ANAOKULULU ÖĞRETMENLİĞİ
Bu bölüm 2000 ÖSS'den itibaren artık Sözel Puan türüyle öğrenci almaktadır. Anaokulu öğretmenliği programının amacı, okul öncesi eğitim veren kurumlara öğretmen yetiştirmektir. Mezunlar meslek liselerinde ve okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilirler.
ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ
Türkiye'de ve dünyada üretilmiş sanat eserlerinin, kronolojik gelişmelerinde ve yöresel boyutlarında ele alınarak, kültür ve uygarlıkları konusunda ele alınarak, kültür ve uygarlıları konusunda eğitim ve araştırma yapılır. En temel çalışma alanı müzelerdir. Ayrıca MTA, Kültür Bakanlığı gibi kuruluşlarda da çalışılabilir.
BASIN VE YAYIN
Basın yayın programı, basın, radyo, televizyon, halkla ilişkiler, sinema, reklamcılık ve turizm gibi kitleye yönelik alanlarda eleman yetiştirmeyi amaçlamaktır. Bu amaçla toplumsal , siyasal ve ekonomik olayları kavramayı sağlayacak biçimde çok yönlü kültür, teknik ve uzmanlık bilgileri vererek Türkiye'nin iletişim yaşamına ilişkin konularda eğitim ve araştırma yapmaktadır.
COĞRAFYA
Doğal çevrenin özellikleri ile çere-insan ilişkileri, nüfus dağılımı ve ekonomik etkinlikler konusunda eğitim ve araştırma yapılır. Ortaöğretim kurumlarında ve özel dershanelerde öğretmenlik yapılabileceği gibi, yüksek lisans öğrenimi yapanlar. Meteorolji İşleri Genel Müdürlüğü, Harita Genel Müdürlüğü, MTA, DSİ, Karayolları Genel Müdürlüğü ve çeşitli bakanlıklarda çalışabilirler.
ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATI
Bölümde Türk dilinin yapısı, Türk lehçeleri, bunların özellikleri ve gelişimleri üzerinde durulur. Çağdaş Türk edebiyatının bugünkü durumu ve eserlerini inceler. Bölüm mezunları öğretmen olabilirler. Kültür bakanlığında, Televizyon kanallarında görev alabilirler. Özel yeteneği olanlar gazete ve dergilerde yazarlık, editörlük yapabilirler.
DEKORATİF SANATLAR ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm melek liselerine, pratik sanat okullarına öğretmen yetiştirir. Mezunlar pratik kız sanat okullarında, halk eğitim merkezlerinde, meslek liselerinde öğretmenlik yapabilirler. Özel kuruluşlarda ve kendi iş yerlerinde çalışabilirler.
GAZETECİLİK
Yazılı basında, haberin kaynağından basım ve yayın aşamasına kadar olan işlemlere ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmış nitelikle elemanlar yetiştirilir ve bu alanda araştırma yapılır. Bu bölümün mezunları genellikle basın yayın kuruluşlarında görev alırlar.
GİYİM ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm alanıyla ilgili meslek liselerine öğretmen yetiştirir. Mezunlar meslek liseleri, pratik sanat okulları ve özel kuruluşlarda iş bulabilirler
HALK BİLİM(FOLKLOR)
Halkbilimi halkın toplumsal yaşamını, dil, edebiyat, ekonomi, hukuk, yönetim, sanat, zanaat gibi alanlarda geleneksel ve çağdaş kültür ürünlerini bilimsel olarak inceler, sosyo-kültürel öğelerin folklor açısından incelenerek, yeni bileşimlere ulaşılması, sunulması konularında araştırma ve eğitim yapar. Halkbilimciler Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Milli Folklor Araştırma Dairesi Başkanlığı, Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü, Kültür Müdürlükleri, Turizm Müdürlükleri, Köy İşleri Bakanlığı, Sağlık ve Sosyal Hizmet Uzmanlığı alanlarında çalışabilirler.
HALKLA İLİŞKİLER
Açık öğretim verilen bu bölümde halkla ilişkilerin uygulama biçimleri üzerine eğitim ve araştırma yapan elemanlar yetiştirilir.
HAZIR GİYİM ÖĞRETMENLİĞİ
Meslek liselerinin okul programlarındaki giyim endüstri ve giyim sanatları konuları ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlar için gerekli mesleki eğitimi de verilerek meslek dersi öğretmenleri yetiştirilir.
HİTİTOLOJİ
Bu programda Hititlerin M.Ö. 1200-1000 yılları arası kültür, edebiyat, din, tarih, sanat, hukuk vb. Kültür ürünleri incelenir. Öğrenim yaptıkları yükseköğretim kurumunda ve müzelerde görev alabilirler. Hititoloji programında çivi yazısını Eski Babil'den alarak yaygınlaştıran Anadolu'nun göçmen kavmi Hititlerin yaklaşık M.Ö. 1200-1000 yılları arası kültür, edebiyat, din, tarih, sanat, hukuk vb. Kültür ürünleri konularında dersler verilmektedir.
İLAHİYAT
İslam dinini incelemek ve öğrenmek için eğitim ve araştırma yapılır. Mezunlar önemli bir kısmı İmam Hatip Liselerinde meslek dersleri yapabilecekleri gibi diğer bir kısmında, vaiz veya müftü olarak çalışabilmektedirler
İLETİŞİM
Bu programın amacı, basın, radyo, televizyon, halkla ilişkiler, sinema, reklamcılık turizm gibi kitleye yönelik alanlarda eleman yetiştirmektir. Mezunlar gazeteci, radyo-TV programcısı, halkla ilişkiler elemanı gibi ünvanlarla mezun oldukları alana göre çalışabilirler.
İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Bu bölümde işitme kaybı 70 desibel' den fazla olması nedeniyle normal eğitim ve öğretim etkinliklerinde işitme gücünden yararlanamayan sağırların ve tüm düzeltmelere karşın işitme kaybı 25-75 desibel arasında olan, çeşitli yardım ve araçlarla eğitim ve öğretimden yararlanabilecek ağır işiten çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek amacıyla eğitim ve araştırma yapılır. Mezunları özel eğitim kurumlarında ve sınıflarda, sağırlar okullarında öğretmen olarak çalışırlar. Devlet Personel Yasası hükümlerine göre öğrenim düzeylerine uygun maaş ve ders ücreti alırlar.
KUAFÖR VE GÜZELLİK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Meslek liselerinin okul programlarındaki kuaförlük konuları ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlar için gerekli mesleki eğitimle beraber öğretmenlik formasyon eğitimi de verilerek meslek bilgisi öğretmenleri yetiştirilir.
MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİ
İletişim fakültesinden mezun olunca-kariyer (yurt içinde ya da yurt dışında) habercilik, yorumculuk, araştırmacı-yazarlık, eleştirmenlik, medya planlaması, medya işletmeciliği, filmler, metin yazarlığı, senaristlik, sanat yönetmenliği, müşteri temsilciliği, kamuoyu araştırmacılığı, halkla ilişkiler uzmanlığı, foto direktörlüğü, insan kaynakları yöneticiliği, vb.
NAKIŞ ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm kız meslek liselerine branşlarıyla ilgili öğretmen yetiştirir. Mezunlar kız meslek liseleri ile pratik sanat okullarında öğretmen olarak çalışabilirler. Özel kuruluşlarda iş bulabilirler. Kendilerine ait işyeri açabilirler.
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Bu bölüm 2000 ÖSS'den itibaren Sözel puan türüyle öğrenci almaktadır. Özel kolejler, resmi okulların anaokulu sınıflarında ve kreşlerde okul öncesi çocukların bakımı ve eğitimini yürütebilecek öğretmenler yetiştirir. Pedagojik formasyon derslerinin yanında mesleki eğitim dersleri de verilir. Bu dalı seçenlerin sonsuz bir çocuk sevgisinin yanında, hoşgörü, sabır ve karşılıksız yardım ve özverili davranma özelliklerine sahip olmaları gerekir.
RADYO TELEVİZYON VE SİNEMA
Radyo-televizyon ve sinema bölümü, özellikle kitle iletişim araçlarının başında gelen radyo-televizyon yayıncılığı ve sinema yapımcılığı için nitelikli eleman yetiştirmeyi amaçlar. Mezunlar radyo ya da televizyonda program yapımcısı olarak program yazım veya filme alınması ve yayınlanması gibi işleri yaparlar. Mezunlar TRT'de, özel televizyon kurumları, film şirketleri ve reklam firmalarında iş bulabilirler.
REKLAMCILIK
Bu bölüm 2000 ÖSS'den itibaren Eşit Ağırlık puan türüyle öğrenci almaktadır. Bölüm hizmet üreticileri ile müşterileri buluşturacak, günümüzün ve geçmişin toplumlarının yapısını iyi analiz edecek uzmanları yetiştirmeyi amaçlar.
TARİH ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm tarihsel olayları araştıran, yorumlayan, bulguları gerçeğe bağlı kalarak yansız bir tutumla yeni kuşaklara aktaran öğretmen yetiştirmek amacındadır. Mezunlar orta dereceli okullarda tarih öğretmeni olarak görev yapabilir.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Türk dilinin yapısı, diğer dillerle olan bağlantısı ele alınır. Türk edebiyatının tarihi ve bugünkü durumu incelenir. Türk Dili ve Edebiyatının tüm evrelerine yönelik araştırma ve eğitim yapılır. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları, kütüphanelerde, arşivlerde, Kültür Bakanlığı'nda, TRT kurulunda görev alabilirler. Yükseköğretim kurumlarında okutman olarak çalışabilirler. Öğretmenlik sertifikası alanlar orta dereceli okullarda öğretmenlik yapabilirler. Özel yetenekleri olanlar, gazete ve dergilerde yazarlık, editörlük yapabilirler. Türk Dili ve Edebiyatı: Bu programda Türk dilinin yapısı, gelişmesi ve diğer dillerle olan bağlantısı ele alınır. Türk edebiyatının tarihi ve bugünkü durumu incelenir. Türk dili ve edebiyatının tüm evrelerine yönelik araştırma ve eğitim yapılır. Bu programda Osmanlıca, genel dilbilim, Çağatayca veya Uygurca, servet-i funun edebiyatı, halk edebiyatı konularında dersler okutulur.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLİĞİ
Bölümün amacı ortaöğretim kurumlarına öğretmen yetiştirmektir. Mezunlar ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilirler.
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Eğitim fakültelerinin Türkçe Öğretmenliği bölümünde ortaöğretim kurumlarına öğretmen yetiştirmek amacıyla eğitim öğretim yapılmaktadır. Mezunlar ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilirler.
ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Bu bölümde çeşitli seviyelerde zekâ geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır. Amaçlar zeka seviyesi bakımından çeşitli derecelerde normalin altında bulunan çocukları, kendi seviyelerinde üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır. Mezunlar özel eğitim kurumlarında ve sınıflarında, normal ilkokulların bünyesinde açılan alt özel sınıflarda zeka özürlü çocuklara öğretmenlik yaparlar. İlköğretim çağında zihin yetersizliği yüzünden öğrenme güçlüğü olan çocukları eğitecek öğretmenleri yetiştirir.
Bu bölüm 2000 ÖSS'den itibaren artık Sözel Puan türüyle öğrenci almaktadır. Anaokulu öğretmenliği programının amacı, okul öncesi eğitim veren kurumlara öğretmen yetiştirmektir. Mezunlar meslek liselerinde ve okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilirler.
ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ
Türkiye'de ve dünyada üretilmiş sanat eserlerinin, kronolojik gelişmelerinde ve yöresel boyutlarında ele alınarak, kültür ve uygarlıkları konusunda ele alınarak, kültür ve uygarlıları konusunda eğitim ve araştırma yapılır. En temel çalışma alanı müzelerdir. Ayrıca MTA, Kültür Bakanlığı gibi kuruluşlarda da çalışılabilir.
BASIN VE YAYIN
Basın yayın programı, basın, radyo, televizyon, halkla ilişkiler, sinema, reklamcılık ve turizm gibi kitleye yönelik alanlarda eleman yetiştirmeyi amaçlamaktır. Bu amaçla toplumsal , siyasal ve ekonomik olayları kavramayı sağlayacak biçimde çok yönlü kültür, teknik ve uzmanlık bilgileri vererek Türkiye'nin iletişim yaşamına ilişkin konularda eğitim ve araştırma yapmaktadır.
COĞRAFYA
Doğal çevrenin özellikleri ile çere-insan ilişkileri, nüfus dağılımı ve ekonomik etkinlikler konusunda eğitim ve araştırma yapılır. Ortaöğretim kurumlarında ve özel dershanelerde öğretmenlik yapılabileceği gibi, yüksek lisans öğrenimi yapanlar. Meteorolji İşleri Genel Müdürlüğü, Harita Genel Müdürlüğü, MTA, DSİ, Karayolları Genel Müdürlüğü ve çeşitli bakanlıklarda çalışabilirler.
ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATI
Bölümde Türk dilinin yapısı, Türk lehçeleri, bunların özellikleri ve gelişimleri üzerinde durulur. Çağdaş Türk edebiyatının bugünkü durumu ve eserlerini inceler. Bölüm mezunları öğretmen olabilirler. Kültür bakanlığında, Televizyon kanallarında görev alabilirler. Özel yeteneği olanlar gazete ve dergilerde yazarlık, editörlük yapabilirler.
DEKORATİF SANATLAR ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm melek liselerine, pratik sanat okullarına öğretmen yetiştirir. Mezunlar pratik kız sanat okullarında, halk eğitim merkezlerinde, meslek liselerinde öğretmenlik yapabilirler. Özel kuruluşlarda ve kendi iş yerlerinde çalışabilirler.
GAZETECİLİK
Yazılı basında, haberin kaynağından basım ve yayın aşamasına kadar olan işlemlere ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmış nitelikle elemanlar yetiştirilir ve bu alanda araştırma yapılır. Bu bölümün mezunları genellikle basın yayın kuruluşlarında görev alırlar.
GİYİM ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm alanıyla ilgili meslek liselerine öğretmen yetiştirir. Mezunlar meslek liseleri, pratik sanat okulları ve özel kuruluşlarda iş bulabilirler
HALK BİLİM(FOLKLOR)
Halkbilimi halkın toplumsal yaşamını, dil, edebiyat, ekonomi, hukuk, yönetim, sanat, zanaat gibi alanlarda geleneksel ve çağdaş kültür ürünlerini bilimsel olarak inceler, sosyo-kültürel öğelerin folklor açısından incelenerek, yeni bileşimlere ulaşılması, sunulması konularında araştırma ve eğitim yapar. Halkbilimciler Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Milli Folklor Araştırma Dairesi Başkanlığı, Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü, Kültür Müdürlükleri, Turizm Müdürlükleri, Köy İşleri Bakanlığı, Sağlık ve Sosyal Hizmet Uzmanlığı alanlarında çalışabilirler.
HALKLA İLİŞKİLER
Açık öğretim verilen bu bölümde halkla ilişkilerin uygulama biçimleri üzerine eğitim ve araştırma yapan elemanlar yetiştirilir.
HAZIR GİYİM ÖĞRETMENLİĞİ
Meslek liselerinin okul programlarındaki giyim endüstri ve giyim sanatları konuları ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlar için gerekli mesleki eğitimi de verilerek meslek dersi öğretmenleri yetiştirilir.
HİTİTOLOJİ
Bu programda Hititlerin M.Ö. 1200-1000 yılları arası kültür, edebiyat, din, tarih, sanat, hukuk vb. Kültür ürünleri incelenir. Öğrenim yaptıkları yükseköğretim kurumunda ve müzelerde görev alabilirler. Hititoloji programında çivi yazısını Eski Babil'den alarak yaygınlaştıran Anadolu'nun göçmen kavmi Hititlerin yaklaşık M.Ö. 1200-1000 yılları arası kültür, edebiyat, din, tarih, sanat, hukuk vb. Kültür ürünleri konularında dersler verilmektedir.
İLAHİYAT
İslam dinini incelemek ve öğrenmek için eğitim ve araştırma yapılır. Mezunlar önemli bir kısmı İmam Hatip Liselerinde meslek dersleri yapabilecekleri gibi diğer bir kısmında, vaiz veya müftü olarak çalışabilmektedirler
İLETİŞİM
Bu programın amacı, basın, radyo, televizyon, halkla ilişkiler, sinema, reklamcılık turizm gibi kitleye yönelik alanlarda eleman yetiştirmektir. Mezunlar gazeteci, radyo-TV programcısı, halkla ilişkiler elemanı gibi ünvanlarla mezun oldukları alana göre çalışabilirler.
İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Bu bölümde işitme kaybı 70 desibel' den fazla olması nedeniyle normal eğitim ve öğretim etkinliklerinde işitme gücünden yararlanamayan sağırların ve tüm düzeltmelere karşın işitme kaybı 25-75 desibel arasında olan, çeşitli yardım ve araçlarla eğitim ve öğretimden yararlanabilecek ağır işiten çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek amacıyla eğitim ve araştırma yapılır. Mezunları özel eğitim kurumlarında ve sınıflarda, sağırlar okullarında öğretmen olarak çalışırlar. Devlet Personel Yasası hükümlerine göre öğrenim düzeylerine uygun maaş ve ders ücreti alırlar.
KUAFÖR VE GÜZELLİK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Meslek liselerinin okul programlarındaki kuaförlük konuları ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlar için gerekli mesleki eğitimle beraber öğretmenlik formasyon eğitimi de verilerek meslek bilgisi öğretmenleri yetiştirilir.
MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİ
İletişim fakültesinden mezun olunca-kariyer (yurt içinde ya da yurt dışında) habercilik, yorumculuk, araştırmacı-yazarlık, eleştirmenlik, medya planlaması, medya işletmeciliği, filmler, metin yazarlığı, senaristlik, sanat yönetmenliği, müşteri temsilciliği, kamuoyu araştırmacılığı, halkla ilişkiler uzmanlığı, foto direktörlüğü, insan kaynakları yöneticiliği, vb.
NAKIŞ ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm kız meslek liselerine branşlarıyla ilgili öğretmen yetiştirir. Mezunlar kız meslek liseleri ile pratik sanat okullarında öğretmen olarak çalışabilirler. Özel kuruluşlarda iş bulabilirler. Kendilerine ait işyeri açabilirler.
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Bu bölüm 2000 ÖSS'den itibaren Sözel puan türüyle öğrenci almaktadır. Özel kolejler, resmi okulların anaokulu sınıflarında ve kreşlerde okul öncesi çocukların bakımı ve eğitimini yürütebilecek öğretmenler yetiştirir. Pedagojik formasyon derslerinin yanında mesleki eğitim dersleri de verilir. Bu dalı seçenlerin sonsuz bir çocuk sevgisinin yanında, hoşgörü, sabır ve karşılıksız yardım ve özverili davranma özelliklerine sahip olmaları gerekir.
RADYO TELEVİZYON VE SİNEMA
Radyo-televizyon ve sinema bölümü, özellikle kitle iletişim araçlarının başında gelen radyo-televizyon yayıncılığı ve sinema yapımcılığı için nitelikli eleman yetiştirmeyi amaçlar. Mezunlar radyo ya da televizyonda program yapımcısı olarak program yazım veya filme alınması ve yayınlanması gibi işleri yaparlar. Mezunlar TRT'de, özel televizyon kurumları, film şirketleri ve reklam firmalarında iş bulabilirler.
REKLAMCILIK
Bu bölüm 2000 ÖSS'den itibaren Eşit Ağırlık puan türüyle öğrenci almaktadır. Bölüm hizmet üreticileri ile müşterileri buluşturacak, günümüzün ve geçmişin toplumlarının yapısını iyi analiz edecek uzmanları yetiştirmeyi amaçlar.
TARİH ÖĞRETMENLİĞİ
Bölüm tarihsel olayları araştıran, yorumlayan, bulguları gerçeğe bağlı kalarak yansız bir tutumla yeni kuşaklara aktaran öğretmen yetiştirmek amacındadır. Mezunlar orta dereceli okullarda tarih öğretmeni olarak görev yapabilir.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Türk dilinin yapısı, diğer dillerle olan bağlantısı ele alınır. Türk edebiyatının tarihi ve bugünkü durumu incelenir. Türk Dili ve Edebiyatının tüm evrelerine yönelik araştırma ve eğitim yapılır. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları, kütüphanelerde, arşivlerde, Kültür Bakanlığı'nda, TRT kurulunda görev alabilirler. Yükseköğretim kurumlarında okutman olarak çalışabilirler. Öğretmenlik sertifikası alanlar orta dereceli okullarda öğretmenlik yapabilirler. Özel yetenekleri olanlar, gazete ve dergilerde yazarlık, editörlük yapabilirler. Türk Dili ve Edebiyatı: Bu programda Türk dilinin yapısı, gelişmesi ve diğer dillerle olan bağlantısı ele alınır. Türk edebiyatının tarihi ve bugünkü durumu incelenir. Türk dili ve edebiyatının tüm evrelerine yönelik araştırma ve eğitim yapılır. Bu programda Osmanlıca, genel dilbilim, Çağatayca veya Uygurca, servet-i funun edebiyatı, halk edebiyatı konularında dersler okutulur.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLİĞİ
Bölümün amacı ortaöğretim kurumlarına öğretmen yetiştirmektir. Mezunlar ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilirler.
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Eğitim fakültelerinin Türkçe Öğretmenliği bölümünde ortaöğretim kurumlarına öğretmen yetiştirmek amacıyla eğitim öğretim yapılmaktadır. Mezunlar ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak görev alabilirler.
ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Bu bölümde çeşitli seviyelerde zekâ geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır. Amaçlar zeka seviyesi bakımından çeşitli derecelerde normalin altında bulunan çocukları, kendi seviyelerinde üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır. Mezunlar özel eğitim kurumlarında ve sınıflarında, normal ilkokulların bünyesinde açılan alt özel sınıflarda zeka özürlü çocuklara öğretmenlik yaparlar. İlköğretim çağında zihin yetersizliği yüzünden öğrenme güçlüğü olan çocukları eğitecek öğretmenleri yetiştirir.