Hiçbir koşulda ; alkollü, aşırı yorgun, uykusuz araç kullanmayın. Ulaşım gereksinmenizi bu gibi durumlarda taksi ve toplu ulaşım araçları ile karşılamanız yerinde olacaktır.
Eğer yol kenarına park ettiyseniz , arabanın kapısını açmadan önce gelen trafiği mutlaka kontrol ediniz.
Aracı çalıştırmadan önce emniyet kemerinizi takınız. Emniyet kemerinin takılmaması durumunda hava yastığı işlevini kaybedeceği gibi hayati tehlike bile oluşturabilir.
Direksiyonu saat 3´ü çeyrek geçe pozisyonunda tutunuz.
Eğer yol kenarına park etmişseniz , sinyal verip , aynanızı mutlaka kontrol ettikten sonra yola çıkınız.
Trafiğin akış hızına uyun ancak unutmamak gerekir ki şehir içinde hız sınırı 50 km / saattir.
Okul, Hastane gibi kurumların yanından geçerken veya yaya geçitlerine yakşırken dikkatli olunuz.
Duran bir öğrenci servisini sollamayınız. Gerekirse şoförün ikazını bekleyiniz, her an bir öğrencinin servisin önünden geçebileceğiniz aklınızda olmalı. Birçok ülkede öğrenci servislerini geçmek trafik suçudur.
Bir okula yaklaştığınızda, bir öğrencinin yola aniden çıkabileceğini düşünürek mutalaka hızınızı düşürünüz, bazı yerlerde bu konuyla ilgili hız sınırı levhası olmayabilir ama her zaman dikkatli olmak gerekir.
Yaya geçidinde karşıya geçmek için bekleyen bir kişi varsa önceliğin yayaya ait olduğunu unutmayın.
Yanınızdaki ile konuşurken yoldan gözünüzü ayırmayın. Birçok önlenebilir küçük çarpışma gözün yoldan ayrılması ile arkadan çarpma şeklinde gerçekleşir.
Yolun sağında yer alan çeşitli trafik levhalarına göz ucu ile de olsa dikket ediniz. Yeni bir hız sınırı veya girilmez , dönülmez tableları yer alıyor olabilir.
Uluslararası kurallar gereği : sağdan gelen aracın önceliği vardır.
( Ters üçgen veya ana cadde levhası ile belirlenmiş, yol önceliğinin soldan gelen araça ait olması dışındaki durumlarda.) Ancak bu kural ülkemizde uygulanmamaktadır, kavşaklarda çok dikkatli olmalısınız.
Defansif sürüş tekniği belirleyin. Aynalarınıza belirli aralıklarla göz ucu ile de olsa bakıp olası tehlikelerden kaçabilirsiniz. Örneğin aşırı hızlı giden bir arabadan , ani yön değiştiren bir araçtan veya hızlı giden ve fren tutamama riskine sahip bir ağır vasıtadan zamanında kaçabilmek için arkanızdaki trafiği de gözlemlemek önemlidir.
Dikkatsiz sürücülerin yaptıkları hata sonucu kazalar olabilmektedir. Defansif sürüş ile trafiği iyi gözlemleyerek bunları bertaraf edebilirsiniz. Saygısız sürücülere karşı aynı şekilde karşılık vermeyin.
Trafikte başka sürücülerle yaşadığınız bir olumsuzluğu "göz teması" kurarak sıkıntılı bir sürece taşıyabilirsiniz. Unutmayın siz araç kullanıyorsunuz eğer bir kural ihlali veya tehlike ile karşı karşıya bırakılırsanız bunun için o aracın plakasını alıp , müsait bir noktada duraklayıp 155 polis imdata şikayette bulunmanız daha doğru olur , sorunu kendiniz çözmeye çalışmayın.
Islak zemin, özellikle de yeni ve az yağmış olan yağmurda zemin çok kayganlaşır. Bu durumda hızınızı korumak yerine bir miktar düşürebilir ve düşük vitesleri tercih ederek aracınızı kullanmanız uygun olacaktır. Ayrıca şehir içinde dahi olsa öndeki aracı takip ederken takip mesafesi kuralına mümkün olunca uyunuz. Hızınızın yarısının metre cinsinden değeri. Yani 50 km/s ile yol alıyorsanız , 25 m mesafe takibi güvenilirdir. Bu da ülkemizde maalesef uyulmayan kurallardan biridir.
Hızlı gitmenin size şehir içinde kazandıracağı küçük zaman, kaybettirebilecekleri yanında önemsizdir. Şehiriçi trafiğinde kullanılan bir arabanın yaklaşık ortalama hızının 25km / saat olduğunu biliyor musunuz ? biraz daha hızlı gitmek belki sadece birkaç dakika kazandıracaktır.
Şeritlere uyunuz. Kesiksiz çizgi olan yerlerde önünüzdeki aracı geçmeyiniz. İleride bir viraj veya yaya geçidi olabilir. Veya bir otobüs durağı olabilir ve otobüsün önünden bir yaya kontrolsüzce karşıya geçiyor olabilir.
Ara sokaklarda ilerlerken 30 km / saati aşmayınız. Kaldırım veya yol kenarlarında oynayan çocuklar yola atlayabilir. Ne kadar düşük hızla giderseniz o kadar kısa sürede durabilirsiniz. Reaksiyon zamanında katedeceğiniz yol da azalacaktır.
Yeşil ışık yandığında, sağa dönüş yaparken, eğer yaya geçidi var ise ve yayalara da yeşil yanıyorsa, önceliğin yayaya ait olduğunu unutmayınız.
Aracınızı tanıyın ! bunun için trafiğin olmadığı bir alanda, ABS ´nin devreye girişini , aracın viraj limitleri hakkında fikir sahibi olun. Aracınızı hissetmek size kontrol açısından avantaj kazandıracaktır.
Araç kullanırken cep telefonu ile konuşmak konsantrasyon ve çevrede olup biteni algılamayı olumsuz yönde etkilemektedir ve kaza riskini arttırır. Telefon kitleri sayesinde elinizi direksiyondan ayırmadan görüşme yapabilirsiniz ancak kaza riski ve dikkat kaybı oranı telefonu elde tutarak konuşmakla aynıdır.