Pasaport almak isteyenlerin aklına ilk takılan pasaport nasıl alınır sorusunun cevabını bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.
Pasaport başvurusu yapmak için öncelikli olarak pasaport randevu sayfasına girerek pasaport randevusu almanız gerekir. Pasaport randevusu alırken pasaportunuzun türünü ve nereden başvuru yapacağınızı seçmeniz gerekmektedir. Tamamladığınız evraklarınızla başvuru saatinizde başvuru yapacağınız yerde bulunmanız gerekmektedir.
Pasaport Nereden Alınır?
Pasaport nereden alınır sorusunun cevabı ise pasaport türüne göre değişiklik göstermektedir. Hususi ve hizmet damgalı pasaportların başvurusu İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerine yapılırken umuma mahsus pasaport başvuruları için ise İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerine başvurabilirsiniz.Pasaport Randevusu Nasıl Alınır?
Pasaport Randevusu Nasıl Alınır bu süreçte sorulan en yayın sorulardan biri olmaktadır. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
Bağlantıyı görüntüleme izniniz yok, görüntülemek için:
Giriş yapın veya üye olun.
adresi üzerinden ya da Alo 199 çağrı merkezi aracılığıyla randevu almanız mümkündür.Pasaport İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
Pasaport için gerekli belgeler;- Kimlik belgesi,
- 2 Adet biyometrik fotoğraf,
- Varsa eski pasaport,
- Pasaport başvurusundan önce emniyet güçlerine parmak izi verilmesi gerekir.
- Umuma mahsus pasaport almak için öncelikle online randevu almanız gerekmektedir,
- Pasaport harç ve defter ücreti makbuzları (25 yaş altındaki öğrencilerin ise harç bedeli yatırmasına gerek olmadığını belirtmek isteriz.)
- Bordo pasaport almak isteyen öğrenciler için 60 günü geçmemiş öğrenci belgesi,
- Reşit olmayan kişiler ve engelli bireyler için ise muvafakaname belgesi.