Otomatik dizel geldi
Renault yeni geliştirdiği çift kavramalı otomatik şanzımanını Bursa’da tanıttı. EDC olarak adlandırılan bu vites kutusu (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına oranla çok daha ekonomik olmasıyla öne çıkıyor.
EDC şanzıman ilk olarak Megane HB ve Fluence modellerinde kullanılacak. Bu modelleri Grand Scenic, Megane ST, Megane Coupe ve Megane Cabriolet takip edecek. EDC şanzıman satışa sunulduğu Megane HB ve Fluence modellerinin her ikisinde de 1.5 dCi 110 hp motor seçenekleriyle beraber satın alınabiliyor.
Fluence’ın 1.5 EDC 110bg motor seçeneği Extreme, Dynamique ve Privilège versiyonlarında sunuluyor. Mégane HB 1.5 EDC 110bg seçeneği ise Expression, Sport Edition, Dynamique ve Privilège donanım seviyeleriyle tüketicinin beğenisine sunuluyor. Bursa Renault Fabrikası’nda yapılan tanıtımda, Fluence 1.5 EDC 110 bg 46.650TL, Mégane 1.5 EDC 110bg’nin ise 45.350TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacağı duyuruldu.
EDC, kuru tip olarak adlandırılan çift kavramalı şanzımanlardan biri. 6 kademeli şanzıman çift kavrama teknolojisinin sağladığı avantajla, hareketi neredeyse kesintisiz bir şekilde yere aktarıyor. 290 milisaniyede gerçekleşen vites değişimleri hem konforu arttırıyor hem de yakıt tüketimi üzerinde pozitif etki ediyor. Yarı otomatik şanzımanların en büyük problemlerinden biri olan yokuşta kaydırma sıkıntısı, EDC’li modellerde kullanılan yokuş kalkış desteğiyle aşılmış.
EDC şanzıman şu anda satışta olan tüm dizel otomatik araçlardan daha iyi yakıt tüketim değerlerine sahip. Megane ve Fluence EDC, 100 km’de ortalama 4.4 litre yakıt tüketim değeri sunuyor.
Renault yeni geliştirdiği çift kavramalı otomatik şanzımanını Bursa’da tanıttı. EDC olarak adlandırılan bu vites kutusu (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına oranla çok daha ekonomik olmasıyla öne çıkıyor.
EDC şanzıman ilk olarak Megane HB ve Fluence modellerinde kullanılacak. Bu modelleri Grand Scenic, Megane ST, Megane Coupe ve Megane Cabriolet takip edecek. EDC şanzıman satışa sunulduğu Megane HB ve Fluence modellerinin her ikisinde de 1.5 dCi 110 hp motor seçenekleriyle beraber satın alınabiliyor.
Fluence’ın 1.5 EDC 110bg motor seçeneği Extreme, Dynamique ve Privilège versiyonlarında sunuluyor. Mégane HB 1.5 EDC 110bg seçeneği ise Expression, Sport Edition, Dynamique ve Privilège donanım seviyeleriyle tüketicinin beğenisine sunuluyor. Bursa Renault Fabrikası’nda yapılan tanıtımda, Fluence 1.5 EDC 110 bg 46.650TL, Mégane 1.5 EDC 110bg’nin ise 45.350TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacağı duyuruldu.
EDC, kuru tip olarak adlandırılan çift kavramalı şanzımanlardan biri. 6 kademeli şanzıman çift kavrama teknolojisinin sağladığı avantajla, hareketi neredeyse kesintisiz bir şekilde yere aktarıyor. 290 milisaniyede gerçekleşen vites değişimleri hem konforu arttırıyor hem de yakıt tüketimi üzerinde pozitif etki ediyor. Yarı otomatik şanzımanların en büyük problemlerinden biri olan yokuşta kaydırma sıkıntısı, EDC’li modellerde kullanılan yokuş kalkış desteğiyle aşılmış.
EDC şanzıman şu anda satışta olan tüm dizel otomatik araçlardan daha iyi yakıt tüketim değerlerine sahip. Megane ve Fluence EDC, 100 km’de ortalama 4.4 litre yakıt tüketim değeri sunuyor.