• Merhaba Ziyaretçi.
    "Minimalist Fotoğraflar" konulu yarışmamız başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de yarışmada görmek istiyoruz...

Renault'tan Otomatik Dizel

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Otomatik dizel geldi

Renault yeni geliştirdiği çift kavramalı otomatik şanzımanını Bursa’da tanıttı. EDC olarak adlandırılan bu vites kutusu (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına oranla çok daha ekonomik olmasıyla öne çıkıyor.


29lbnv5.jpgEDC şanzıman ilk olarak Megane HB ve Fluence modellerinde kullanılacak. Bu modelleri Grand Scenic, Megane ST, Megane Coupe ve Megane Cabriolet takip edecek. EDC şanzıman satışa sunulduğu Megane HB ve Fluence modellerinin her ikisinde de 1.5 dCi 110 hp motor seçenekleriyle beraber satın alınabiliyor.

Fluence’ın 1.5 EDC 110bg motor seçeneği Extreme, Dynamique ve Privilège versiyonlarında sunuluyor. Mégane HB 1.5 EDC 110bg seçeneği ise Expression, Sport Edition, Dynamique ve Privilège donanım seviyeleriyle tüketicinin beğenisine sunuluyor. Bursa Renault Fabrikası’nda yapılan tanıtımda, Fluence 1.5 EDC 110 bg 46.650TL, Mégane 1.5 EDC 110bg’nin ise 45.350TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacağı duyuruldu.

EDC, kuru tip olarak adlandırılan çift kavramalı şanzımanlardan biri. 6 kademeli şanzıman çift kavrama teknolojisinin sağladığı avantajla, hareketi neredeyse kesintisiz bir şekilde yere aktarıyor. 290 milisaniyede gerçekleşen vites değişimleri hem konforu arttırıyor hem de yakıt tüketimi üzerinde pozitif etki ediyor. Yarı otomatik şanzımanların en büyük problemlerinden biri olan yokuşta kaydırma sıkıntısı, EDC’li modellerde kullanılan yokuş kalkış desteğiyle aşılmış.

EDC şanzıman şu anda satışta olan tüm dizel otomatik araçlardan daha iyi yakıt tüketim değerlerine sahip. Megane ve Fluence EDC, 100 km’de ortalama 4.4 litre yakıt tüketim değeri sunuyor.
 
Renault’nun yeni şanzımanı EDC, yarı otomatik olarak adlandırdığımız şanzıman tiplerinden. Sistemde sürücünün müdahale edebileceği bir debriyaj pedalı yok. Bu tarz vites kutularında, klasik otomatik viteslerdeki gibi bir tork konvertörü bulunmuyor. Şanzımanın işlemcisi motordan gelen tork, yol şartları ve gaz pedalı konumu gibi verileri işleyerek en uygun vitesi seçiyor ve aracı hareket ettiriyor.

Sistemde iki ayrı kavrama bulunduruyor. Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vites dişlilerine hükmediyor. Dişliler iki adet konsantrik grup mili (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet kamalı mil üzerinde hareket ediyor. Dişlilerin birbirine geçmesi, tıpkı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. İşlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.

EDC şanzıman, motordan gelen torku kavramalardan birincisinin geçtiği dişli ile iletirken, diğer kavramayı bir üst vitese geçmiş olarak hazır bekletiyor. Sistemin işlemcisinden gelen komutla, 290 milisaniye içerisinde motor torku diğer dişli üzerinden aktarılmaya başlanıyor. Bu sayede vites geçişleri sarsıntısız ve sessiz oluyor. EDC şanzıman klasik otomatik vitesler gibi sürüklenme özelliğine sahip ve araç rölantide çalışırken gaza basmadan yavaşça hareket edebiliyor. EDC şanzımana kontrol eden vites kolu tıpkı klasik otomatik viteslerdeki gibi P-R-N-D modları içeriyor. Sürücü manuel olarak vites değiştirmek istediğinde ise artı ve eksi kumandasıyla hızlı bir şekilde vitesi değiştirebiliyor. Yarı otomatik şanzımanlar, çalışma sistemi olarak manuel şanzımanlar kadar verimli olduklarından yakıt tüketimleri de oldukça başarılı oluyor. EDC şanzımanın yapısında yapılan iyileştirmeler, yakıt tüketime olan etkisini manuel şanzımanlarla kıyaslanabilir hale getirmiş. EDC şanzımanda motorun daha yüksek devir evirmesine olanak sağlayan Sport modu bulunmuyor.
 
Geri
Top