Reklam en genel tanımıyla, bir ürün veya organizasyon hakkında, ödeme ile yapılan, kişisel olmayan, ikna edici doğaya sahip, belirgin sponsoru olan ve araçlar kullanılarak izleyici olan müşteriye sunulan planlı bir iletişim biçimidir. Reklamlar ekonomik olanakları yüksek olan bütün şirketler tarafından kullanılır. Reklam, şirketin ideolojik, siyasal, ekonomik ve kültürel amaçlarına ulaşmasına yardım eder. Firma dünyasında pazarlamanın nihai amacı pazarın kontrol mekanizmalarından geçerek firmaya fayda sağlamaktır.
Reklam endüstrisi öncelikle reklam verenler, reklam firmaları, medya ve endüstriye hizmet sunan tedarik firmalarından oluşur. Bu döngü içerisinde firmanın amaçlarına hitap edecek bir iletişimsel öğe ortaya çıkar. İşte bu öğe reklamdır. Reklam döngüsünü oluşturan bu organizasyonların yanında bir reklamın oluşması için gereken diğer unsurlar, hedef kitle, firmanın amaçları ve satış politikaları hitap etmesi olarak sıralanabilir. Firmalar her zaman ürünleri en iyi şekilde pazarlayıp, ürünleri satıp kar etmenin amacındadırlar bu nedenle reklamı kullanır. Hedef kitle diğer adıyla müşteri ise en uygun ve en iyinin peşindedir onlarda işte bu nedenle reklamları kullanır.
Reklam endüstrisi öncelikle reklam verenler, reklam firmaları, medya ve endüstriye hizmet sunan tedarik firmalarından oluşur. Bu döngü içerisinde firmanın amaçlarına hitap edecek bir iletişimsel öğe ortaya çıkar. İşte bu öğe reklamdır. Reklam döngüsünü oluşturan bu organizasyonların yanında bir reklamın oluşması için gereken diğer unsurlar, hedef kitle, firmanın amaçları ve satış politikaları hitap etmesi olarak sıralanabilir. Firmalar her zaman ürünleri en iyi şekilde pazarlayıp, ürünleri satıp kar etmenin amacındadırlar bu nedenle reklamı kullanır. Hedef kitle diğer adıyla müşteri ise en uygun ve en iyinin peşindedir onlarda işte bu nedenle reklamları kullanır.