GöLGe
Üstat
Kaygı, sebebi tam olarak belli olmayan bir korku türüdür.Kaygı altıntaki bir kişide, fizyolojik, psikolojik,zihinsel tepkiler,belirtiler ortaya çıkar.
Yaşantımız boyunca bir şeyler öğreniriz.öğrenmeler bizlerde davranış değişikliğine yol açar.Öğrenme,tekrarlayarak ve bir yaşantı sonucunda davranış
ta meydana gelen ,değişikliklerdir.
Belli oranda kaygı öğrenmeyi olumlu etkilerken,yüksek düzeyde kaygı öğrenmeyi olumsuz etkiler. yüksek düzeyde kaygı, öğrenme üzerinde bozucu
etkKaygımız yükseldiği anda bedenimiz bazı sinyaller gönderir. Kalp atışlarında hızlanma, terleme ya da üşüme, yorgunluk; solunumda güçlük, titreme, mide ağrısı, başağrısı bunlardan bazılarıdır. Böyle durumlarda kullanacağımız bazı yöntemler kaygının başaçıkılabilir düzeye inmesi için bize yardımcı olabiliri yapar.
Sınav Kaygısı Nedir?
Sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıya sınav kaygısı denir.
Öğrenciler, sınav için sınıfta beklerken de ellerinde terleme olduğunu, kalplerinin çok hızlı çarptığını, başlarının ya da karınlarının ağrıdığını farketmekte; ayrıca, gerginlik, sabırsızlık, el titremesi, bütün bildiklerini unutma korkusu, kendine güvende azalma gibi belirtiler yaşadıklarını da ifade etmektedirler .
Nasıl Üstesinden Gelinebilir?
Eğer sınav öncesi, sınav sırası ya da sınav sonrasında başa çıkamadığınız bir kaygı duygusu yaşıyorsanız, düşünce tarzınıza ve kendinizle olan diyalogunuza dikkat edin. Aşağıdakilere benzer ifadeler kullanıyor musunuz?
Eyvah, yine sınav yaklaşıyor ve ben çalışmamı yetiştiremeyeceğim.
Bu sınavda başarısız olacağım ve herkes aptal olduğumu düşünecek.
Çalıştığım halde kendimi yeterli görmüyorum.
Zaman kalmadı. Hiç birşey bilmiyorum, herkes çalışmasını bitirmiştir.
Gibi düşünceler ,kaygıyı artırır,bu yüzden bu tür düşüncelerden uzak durmak gerekir.
Ayrıca, geşmişteki başarısızlıklar değil başarılar düşünülmelidir.
Bunların yanısıra ,gevşeme egsersizleri, nefes egsersizleri de yararlı olmaktadır
Yaşantımız boyunca bir şeyler öğreniriz.öğrenmeler bizlerde davranış değişikliğine yol açar.Öğrenme,tekrarlayarak ve bir yaşantı sonucunda davranış
ta meydana gelen ,değişikliklerdir.
Belli oranda kaygı öğrenmeyi olumlu etkilerken,yüksek düzeyde kaygı öğrenmeyi olumsuz etkiler. yüksek düzeyde kaygı, öğrenme üzerinde bozucu
etkKaygımız yükseldiği anda bedenimiz bazı sinyaller gönderir. Kalp atışlarında hızlanma, terleme ya da üşüme, yorgunluk; solunumda güçlük, titreme, mide ağrısı, başağrısı bunlardan bazılarıdır. Böyle durumlarda kullanacağımız bazı yöntemler kaygının başaçıkılabilir düzeye inmesi için bize yardımcı olabiliri yapar.
Sınav Kaygısı Nedir?
Sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıya sınav kaygısı denir.
Öğrenciler, sınav için sınıfta beklerken de ellerinde terleme olduğunu, kalplerinin çok hızlı çarptığını, başlarının ya da karınlarının ağrıdığını farketmekte; ayrıca, gerginlik, sabırsızlık, el titremesi, bütün bildiklerini unutma korkusu, kendine güvende azalma gibi belirtiler yaşadıklarını da ifade etmektedirler .
Nasıl Üstesinden Gelinebilir?
Eğer sınav öncesi, sınav sırası ya da sınav sonrasında başa çıkamadığınız bir kaygı duygusu yaşıyorsanız, düşünce tarzınıza ve kendinizle olan diyalogunuza dikkat edin. Aşağıdakilere benzer ifadeler kullanıyor musunuz?
Eyvah, yine sınav yaklaşıyor ve ben çalışmamı yetiştiremeyeceğim.
Bu sınavda başarısız olacağım ve herkes aptal olduğumu düşünecek.
Çalıştığım halde kendimi yeterli görmüyorum.
Zaman kalmadı. Hiç birşey bilmiyorum, herkes çalışmasını bitirmiştir.
Gibi düşünceler ,kaygıyı artırır,bu yüzden bu tür düşüncelerden uzak durmak gerekir.
Ayrıca, geşmişteki başarısızlıklar değil başarılar düşünülmelidir.
Bunların yanısıra ,gevşeme egsersizleri, nefes egsersizleri de yararlı olmaktadır