Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Merhaba
Ziyaretçi
.
"Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya
BURADAN
ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...
Forumlar
Edebiyat / Kültür / Sanat
Edebiyat / Kitap
Sait Faik Abasıyanık'ın hikaye anlayışı
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Suskun" data-source="post: 553733" data-attributes="member: 21093"><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #FF0000">Sait Faik Abasıyanık'ın hikaye anlayışı</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Cumhuriyet sonrası dönemde Türk hikâyeciliğinin en önemli yazarlarındandır. Hikâyeleri <span style="color: #FF0000">Çehov tarzı</span> hikâyeciliğin örneklerinden sayılır. İstanbul'daki yaşam Sait Faik'in hikâyelerinin asıl konusunu oluşturur; bu açıdan o, tam bir İstanbul hikâyecisidir. İstanbul'un kalabalık semtlerinde, kenar mahallelerinde, balıkçıların arasında, adalarda, Köprü'de ya da Tünel'de dolaşan yazar gözlemlediği yaşamı ve insanları anlatır. Deniz kıyısı, balıkçılar, vapur iskelesi, yolcu vapuru, bir boyacı çocuk, ihtiyar bir di-lenci, Adalar'daki yaşam onun hikâyelerinin asıl öğeleri gibidir. Sait Faik için yazmak bir ihtiyaçtır. Son derece akıcı, etkileyici, özentiden uzak, yalın bir anlatımı vardır. Onur hikâyelerinde konu ve olaydan çok değişik zaman dilimleri ve insan görünümleri ön plandadır. <span style="color: #FF0000">Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Alemdağda Var Bir Yılan, Havada Bulut, Kampanya, Lüzumsuz Adam, Son Kuşlar </span><span style="color: #FF0000">hikâye;</span> Medar-ı Maişet Motoru ve Kayıp Aranıyor <span style="color: #FF0000">roman</span>türündeki eserleridir.</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Suskun, post: 553733, member: 21093"] [FONT=Comic Sans MS][FONT=Comic Sans MS][COLOR="#FF0000"]Sait Faik Abasıyanık'ın hikaye anlayışı[/COLOR] Cumhuriyet sonrası dönemde Türk hikâyeciliğinin en önemli yazarlarındandır. Hikâyeleri [COLOR="#FF0000"]Çehov tarzı[/COLOR] hikâyeciliğin örneklerinden sayılır. İstanbul'daki yaşam Sait Faik'in hikâyelerinin asıl konusunu oluşturur; bu açıdan o, tam bir İstanbul hikâyecisidir. İstanbul'un kalabalık semtlerinde, kenar mahallelerinde, balıkçıların arasında, adalarda, Köprü'de ya da Tünel'de dolaşan yazar gözlemlediği yaşamı ve insanları anlatır. Deniz kıyısı, balıkçılar, vapur iskelesi, yolcu vapuru, bir boyacı çocuk, ihtiyar bir di-lenci, Adalar'daki yaşam onun hikâyelerinin asıl öğeleri gibidir. Sait Faik için yazmak bir ihtiyaçtır. Son derece akıcı, etkileyici, özentiden uzak, yalın bir anlatımı vardır. Onur hikâyelerinde konu ve olaydan çok değişik zaman dilimleri ve insan görünümleri ön plandadır. [COLOR="#FF0000"]Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Alemdağda Var Bir Yılan, Havada Bulut, Kampanya, Lüzumsuz Adam, Son Kuşlar [/COLOR][COLOR="#FF0000"]hikâye;[/COLOR] Medar-ı Maişet Motoru ve Kayıp Aranıyor [COLOR="#FF0000"]roman[/COLOR]türündeki eserleridir.[/FONT][/FONT] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Edebiyat / Kültür / Sanat
Edebiyat / Kitap
Sait Faik Abasıyanık'ın hikaye anlayışı
Top
Bottom