2 aylık boşlukta cihaza ulaşabilen test kullanıcıları oldukça olumlu geri bildirimlerde bulundular. En çok merak edilen konu ise Galaxy Fold’un dayanıklığı oldu.
Samsung, cihazı 200 bin katlamaya dayanıklı şekilde tasarladığını söylüyordu, bunun yaklaşık 5 yıllık bir kullanıma tekabül edeceğini görüyorduk.
Test için gönderilen cihazlar, satış tarihine 2 ila 3 hafta kala Samsung’un başına bela oldu:
Pek çok YouTube kanalı ve global çaptaki basın kuruluşu, Galaxy Fold’u uzun süreli testlere tabi tuttular. Bloomberg, CNBC, Wall Street Journal gibi basın kuruluşlarının ellerindeki cihazlar, zamanda sorun yaratmaya başladılar.
Bu sırada bazı test kullanıcılar ise ekrandaki koruyucuyu çıkarmadıklarını ve sorun yaşamadıklarını söylediler. Sonuç olarak 4 büyük basın kuruluşuna gönderilen Galaxy Fold’un ekranı uzun süreli kullanıma katlanamayınca her şey çorap söküğü gibi gelişti.
Yeni alınan bir cihazın ekranında, sağında ya da solunda bulunan fabrikasyon koruyucuları çıkartmak herkesin yaptığı şeydi. Galaxy Fold bu koruyuculara sahipti. Dış ekranı ve cihazın arka yüzeyindeki koruyucuları çıkartmak gerekiyordu. Test kullanıcıları da aynı şeyi yaptılar.
Nitekim Samsung’un iç ekrana, yani tablet modunda kullanılan katlanabilir ekrana yerleştirdiği koruyucu krizin merkezine oturdu. Diğer koruyucular gibi rahatça sökülen, dilediğiniz zamanda değiştirebileceğiniz bir yapısı vardı. Test kullanıcıları bu koruyucuları da beklendiği gibi söktüler. İşte işler bu aşamada sarpa sarmaya başladı.
Eğer tablet ekranındaki koruyucuyu diğer koruyucular gibi sökmeye çalışırsanız bunun bir geri dönüşü de yoktu. Bir köşeden kaldırdığınız zaman kalan kısmını da sökmeniz gerekiyordu. Anlaşılan o ki Samsung, cihazın iç ekranını korumak için çok da detaylı bir çalışma yapmamıştı.
Not: Cihazın katlanabilir tablet ekranı cam korumaya sahip değil. Zira cam malzeme katlamayı engelliyor. Bu nedenle esnek OLED panelin üzerine, onun kadar esnek plastik koruyucular yerleştirmek gerekiyor.
Tüm bunlar yaşanırken cihazın Türkiye lansmanı gerçekleştirildi:
Yurt dışındaki basın kuruluşları Samsung Galacy Fold’u denemiş, büyük sorunlar gördüklerine dair bildirimlerde bulunmuşlardı. Samsung Türkiye, önceden belirtilen takvimi aksatmayarak, ülkemizdeki Galaxy Fold lansmanını gerçekleştirdi.
Bu lansman sırasında cihazın Türkiye fiyatı ve ülkemizdeki satış tarihi açıklanmadı. 26 Nisan tarihi, ABD pazarı için geçerliydi. Yurt dışındaki Galaxy Fold krizi ise adım adım büyüyordu.
Samsung, sununda suskunluğunu bozdu ve cihazın satış tarihini ertelediğini açıkladı:
Firmanın daha önce Galaxy Note 7’de yaşadığı batarya sorunları akıllara gelmişti. Note 7 sorununun bu kadar büyümesinin nedeni, cihazın milyonlarca adet sattıktan sonra sorun yaşatasıydı. Samsung, Note 7 krizine benzer bir kriz yaşamamak için Galaxy Fold satışını erteledi.
Bir an için Galaxy Fold’un test kullanımlarında değilde tüketicilerin ellerinde arızalandığını düşünün. Üstelik bu arıza, cihazın en büyük vaadi olan katlanabilir ekranda yaşansın… Güney Koreli şirket için daha büyük bir kabus olamazdı. Bu nedenle alınan satış erteleme kararı oldukça yerindeydi.
Samsung, cihazı 200 bin katlamaya dayanıklı şekilde tasarladığını söylüyordu, bunun yaklaşık 5 yıllık bir kullanıma tekabül edeceğini görüyorduk.
Test için gönderilen cihazlar, satış tarihine 2 ila 3 hafta kala Samsung’un başına bela oldu:
Pek çok YouTube kanalı ve global çaptaki basın kuruluşu, Galaxy Fold’u uzun süreli testlere tabi tuttular. Bloomberg, CNBC, Wall Street Journal gibi basın kuruluşlarının ellerindeki cihazlar, zamanda sorun yaratmaya başladılar.
Bu sırada bazı test kullanıcılar ise ekrandaki koruyucuyu çıkarmadıklarını ve sorun yaşamadıklarını söylediler. Sonuç olarak 4 büyük basın kuruluşuna gönderilen Galaxy Fold’un ekranı uzun süreli kullanıma katlanamayınca her şey çorap söküğü gibi gelişti.
- Önemli bir not: Basın kuruluşları, kendilerine gönderilen cihazları her açıdan tüketici gözüyle test etmek zorundadır. Bu test aşamalarında yaşanan sorunlar, cihazın piyasaya çıkması durumunda yaşanacak sorunlara işaret eder. Basın kuruluşları başta tüketiciler ve sonra da üreticileri sorunlar hakkında bilgilendirir.
Yeni alınan bir cihazın ekranında, sağında ya da solunda bulunan fabrikasyon koruyucuları çıkartmak herkesin yaptığı şeydi. Galaxy Fold bu koruyuculara sahipti. Dış ekranı ve cihazın arka yüzeyindeki koruyucuları çıkartmak gerekiyordu. Test kullanıcıları da aynı şeyi yaptılar.
Nitekim Samsung’un iç ekrana, yani tablet modunda kullanılan katlanabilir ekrana yerleştirdiği koruyucu krizin merkezine oturdu. Diğer koruyucular gibi rahatça sökülen, dilediğiniz zamanda değiştirebileceğiniz bir yapısı vardı. Test kullanıcıları bu koruyucuları da beklendiği gibi söktüler. İşte işler bu aşamada sarpa sarmaya başladı.
Eğer tablet ekranındaki koruyucuyu diğer koruyucular gibi sökmeye çalışırsanız bunun bir geri dönüşü de yoktu. Bir köşeden kaldırdığınız zaman kalan kısmını da sökmeniz gerekiyordu. Anlaşılan o ki Samsung, cihazın iç ekranını korumak için çok da detaylı bir çalışma yapmamıştı.
Not: Cihazın katlanabilir tablet ekranı cam korumaya sahip değil. Zira cam malzeme katlamayı engelliyor. Bu nedenle esnek OLED panelin üzerine, onun kadar esnek plastik koruyucular yerleştirmek gerekiyor.
Tüm bunlar yaşanırken cihazın Türkiye lansmanı gerçekleştirildi:
Yurt dışındaki basın kuruluşları Samsung Galacy Fold’u denemiş, büyük sorunlar gördüklerine dair bildirimlerde bulunmuşlardı. Samsung Türkiye, önceden belirtilen takvimi aksatmayarak, ülkemizdeki Galaxy Fold lansmanını gerçekleştirdi.
Bu lansman sırasında cihazın Türkiye fiyatı ve ülkemizdeki satış tarihi açıklanmadı. 26 Nisan tarihi, ABD pazarı için geçerliydi. Yurt dışındaki Galaxy Fold krizi ise adım adım büyüyordu.
Samsung, sununda suskunluğunu bozdu ve cihazın satış tarihini ertelediğini açıkladı:
Firmanın daha önce Galaxy Note 7’de yaşadığı batarya sorunları akıllara gelmişti. Note 7 sorununun bu kadar büyümesinin nedeni, cihazın milyonlarca adet sattıktan sonra sorun yaşatasıydı. Samsung, Note 7 krizine benzer bir kriz yaşamamak için Galaxy Fold satışını erteledi.
Bir an için Galaxy Fold’un test kullanımlarında değilde tüketicilerin ellerinde arızalandığını düşünün. Üstelik bu arıza, cihazın en büyük vaadi olan katlanabilir ekranda yaşansın… Güney Koreli şirket için daha büyük bir kabus olamazdı. Bu nedenle alınan satış erteleme kararı oldukça yerindeydi.