeni hedefiniz için merkezle konuşun. Şimdi Sark'ı bulmanız ve bir DNA örneği almanız gerekiyor.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Hemen stealth mode'da Sark'ı takip etmeye başlayın. Zaman zaman Sark durup arkasına bakacağından etraftaki eşyaların arkasına saklanmayı unutmayın. DNA örneği takibin bir noktasında tamamlanmış olacak ve Vaughn Marshall bu örneği incelerken sizin Sark üzerinde kullanılmak üzere sakinleştirici bulmanız gerektiğini söyleyecek. Haritanıza bakarsanız gitmeniz gerekenin hangi oda olduğunu göreceksiniz. Depoya vardığınızda hemşireyi hallettikten sonra üstünü arayarak şırıngayı alın.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Tekrar haritanıza bakın. Almanız gereken uyuşturucuların bulunduğu ecza deposu haritada işaretli. Mümkün olduğunca az dövüşüp bolca koşarak depoya vardığınızda tezgahın üstüne atlayın. Oyunu kaydederek uyuşturucuları alın. Bundan sonraki hedefiniz Sark'ı bulmak. Bu katta gitmediğimiz tek oda var, Sark da bu odada. Kısa bir konuşmanın ardından Sark'la dövüşeceksiniz. Yere düştüğünde şırıngayı kullanın ve onu etkisiz hale getirin. Adamı dışarı çıkarmak için bir tekerlekli koltuğa ihtiyacınız olacağından hemşireyi hakladığınız ecza deposuna giderek oradaki sandalyeyi alın. Geri getirip Sark'ın koltuğa yerleşmesini izleyin ve oyunu kaydedin.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Binadan dışarı çıkabilmek için öncelikle bu kattaki asansöre gitmeniz gerekiyor. Eğer arabayı hızla iterseniz alarmı çalıştıracağınızdan sakin sakin yürüyün. Maalesef bu şekilde nöbetçileri sorunsuzca geçseniz bile ecza deposunun orada bir doktor sizi fark edip alarmı çalıştırarak arkasında kapıyı kapatacak. Asansöre girdiğinizde elektrik olmadığını ve manuel olarak çalıştırmanız gerektiğini fark edeceksiniz. Üstteki havalandırmadan dışarı çıkın. Asansörün tam karşısına denk düşen odadaki ameliyat masasını kullanın. Oyunu kaydedin. Tekrar havalandırmayı kullanarak kontrol panelini inceleyin. Bu esnada yakıt hücresinin patlamak üzere olduğunu öğreniyorsunuz. Asansör katta durduğunda havalandırmadan aşağı atlayarak dövüşmeye başlayın. Elinizi çabuk tutun. Sark'ı şimdilik orada bırakarak ilerideki bütün adamlardan kurtulun. En sonunda geri dönüp Sark'ı alarak ön kapıdan teslim edin ve CIA merkezinde yeni görevinizle ilgili videoyu seyredin.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mavi Gül, post: 238126, member: 24221"] [B]ALIAS Faydalı Bilgiler Oyun boyunca gitmeniz gereken yönü kestirebilmek için haritanızdan veya ekranın üst tarafındaki kırmızı yön oklarından faydalanın. Inventory'deki bir eşyayı kullanabilmek için yapmanız gereken sol ok tuşuyla inventory'i açtıktan sonra aşağı – yukarı ok tuşlarıyla istediğiniz nesneye gelip space tuşuna basmak. Özellikle nöbetçilerin bol olduğu yerlerde aşağı ok tuşuyla "enhanced vision"a geçtiğinizde ekranınızda beliren kırmızı oklar sayesinde nöbetçilerin nerede olduğunu anlayabilirsiniz. Varmak istediğiniz yer haritanızda yeşil bir noktayla gösterildiğinden sık sık haritanıza bakmayı unutmayın. Dövüşlerde veya kimi tehditkar durumlarda sağlık durumunuzu sağ üst köşedeki mavi çizgilerden takip edebilirsiniz. Bu çizgilerde azalma olduğunda ilerlemek yerine biraz beklerseniz durumunuz yavaş yavaş artıya doğru düzelecektir. Birden fazla adamla aynı anda dövüşmeniz gerektiğinde sabit durup hepsiyle birden uğraşmak yerine sağa sola kaçarsanız çoğunlukla adamlar tek tek saldırmaya başlayacağından daha az darbeyle işi halledebilirsiniz. MONTE CARLO 1. Mr. Sark'ın şöförünü takip edebilmek için iz sürücü serumu kullanmak ve Ajan Dixon'dan aletlerinizi almak. Kumarhaneye girdiğinizde hemen sağdaki koltuklu bölmede Dixon'ı içkisini yudumlarken bulabilirsiniz. Kısa bir konuşmanın ardından aletleri alın. Odanın diğer ucundaki bölmede ise Sark'ın şöförünü bir kadınla laflarken görüyorsunuz. Yanına gittiğinizde sizden bir bloody mary getirmenizi isteyecek. Bara giderek barmen kadınla konuşun ve içkiyi isteyin. Kadın arkasını döndüğünde tezgahta duran bardağa inventory'nizdeki serumu katın ve tepsiyi alarak şöföre götürün. Adam içkisini içtikten sonra oradan uzaklaştığınızda merkezle aranızda geçen dialog sonucu yeni hedefinizi öğrenin. 2. Mutfaktaki soğuk hava deposundan diski almak. Mutfağa gitmek için barın arkasına geçerek tezgah boyunca ilerleyin. Sağdaki kapıdan girin ve "Save Point"te oyunu kaydedip merdivenlerden çıkın. Kapının önünde "stealth mode"da ilerlemenizi ve eşyaların arkasına saklanarak yürümenizi tavsiye eden mesajı dinleyin. Bu arada garson kılığınızı inventory'nizdeki stealth giysinizle değiştirin. Buradaki amacınız iki korumaya yakalanmadan soldaki buzluğa gitmek. Eğer yakalanırsanız adamları bir temiz dövün. Ipucu: Ben önce düz ilerleyip buzluk hizasına gelince sola dönmeyi denedim. Ama her seferinde yakalandım ve oyun adamlarla dövüşmeme izin vermeden otomatik olarak lobiye geri yolladı beni. Daha sonra mutfağa girer girmez önce sola sonra ileri yürüdüğümde yine yakalanmama rağmen hemen yanıbaşımda duran kepçeyi kaparak adamları eşek sudan gelinceye kadar dövdüm Soğuk hava deposuna girdikten sonra düz ilerleyip sola döndüğünüzde büyük bir buz kalıbının içinde diski (daha doğrusu disketi) göreceksiniz. Eğer kepçe hala elinizdeyse bunu kullanarak buzu kırın ve diski alın. Değilse etrafta işinize yarayacak bir kaç şey bulabilirsiniz. Merkezle konuşun ve yeni hedefinizi öğrenin. 3. "Gersh Room" denilen odaya sızıp "Makina" hakkında bilgi edinmek. Haritanızı incelediğinizde 3.katın çiziminde hedefinizin yeşil bir noktayla belirtildiğini göreceksiniz. Buzluktan çıkıp ileri yürüdüğünüzde ev bölümüne geçen kapıları göreceksiniz. 3. kata çıkabilmek için asansörü kullanmanız gerekiyor ki burada 2 seçeneğiniz var. Eğer hemen karşınıza çıkan "save point"i kullanırsanız ve o sırada nöbetçi sizden tarafa bakıyorsa diğerlerini de alarma geçireceğinden yolunuza devam edebilmek için önce adamları alt etmeniz gerekecek. Ikinci seçeneğiniz ise kameralara yakalanmadan soldaki duvar boyunca ilerleyip önünüze çıkan kutunun arkasına saklanmak. Sonra koşarak koridoru geçip, asansörün düğmesine basarak asansöre binmek. Siz içeri girer girmez asansör kendiliğinden hareket edecek ve Marshall'la aranızda kısa bir konuşma geçecek. Asansör durup da kapılar açıldığında anında karşınıza çıkacak 2 adamı dövdükten sonra yolunuza devam edin. Önünüze çıkan kapıyı açmadan önce oyunu kaydedin. Kapıyı açar açmaz karşınıza çıkacak olan adama da haddini bildirin. Hemen solunuzdaki bardan silah olarak kullanabileceğiniz boş içki şişelerini alın. (tedarikli olmakta her zaman fayda vardır). Odanın ortasındaki masanın sağ tarafında bir telefon solunda ise bir notebook var. Notebook'un yanına geldiğinizde bunu hacklemeniz gerektiğini öğreniyorsunuz. Inventory'nizdeki modemi kullanarak bilgisayara bağlanın. Bilgileri aktarabilmeniz için doğru şifreyi girmeniz gerekiyor. Deneme yanılma metoduyla şifreyi kolayca bulabilirsiniz. (ilginçtir hem CAB hem de BAC şifre olarak işe yaryor). Bilgileri aktardıktan sonra geçen konuşmada kumarhanenin altında bir silah yeri olduğunu öğreniyorsunuz ve bir sonraki hedefinize yöneliyorsunuz. 4. Kumarhanenin bodrum katındaki silah bölümünü araştırmak. Tekrar asansöre binerek 0 yazan butona basın. Asansörden çıkınca bir koridora geliyorsunuz. Kameraya yakalanmadan ilerleyin. Koridorun sonunda bir başka asansör var ancak ne yazık ki bozuk. Yukarı doğru bakarsanız bir havalandırma penceresi göreceksiniz. Sağ taraftaki dolabı (koliye de benziyor ama) çekerek asansörün önüne yerleştirin. Üstüne çıkıp pencereden içeri girin. Sağa doğru ilerleyip köşeye geldiğinizde kendinizi aşağıdaki çıkıntıya bırakın. Tekrar sağa ilerleyip merdivenden aşağı inin. Oyunu kaydedip ekranın alt tarafına kalan kahverengi bölüme yöneldiğinizde bodruma varmış olacaksınız. Ara videoyu izleyin. Videoda gitmeniz gereken yönü kestiremezseniz haritanızdan veya ekranın sağ üst köşesindeki yön oklarından yararlanın. Bulunduğunuz yerden sağa doğru ilerleyin. Buradaki nöbetçiyi haklamanız gerekiyor. Bu arada adam alarmı çalıştırsa bile paniklemeyin çünkü diğerleri gelene kadar kapıyı geçecek vaktiniz var. Içeri girerek ilerleyin ve oyunu kaydedin. Bir sonraki odada karşınıza yine iki adam çıkıyor. Adamlardan önce yerdeki metal sopayı almaya çalışın ve doğal olarak adamların işini bitirdikten sonra bir sürü monitörün bir arada olduğu konsola gidin. Marshall size güvenlik koridorunu nasıl geçeceğinizi anlatacak. Öncelikle inventory'nizdeki "razor prism" i kullanmanız gerek. Bunun için de güvenli bir yere ihtiyacınız var. Tekrar bir önceki odaya dönün. Haritanıza bakarak gitmeniz gereken yeri tespit edin. Yakalanıp dayak atarak veya yakalanmadan kapıya ulaştığınızda kilitli olduğunu göreceksiniz. Inventory'nizden maymuncuğu alarak kilidi açın. Bunun için bir kaç kez sağ ok tuşuna ve space'e basarak sağdaki dişliyi düşürün. Aynı şeyi soldaki dişli için sol ok tuşunu kullanarak tekrarlayın. Içeri girip odanın sonuna ilerleyin ve prizmayı kablo kutusuna (sigorta kutusuna da benziyor) yerleştirin. Kutudan uzaklaşır uzaklaşmaz içeri giren nöbetçiyi eğer daha önceden ele geçirdiğiniz ve silah olarak kullanabileceğiniz herhangi bir şey varsa bununla yoksa kenarda duran tahta saplı fırçayla dövün. Dışarı çıkıp haritanızı ya da kırmızı yön oklarını takip ederek güvenlik koridoruna gelin. Oyunu kaydedin. Marshall size üç kameranın hangi sırayla nereyi gösterdiğini anlatacak ve ekranın sağ üst köşesinde her kameranın o anda nereyi gösterdiğini izleyebileceksiniz. Kameralara ve nöbetçilere yakalanmadan odanın sonundaki kapıya gidin. (Bu bölümü epey uğraşarak geçtim. Üstelik nasıl becerdiğimi de hiç bilmiyorum). Oyunu kaydedin. Kapı açılır açılmaz bir kişiyle daha dövüşmeniz gerekecek. Daha sonra merdivenlerden aşağı inin ve yerdeki sopayı alın. Tam bu sırada razor prismin adamlar tarafından bulunduğunu ve geri almanız gerektiğini öğreneceksiniz. Aynı anda da merdivenlerden aşağı inen nöbetçi sizi fark edip bağırmaya başlayacak. Adamın işini bitirdiğinizde beliren search yazısı uyarınca üstünü aradığınızda prizmayı bulacaksınız. Bundan sonra kırmızı yön oklarını takip ederek ilerleyin ve olabildiğince az yara alarak önünüze çıkan adamlardan kurtulun. Oyunu kaydederek merdivenlerde silah değiştirin. Kimseye çaktırmadan güvenlik odasını geçin. Her tarafı basınç sensörleriyle donatılmış yere geldiğinizde bir sonraki görevinizi öğreneceksiniz. 5. Araştırma (Science Lab) Laboratuarına sızmak. Ara video ve dialoglardan sonra, daha önce geçtiğiniz güvenlik odasına dönüp adamı dövün ve köşede duran silahla masanın üstündeki güvenlik kartını alın. Modemi kullanarak şifreyi girin. (CA veya DC, her ikisi de uyuyor) ve notebook'unuza yeni bir harita yükleyin. Haritadaki yeşil nokta yeni hedefiniz. Buraya ulaştığınızda kapıyı açmak için güvenlik kartını kullanın. Içerideki adamları hallettikten sonra oyunu kaydedin. Sağdaki düğmeye basarak arka taraflardaki bir yerde bir kapıyı açmış olacaksınız. Geri dönüp hedefinize doğru ilerleyin. Ister durmadan koşarak ister dövüşerek girişe vardığınızda soldaki cihazı kullanarak (kontrol paneli gibi bir şey) içeri girin. Içeride aynısından bir tane daha var. Bunu da kullandığınızda bulunduğunuz yerin bir asansör olduğunu göreceksiniz. Ikinci kata çıkın ve oyunu kaydedin. Kırmızı yön oklarını ya da haritayı kullanarak duvara doğru koştuğunuzda yine bir havalandırma olduğunu göreceksiniz. Ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz oyunu kaydedip ilerleyin, ara videoyu seyredin.tam kurtuldum diye sevinip yeni bir save pointe geldiğinizde Marshall size hareket algılayıcı sensörlerden bahsedecek. Olabildiğince hızlı koşup kimseye ve özellikle de sensörlere bağlı olarak harekete geçen duvara monte edilmiş makinalıya yakalanmadan ilerideki kamyona ulaşıp arkasına atlayın. Tekrar bodruma geri dönüyoruz. Haritanıza baktığınızda yeşil dikdörtgenlerle işaretlenmiş 2 pencere göreceksiniz. Amacınız bunlardan üstünde bir merdiven olanına ulaşmak. Merdivene ulaşmayı başarınca oyunu kaydedin ve iskeleye (köprüye) tutunarak ilerleyin, düşmemeye dikkat edin. Havalandırmadan içeri girerek tekrar oyunu kaydedin. Ileriye doğru yürüyün ve merdivenden aşağı inin. Sensörlerle korunan bilgisayar odasına gidebilmek için boruların altından sağa doğru ilerleyip ızgarayı çıkartın. Zıplayıp boruyu kullanarak sonuna kadar ilerleyin ve buradaki bilgisayarı hack'leyin. (Umarım daha önce kullandığınız 3 harfli şifreyi hala hatırlıyorsunuzdur). Böylece hem sensörleri etkisizleştirecek hem de notebook'unuza yeni bir harita yükleyeceksiniz. Kırmızı yön oklarını takip ederek ilerleyin ve oyunu kaydedin. 6. Lazer prototipini ele geçirmek. Koridorları takip ederek prototipin bulunduğu odaya kadar ilerleyin. Buraya girebilmek için geçerli bir parmak izine ihtiyacınız olduğunu öğreneceksiniz. Ekranınızda yeşil üçgenlerle yerleri belirtilen bilimadamlarından herhangi iki tanesini yakalayın ve inventory'nizdeki aleti kullanarak her ikisinin de parmak izini alın. Tekrar geri dönüp parmak izlerini kullanmak istediğinizde bunun hiç de kolay olmadığını göreceksiniz. Burada da Marshall imdadınıza yetişecek. Ilk cihazda modeminizi kullandıktan sonra 50 saniye içinde ikinci cihaza gidip parmak izini kullanmanız gerekiyor. Aynı zamanda sizi yolunuzdan alıkoymak isteyen kötü adamlardan da kurtulmanız lazım. Eğer zamanında yapabilirseniz odanın kapısını açmayı başaracaksınız. Içeri girip prototipi aldığınızda bu görev de tamamlanmış olacak. Bu esnada Dixon'dan Mr. Sark'ın "Gersh Room"a (ilk bilgisayarı hacklediğimiz oda) gittiğini öğreniyorsunuz. Ipucu: Parmak izini kullanmanız gerektiğinde eğer ilk seferinde başarılı olamazsanız oyunu yeniden yüklemek yerine tekrar ilk bilgisayarı hackleyip başarana kadar deneyebilirsiniz. 7. Gersh Room'a gidip Anna ve Mr. Sark'ı gözetlemek. Gersh Room'a gidebilmek için asansöre yöneldiğinizde alarm sistemini etksiz hale getirmeden yukarı çıkamayacağınızı öğreniyorsunuz. Sistemi çalıştıran 3 tane alarm kutusu var. Birincisi hemen sağınızda, ikincisi bilim adamının odasında, üçüncüsü ise daire şeklindeki koridorda. Lazer prototipini kullanarak bunları imha ettikten sonra asansöre binip yukarı çıkın. Kata geldiğinizde yine bir karşılama komitesi ile cebelleşmeniz gerekiyor. Işlerini bitirdikten sonra Gersh Room'a giderek barın arkasına saklanın ve ara videoyu seyredin. Bu noktada tez vakitte odadan çıkmanız gerektiğini anlıyorsunuz. Önünüze çıkan adamları alt ederek asansörle aşağı inin ve oyunu kaydedin. Burada tekrar 3 nöbetçiyle başa çıkmanız gerekecek ve sonunda Sark'la karşı karşıya kalacaksınız. Sark'la hesabınızı gördükten sonra kumarhane kısmına gidin ancak kapılar kilitli olduğundan her zamanki gibi haritanıza bakarak hedefinizi gösteren yeşil noktaya doğru ilerlemeniz gerekecek. Bir miktar daha dövüşün ardından pencereden dışarı kendinizi atarak Dixon'ın arabasına atlayın. CIA merkezinde lazer incelendiğinde iki parçasının eksik olduğunu ve bunları ele geçirebilmek için Suudi Arabistan'a gitmeniz gerektiğini öğreniyorsunuz. SUUDI ARABISTAN Sahte kimliğinizle kendinizi tanıtıp görevliyle biraz lafladıktan sonra giriş için bir güvenlik kartına ihtiyacınız olduğunu öğreniyorsunuz. Tabii daha çok güvenlik sistemlerini tahrip etmeye alışık biri olarak bu amaçla üst kata çıkıyorsunuz. Bu arada sahte bir kimlikle dolaştığınızdan kimse size bulaşmıyor. Sağdaki merdivenlerden çıkıp kapıdan geçtiğinizde üst kata çıkmış oluyorsunuz. Bundan sonraki hedefiniz güvenlik terminalini bulmak. Bu esnada etrafın lazer ışınlı bir sistemle korunduğunu ve bunları etkisizleştirebilmek için inventory'nizdeki ışın kesiciyi (beam interruptor) kullanmanız gerektiğini öğreniyorsunuz. Bu aşamada isterseniz kostümünüzü de değiştirebilirsiniz. Basitçe kesicileri ışınların çıktığı noktaya yerleştirerek ilerleyin. Sadece iki kesiciniz olduğundan geçtiğiniz her noktada kesicileri yerinden alıp bir sonraki noktada kullanmanız gerekiyor. (Kesicileri yerinden almak için tekrar inventory'den beam interruptor'ı seçin. Hedefe yerleştirdiğinizde bu kez halka kırmızı olunca space'e basarak geri alın). En sona geldiğinizde terminalin biraz daha ileride, diğer tarafta olduğunu görüyorsunuz. Işın kesicileri kullanarak terminale ulaşın ve modemle hackleyin. Böylece ana bilgisayar (mainframe) odasına giriş izni sağlamış olacaksınız. Balkonun kenarına giderek aşağıdaki kapıdan içeri girin ve oyunu kaydedin. Yine modemi kullanarak mainframe'i hackleyin. Bu esnada yakıt hücrelerinin saklanmış olabileceği 6 tane kemik olduğunu öğreniyorsunuz. Kemiklerin yerleri şöyle zemin katın kuzeybatı tarafında ve köşede, zemin katın güneybatı tarafında kalan odada, yine zemin kattaki ortadaki odada. Son olarak da birinci katın kuzeybatı köşesinde (bazı noktalarda birden fazla kemik var). Neşenize göre, istediğiniz sırada kemikleri toplayın. Yalnız bol bol dövüşmeniz gerekeceğini unutmayın. Bazı kemikler kutularda ya da dolaplarda olduğundan ister maymuncuğunuzla kilitleri açabilir, isterseniz muhafazaları kırabilirsiniz. Tam da işinizin bittiğini düşündüğünüz sırada hem Anna'nın geldiğini hem de kasa dairesinde bir başka kemik daha olduğunu öğreniyorsunuz. Birinci kat haritasında kasa dairesi yine yeşil bir noktayla işaretlenmiş durumda. Kasaya açılan odaya geldiğinizde nöbetçi sizi tanıyacağından dövüşmeniz gerekecek. Burada epey sayıda adamla boğuşacağınızdan etrafta gördüğünüz ve silah yerine geçebilecek her şeyi kullanın. Öldürdüğünüz adamların silahlarından faydalanmayı da unutmayın. Işiniz bitince kapıya gidin ve oyunu kaydedin. Sağdaki merdivenlerden aşağı inerek ulaştığınız her katta yine merdiveni bulup aşağı inmeye devam edin. Kasa katına geldiğinizde oyunu kaydedin, kapıyı inceleyerek dialogları dinleyin. Kasaya açılan güvenlik kapısını kapadıklarını öğreniyorsunuz. Duvardaki Rambaldi sanateserlerinin tamamını taşıyamayacağınızdan inventory'nizdeki fotoğraf makinanızla 30 saniye içerisinde fotoğraflarını çekmeniz gerekiyor. Süre dolduğunda Sydney kasanın dışına kaçacak. Bu noktada merkezle aranızda uzun bir konuşma geçecek. Dışarı çıkabilmek için tek çareniz zemin katın arka tarafındaki yangın çıkışını kullanmak. Aşağı indiğiniz merdivenleri kullanarak yukarı çıkın. Birinci merdivenden sonra dinleyeceğiniz dialogla birlikte Anna'nın kaçmaya başladığını öğreniyorsunuz. Ekranda beliren ve Anna'nın yerini gösteren yeşil bipleri takibe başlayın. Bu arada Marshall'ın yakalandığını da öğreniyorsunuz. Ipucu: Anna'yı takip ederken önünüze çıkan korumalarla dövüşmek yerine sürekli yeşil bipi takip edin. Çünkü dövüşerek vakit kaybeder ve yeşil bipi kaybederseniz Anna'yı da kaybedeceğinizden mission fail olacak ve son kayıt noktasından başlamanız gerekecek. Sonuçta çatıya ulaştığınızda Anna helikopterine binerek gözden kaybolacak ve sizde kendinizi müzenin dışında, bir takın yıkıntıların arasında bulacaksınız. Ilerideki save pointte oyunu kaydedin. Ortam çok karanlık olduğundan termal veya gece görüşüne geçin. Nöbetçilere yakalanmadan bütün mekanı araştırın. Sonunda bir kapıya geldiğinizde içeri girerek sağa dönün ve yukarı çıkın. Koridorun ortasına geldiğinizde sol tarafa ışık olan kapıdan içeri girin. Tel çiti takip ederek etrafı araştırın. (Haritanızda da siyah ince bir çizgiyle işaretlenmiş.) önünüze çıkan save pointlerde oyunu kaydederek yolunuza devam edin. Bir noktada nöbetçiler sizi fark etse de siz yolunuza devam edin sonunda yolunuza çıkan çıkıntıya tırmanarak merdivenlerden çıkın ve kapıdan içeri girin. Ara videodan sonra Marshall'la başbaşa kalıp durum değerlendirmesi yaptıktan sonra 45 saniye içerisinde maymuncuğunuzu kullanarak kilitleri açın ve şifreyi girerek bombayı etkisiz hale getirin. Ara videodan sonra CIA merkezinde Budapeşte'ye giderek bir akıl hastahanesinde kapalı tutulan Ajan Jacobs ve Caplan ismindeki bir bilim adamını kurtarmanız ve yakıt hücresini bulmanız gerektiğini öğreneceksiniz. Ayrıca eğer yakıt hücresini bulamazsanız bedeli ne olursa olsun onu imha etmeniz gerekecek. Akıl hastahanesine girebilmek için çalışanların kullandığı bir güvenlik kartına ve biometrik bir koda ihtiyacınız olduğundan lokal bir dövmecide işe başlıyorsunuz. ROMANYA Hemen karşınıza çıkan adamı hakladıktan sonra üstünü arayarak anahtarı alın ve duvardan bir ıstaka alarak , anahtarı kullanıp kapıdan çıkın. Adamların işini bitirdikten sonra güvenlik kartını bulmak için adamların üstünü aradığınızda birinin kolundaki dövmenin tam da bulmaya çalıştığınız şey olduğunu öğreneceksiniz. Merkezle konuştuktan sonra kendinize bir dövme yapın. Artık hastahaneye gitmeye hazırsınız. Binaya girebilmek için sağ tarafınızda bulunan parmaklığı aşmanız gerektiğinden çöp kutusunu parmaklığa doğru iterek üstüne çıkın. Çöp kutusunu itmenize mani olabilecek sandık ve eski sandalyeden onları parçalayarak kurtulabilirsiniz. Parmaklığa tırmandıktan sonra tek bir nöbetçiyle karşılaştığınızda adamı öldürerek silahını alın. Dümdüz koşarak çöp bidonlarının arkasına daha sonra da ilerideki araçların arkasına saklanarak giriş kapısının hizasına gelin. Buradaki nöbetçileri arkaları dönükken vurabilirsiniz. Olur da sizi fark ederlerse dövüşmek yerine hızla kapıya koşun, sağdaki düğmeye basarak açılan kapıdan içeri girin ve merkezle konuşun. Oyunu kaydettikten sonra soldaki demir kapıdan içeri girin. Tek başına olan nöbetçiyi sinsi bir hamleyle hakladıktan sonra silahını alın. Dümdüz ilerideki kapıya koşun. Önünüze çıkan nöbetçileri haklayıp, silahınızı sürekli yenisiyle değiştirmeyi unutmayın. Adamlarla işiniz bitince bir tanesinin üstünden Dr. Caplan'ı hücreden çıkarmakta işinize yarayacak anahtarı alın. Dr. Caplan'ın hücresi ileride solda. Uzun bir dialoğun ardından adamı ana giriş kapısına götürmeniz gerektiğini öğreneceksiniz. Sizi takip etmesini söyleyerek yola koyulun. Bu arada ön kapıya gelene kadar adamın arkanızda olduğuna emin olun. Çok hızlı giderseniz size yetişemeyeceğinden game over olma durumu var. Ana kapıya ulaşıp adamı sağ sağlim teslim ettikten sonra yeni hedefiniz morga girmek olacak. Dr. Caplan'ın hücresinin bulunduğu koridordaki asansöre binmeniz gerekeceğinden oraya gidin. Bu arada koridordaki güvenlik kameralarını EMP'inizle etkisiz hale getirebilirsiniz. Asansöre binince 1.kata çıkın. Morga ulaştığınızda kapının kilitli olduğunu ve başka bir giriş kartına ihtiyacınız olduğunu anlayacaksınız. Koridor boyunca koşarak ve adamlardan hiçbiriyle dövüşmek riskine girmeden sonuna kadar ilerlediğinizde (sanki çıkmaz bir koridora girmiş gibi karşınıza duvar çıktığında) yolun sonundan sola dönerek merdivenden yukarı çıkın. Eğilerek havalandırma ızgarasından içeri girin. Demir iskelede önce sağa, sonra sola, sonra tekrar iki kez sağa dönerek ilerleyin. Tam da gazetesini okuyan nöbetçinin üstüne geldiğinizde parmaklığın bir kısmı düşerek adamın dikkatini dağıtacak. Adamın hareketlerine dikkat ederek ona çaktırmadan aşağı inin ve sinsice işini bitirdikten sonra silahını alın. Bu arada diğerleri tarafından da fark edilmiş olacağınızdan silahlı adamlardan başlayarak hepsini haklayın. Kurşununuz bittiğinde silah değiştirmeyi unutmayın. Son olarak silahsız adamları da ıstakaları kullanarak pataklayın. Işiniz bitince oyunu kaydedin ve hedef seçmiş olduğunuz nöbetçinin üstünü arayarak anahtarı alın. Odadan çıkabilmenizin tek yolu kuzey tarafta kalan kapıyı kullanmak. Maymuncuğunuzla kilidi açtıktan sonra stealth mode'a girin ve olabildiğince çabuk iki nöbetçiyi öldürdükten sonra son sürat morg kapısına koşun. Karşınıza çıkan adamlardan kurtulup anahtarı kullanarak içeri girin. Içerideki adamları da etrafta gördüğünüz ve silah olarak kullanabileceğiniz nesnelerle hakladıktan sonra merkezle konuşun. Aradığınız dövme odanın sağ tarafındaki dolaplarda. Soldan ikincisini açarak DNA tarayıcınızı kullanın ve dövme örneğini alın. Marshall'la konuştuktan sonra sağ taraftaki x-ray makinasını (ayaklı abuk şey) sürükleyerek cesedin yanına getirin ve kullanın. Yine Marshall'la aranızda geçen dialog sonucu morgun deposuna gitmeniz gerektiğini ve iki tane kimyasala ihtiyacınız olduğunu öğreniyorsunuz. Depo ileride kilitli bulunan oda. Burada ister maymuncukla kilidi açabilir ister senin arkanızda kalan camlı odadaki görevliyi etkisiz hale getirerek odanın anahtarını alabilirsiniz. Depoya girdiğinizde iç tarafın telle çevrili olduğunu göreceksiniz. Nöbetçiye yakalanmadan sağınızda kalan kutunun ve dolabın üstüne çıkarak boruya tırmanın ve boruda ilerleyerek odanın diğer tarafına geçin. Nöbetçiyi hakladıktan sonra süründüğünüz borunun altında kalan rafa zıplayın ve rafta yürüyün. Önünüze bir eşya çıktığında rafa tutunarak yürümeye devam edin. Böylece birinci şişeyi alın. Son şişenin bulunduğu rafla ilkini aldığınızın arasında epey bir boşluk olsa da yürümeye devam ettiğinizde Sydney otomatik olarak ilerideki rafa atlayacak. Ikinci şişeyi de alın ve oyunu kaydedin. Bu odadan geldiğiniz gibi çıkarak labaratuara gitmemiz gerekiyor. Ele geçirdiğimiz yeni dövme sayesinde bu kattaki her odaya rahatça girebildiğinizden etrafı araştırmak iyi bir fikir olabilir. Haritanın en altındaki küçük odaya gitmemiz gerekiyor. Bu odada doktor ablayı ve yanındaki salakları hakladıktan sonra kadının giysilerini alarak kılık değiştirin. Yön oklarına göre bir kat yukarı gitmeniz gerektiğinden morgtan üst kata çıkan merdivenleri kullanarak üst kata çıkın. Oyunu kaydedin. Koridorda hemen ilk sağda gitmek istediğiniz labaratuar var. Bu arada kılık değiştirmiş olduğunuzdan güvenlik kameralarınca görülmek gibi bir derdiniz yok ama hala nöbetçilerle dövüşmeniz gerekiyor. Odaya girdiğinizde yeni lazer prototipinin de orada olduğunu göreceksiniz. Merkezle konuştuğunuzda prototipin içinde prizma ve yakıt hücresinin olması gerektiğini öğreniyorsunuz. Ancak her ikisi de orada olmadığından yeni hedefiniz bunları bulmak. Prizmalar aynı odada 3 tane büyük beyaz muhafazanın içindeler. Ancak bunları incelediğinizde kilitli olduklarını ve kilidi açabilmek için hacklemeniz gereken bir bilgisayar olması gerektiğini öğreniyorsunuz. Bilgisayar labaratuarın ikinci katında ancak odadaki merdiveni kullanarak çıkmak isterseniz otomatik bir silah yerleştirilmiş olduğundan hiç şansınız yok. Kahverengi kutunun üstüne çıkarak boruya zıplayın ve ilerleyerek diğer kata geçin. Bilgisayarı hackledikten sonra prizmaları alabilirsiniz. Bu arada Sark oraya doğru geldiğinden prizmaları prototipin içine yerleştirmeniz ve o gelmeden saklanmanız gerekecek. Prizmaları yerleştirdikten sonra üst kata çıkmak için kullandığınız kutunun içine saklanın. Sark etrafı inceledikten sonra son testler için Jacobs'ı getiriyor. Bu arada prizmaların son dakikada oraya yerleştirildiğini de keşfettiğinden daha fazla adam getirmek için gidiyor. Sark gider gitmez 60 saniye içinde hemşireleri halletmeniz, lazeri etkisiz hale getirerek Jacobs'ı kurtarmanız gerekiyor. Jacobs'la konuştuktan sonra lazer prototipini duvardaki iki panel üzerinde kullanın. Merkezle konuştuktan sonra tekrar prizmları alın ve ekranda op-tech yazısı belirince (sol tarafa dönün) inventory'nizdeki nitrogliserini yakıt hücresinde kullanın. Biraz önce patlattığınız paneller sayesinde açılan yolda ilerleyerek oyunu kaydedin. Rafların üstüne çıkarak stealth mode'a geçin ve çaktırmadan kapıdan çıkın. Yeni hedefiniz için merkezle konuşun. Şimdi Sark'ı bulmanız ve bir DNA örneği almanız gerekiyor. Hemen stealth mode'da Sark'ı takip etmeye başlayın. Zaman zaman Sark durup arkasına bakacağından etraftaki eşyaların arkasına saklanmayı unutmayın. DNA örneği takibin bir noktasında tamamlanmış olacak ve Vaughn Marshall bu örneği incelerken sizin Sark üzerinde kullanılmak üzere sakinleştirici bulmanız gerektiğini söyleyecek. Haritanıza bakarsanız gitmeniz gerekenin hangi oda olduğunu göreceksiniz. Depoya vardığınızda hemşireyi hallettikten sonra üstünü arayarak şırıngayı alın. Tekrar haritanıza bakın. Almanız gereken uyuşturucuların bulunduğu ecza deposu haritada işaretli. Mümkün olduğunca az dövüşüp bolca koşarak depoya vardığınızda tezgahın üstüne atlayın. Oyunu kaydederek uyuşturucuları alın. Bundan sonraki hedefiniz Sark'ı bulmak. Bu katta gitmediğimiz tek oda var, Sark da bu odada. Kısa bir konuşmanın ardından Sark'la dövüşeceksiniz. Yere düştüğünde şırıngayı kullanın ve onu etkisiz hale getirin. Adamı dışarı çıkarmak için bir tekerlekli koltuğa ihtiyacınız olacağından hemşireyi hakladığınız ecza deposuna giderek oradaki sandalyeyi alın. Geri getirip Sark'ın koltuğa yerleşmesini izleyin ve oyunu kaydedin. Binadan dışarı çıkabilmek için öncelikle bu kattaki asansöre gitmeniz gerekiyor. Eğer arabayı hızla iterseniz alarmı çalıştıracağınızdan sakin sakin yürüyün. Maalesef bu şekilde nöbetçileri sorunsuzca geçseniz bile ecza deposunun orada bir doktor sizi fark edip alarmı çalıştırarak arkasında kapıyı kapatacak. Asansöre girdiğinizde elektrik olmadığını ve manuel olarak çalıştırmanız gerektiğini fark edeceksiniz. Üstteki havalandırmadan dışarı çıkın. Asansörün tam karşısına denk düşen odadaki ameliyat masasını kullanın. Oyunu kaydedin. Tekrar havalandırmayı kullanarak kontrol panelini inceleyin. Bu esnada yakıt hücresinin patlamak üzere olduğunu öğreniyorsunuz. Asansör katta durduğunda havalandırmadan aşağı atlayarak dövüşmeye başlayın. Elinizi çabuk tutun. Sark'ı şimdilik orada bırakarak ilerideki bütün adamlardan kurtulun. En sonunda geri dönüp Sark'ı alarak ön kapıdan teslim edin ve CIA merkezinde yeni görevinizle ilgili videoyu seyredin. .[/B] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Atatürk'ün doğduğu şehir?
Cevapla
Forumlar
Bilgisayar & Cep & Teknoloji
Pc Oyunları
Oyunların Tam Çözümleri
Top