RESFEBE, kelime veya kelime gruplarının, harf, sayı ve resimlerle temsil edilmesiyle oluşturulan oyunlara denir.
Hemen hemen hepimizin okul yıllarından hatırladığı "C1=Cebir" bilmecesi bunun en temel örneğidir.
RESFEBE, Resim ve Alfebe kelimelerinden türetilmiştir.
RESFEBE'nin Faydaları
1- Harfler, sayılar, renkler gibi kavramlara farklı açılardan bakmayı sağlar.
2- Planlı hareket etmeyi öğretir, planlı hareket etmenin önemini kavratır,
3- Doğru ve çabuk düşünebilmeyi ve karar verebilmeyi geliştirir,
4- Kendini ve yeteneklerini daha iyi tanımasını sağlar,
5- Belirli bir konuya odaklanma alışkanlığı kazandırır,
6- Merak duygusunu geliştirerek araştırmalar yapmaya yönlendirir,
7- Olaylara şüpheci yaklaşımı öğreterek ezberci zihniyetten uzaklaşmayı sağlar,
8- Düşünen, sorgulayan ve çözümleyen bireylerin yetişmesini sağlayarak etkin düşüncelerin daha özgürce sunulabildiği bir ortam hazırlar,
9- Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için sistemli ve disiplinli bir çalışmanın gerektiğini gösterir,
10- Kuralları anlamayı, kurallara uymayı öğretir
RESFEBE Nasıl Hazırlanır ve oynanir
RESFEBE kelime, harf, sayı ve resimlerin harmanlanarak hazırlandığı ve üst düzey düşünmenin yanı sıra öğrencilere farklı bakış açısı kazandırdığı için oldukça önemlidir.
Şimdi sizlere RESFEBE hazırlanırken bazı çok kullanılan ipuçlarından söz edeceğiz.
RESFEBE hazırlarken çocuğun yaş düzeyine uygun bütün kanallar kullanılabilir.
Bunlardan bazıları;
* Harf ve sayılar kullanılabilir.
1= Bir, 2= iki. Örnek: 12m=BİRİKİM
* Bazı kelimeler için görseller ters çevrilebilir.
Örneğin: Ve hecesi için, «EV» görseli ters çevrilebilir.
* İnsan vücudunun bölümleri kullanılabilir.
«KOL» hecesi için «İNSAN KOLU» görseli.
* Matematik sembolleri kullanılabilir.
Örnek; ∏=«Pİ» hecesi , - : Eksi, +: Artı gibi.)
* Heceler görseller bölünerek oluşturulabilir.
Sanat kelimesi , Saat görseli ikiye bölünerek ortasına «N» harfi yazılarak elde edilebilir.
* Müzik ile ilgili görseller kullanılabilir.
Örneğin, «DO» hecesini oluşturmak için bir nota dizeğindeki «do» notası kullanılabilir.
* Hecelerin renklerinden, konumlarından, duruşlarından faydalanılabilir.
Örneğin «Okyanus» kelimesi için, ok işareti ve yan yazılmış «US» hecesi kullanılabilir. )
* Bazı görsellerden harf eksiltme ya da toplama yapabiliriz.
Örnek: «BAL» yazmak için, balık görselinden «-» işareti kullanılarak «IK» hecesi çıkarabiliriz.
* Bazı bilgisayar simgeleri kullanabiliriz.
Örnek: @ = et, & = ve $ = dolar gibi.
* Bazı hecelerin içine farklı heceler yazılarak yeni bir kelime türetilebilir.
Örnek: «KON» hecesinin içine «Sİ» heceleri eklenerek Sİ’li KON kast edilerek «SİLİKON» yazılabilir.
Öznel olmaması şartıyla tüm evrensel kurallarla bir çok «RESFEBE» örneği oluşturulabilir.
Hemen hemen hepimizin okul yıllarından hatırladığı "C1=Cebir" bilmecesi bunun en temel örneğidir.
RESFEBE, Resim ve Alfebe kelimelerinden türetilmiştir.
RESFEBE'nin Faydaları
1- Harfler, sayılar, renkler gibi kavramlara farklı açılardan bakmayı sağlar.
2- Planlı hareket etmeyi öğretir, planlı hareket etmenin önemini kavratır,
3- Doğru ve çabuk düşünebilmeyi ve karar verebilmeyi geliştirir,
4- Kendini ve yeteneklerini daha iyi tanımasını sağlar,
5- Belirli bir konuya odaklanma alışkanlığı kazandırır,
6- Merak duygusunu geliştirerek araştırmalar yapmaya yönlendirir,
7- Olaylara şüpheci yaklaşımı öğreterek ezberci zihniyetten uzaklaşmayı sağlar,
8- Düşünen, sorgulayan ve çözümleyen bireylerin yetişmesini sağlayarak etkin düşüncelerin daha özgürce sunulabildiği bir ortam hazırlar,
9- Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için sistemli ve disiplinli bir çalışmanın gerektiğini gösterir,
10- Kuralları anlamayı, kurallara uymayı öğretir
RESFEBE Nasıl Hazırlanır ve oynanir
RESFEBE kelime, harf, sayı ve resimlerin harmanlanarak hazırlandığı ve üst düzey düşünmenin yanı sıra öğrencilere farklı bakış açısı kazandırdığı için oldukça önemlidir.
Şimdi sizlere RESFEBE hazırlanırken bazı çok kullanılan ipuçlarından söz edeceğiz.
RESFEBE hazırlarken çocuğun yaş düzeyine uygun bütün kanallar kullanılabilir.
Bunlardan bazıları;
* Harf ve sayılar kullanılabilir.
1= Bir, 2= iki. Örnek: 12m=BİRİKİM
* Bazı kelimeler için görseller ters çevrilebilir.
Örneğin: Ve hecesi için, «EV» görseli ters çevrilebilir.
* İnsan vücudunun bölümleri kullanılabilir.
«KOL» hecesi için «İNSAN KOLU» görseli.
* Matematik sembolleri kullanılabilir.
Örnek; ∏=«Pİ» hecesi , - : Eksi, +: Artı gibi.)
* Heceler görseller bölünerek oluşturulabilir.
Sanat kelimesi , Saat görseli ikiye bölünerek ortasına «N» harfi yazılarak elde edilebilir.
* Müzik ile ilgili görseller kullanılabilir.
Örneğin, «DO» hecesini oluşturmak için bir nota dizeğindeki «do» notası kullanılabilir.
* Hecelerin renklerinden, konumlarından, duruşlarından faydalanılabilir.
Örneğin «Okyanus» kelimesi için, ok işareti ve yan yazılmış «US» hecesi kullanılabilir. )
* Bazı görsellerden harf eksiltme ya da toplama yapabiliriz.
Örnek: «BAL» yazmak için, balık görselinden «-» işareti kullanılarak «IK» hecesi çıkarabiliriz.
* Bazı bilgisayar simgeleri kullanabiliriz.
Örnek: @ = et, & = ve $ = dolar gibi.
* Bazı hecelerin içine farklı heceler yazılarak yeni bir kelime türetilebilir.
Örnek: «KON» hecesinin içine «Sİ» heceleri eklenerek Sİ’li KON kast edilerek «SİLİKON» yazılabilir.
Öznel olmaması şartıyla tüm evrensel kurallarla bir çok «RESFEBE» örneği oluşturulabilir.