Pasaport Nasıl Alınır? Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır?

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Bu Ayın Lideri

Pasaport almak isteyenlerin aklına ilk takılan pasaport nasıl alınır sorusunun cevabını bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.​


Pasaport başvurusu yapmak için öncelikli olarak pasaport randevu sayfasına girerek pasaport randevusu almanız gerekir. Pasaport randevusu alırken pasaportunuzun türünü ve nereden başvuru yapacağınızı seçmeniz gerekmektedir. Tamamladığınız evraklarınızla başvuru saatinizde başvuru yapacağınız yerde bulunmanız gerekmektedir.

Pasaport Nereden Alınır?​

Pasaport nereden alınır sorusunun cevabı ise pasaport türüne göre değişiklik göstermektedir. Hususi ve hizmet damgalı pasaportların başvurusu İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerine yapılırken umuma mahsus pasaport başvuruları için ise İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerine başvurabilirsiniz.

Pasaport Randevusu Nasıl Alınır?​

Pasaport Randevusu Nasıl Alınır bu süreçte sorulan en yayın sorulardan biri olmaktadır. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü adresi üzerinden ya da Alo 199 çağrı merkezi aracılığıyla randevu almanız mümkündür.

Pasaport İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?​

Pasaport için gerekli belgeler;
  • Kimlik belgesi,
  • 2 Adet biyometrik fotoğraf,
  • Varsa eski pasaport,
  • Pasaport başvurusundan önce emniyet güçlerine parmak izi verilmesi gerekir.
  • Umuma mahsus pasaport almak için öncelikle online randevu almanız gerekmektedir,
  • Pasaport harç ve defter ücreti makbuzları (25 yaş altındaki öğrencilerin ise harç bedeli yatırmasına gerek olmadığını belirtmek isteriz.)
  • Bordo pasaport almak isteyen öğrenciler için 60 günü geçmemiş öğrenci belgesi,
  • Reşit olmayan kişiler ve engelli bireyler için ise muvafakaname belgesi.
 

Pasaport Ücretleri Nereye Ödenir?​

Pasaport ücretleri nereye ödenir sorusu sürece başlayan ve evrak toplayan tüm vatandaşların merak ettiği bir sorudur. Pasaport ücretlerini vergi dairesi müdürlüklerine, PTT şubelerine, anlaşmalı bankalara veya Gelir İdaresi Başkanlığına ait web sitesine yapılabilmektedir.

Pasaport Kaç Günde Çıkar?​

Pasaport bekleyen herkes pasaportun kaç günde çıkacağına dair yoğun bir merak duyar. Pasaport basım süresi yoğunluk dönemine göre değişkenlik gösterir. Ancak basım işlemi gerçekleştirildikten sonra en geç 4 iş gününde PTT tarafından teslim edilir.

Pasaport Geçerlilik Süresi Nedir?​

Pasaport geçerlilik süresi talep ettiğiniz ve ödemesini gerçekleştirdiğiniz kısımla orantılı olarak ilerlemektedir. Pasaport geçerlilik süresi en az 1 yıl en çok 10 yıl boyunca sürmektedir.

Pasaport Yenileme Nasıl Yapılır? Pasaport Süresi Uzatma İşlemleri​

Pasaportunuzu yenilemek ve pasaportunuzun süresini uzatmak isterseniz gerçekleştirmeniz gereken adımlar mevcuttur.
Pasaport süresini uzatma ve yenileme işlemleri;

  • Öncelikle başvurunuzu gerçekleştirmeniz gerekmektedir,
  • Hizmet damgalı pasaport talep formu,
  • Kamu görevlisi olmayanlar için talep formu ile birlikte görev onayı,
  • Nüfus cüzdanı, kimlik kartı veya geçici kimlik belgesi,
  • 1 adet biyometrik fotoğraf
  • Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen pasaport defter bedelinin ödenmesi gerekir,
  • Parmak izi
  • Eğer 18 yaşından küçükseniz muvafakatname
  • Şu an kullanılan pasaport

Pasaport Süresi Uzatma İşlemleri Ne Kadar?​

Pasaport süresi uzatma işlemlerinde ödemeniz gereken tutarlar pasaport çıkarttığınız tutarlarla aynıdır. Burada özel bir ücretlendirme yapılmamaktadır.
 
Geri
Top