• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

SUBARU XV’y Ödül

  • Konuyu açan Konuyu açan Düş
  • Açılış tarihi Açılış tarihi

Düş

Özel Üye
Özel üye
subaru_xvy_odul_h4086.webp

Subaru’nun farklı segmentlerde yer alan tüm modellerinin, IIHS - Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü tarafından yapılan testlerde önden, arkadan ve yandan çarpışmalarda sürücülere ve yolculara maksimum güvenlik sağladığı bir kez daha ispatlandı. Üç yıldır art arda “En güvenli” otomobil markası seçilen Subaru, yeni XV modeli ile de yüksek güvenlik performansına sahip olduğunu bir kez daha gösterdi.

Yapılan çarpışma testlerinde Subaru’nun yeni 2013 XV modeli, tavan sağlamlığı ve takla atma testlerinde de en üst düzey güvenlik sağladı.

Kompakt tasarımlı Subaru XV mükemmel bir koruma kalkanına sahip

Subaru’nun halka şeklinde güçlendirilmiş şasisi, on yılı aşkın bir süredir sergilediği üst düzey performansla kendini kanıtlıyor. Bu tasarım, kabinin sağlamlılığını artırarak tüm noktalardan gelebilecek darbelerin enerjisini sönümleyerek mükemmel bir koruma sağlıyor. Bu benzersiz tasarım XV’nin “Top Safety Pick 2012” ödülünü kazanmasında etkili oldu.

Değerlendirme nasıl yapıldı?

Enstitü’nün önden çarpmalara karşı dayanıklılık değerlendirmeleri 40 mil/saatlik (64 km/saat) ofset çarpışma testlerine dayanıyor. Yan değerlendirmeler ise 31 mil/saatlik (50 km/saat) hızda hareket eden aracın yandan bir bariyere çarpmasındaki performansına dayalı olarak gerçekleşiyor. Bariyer bir pick-up veya SUV aracın ön tarafını temsil ediyor. Puanlar mankenlerde kaydedilen sakatlanma ölçümlerini, baş koruması konusunda alınan önlemlerin değerlendirilmesini ve aracın aldığı darbe sırasındaki yapısal performansını yansıtıyor.

Arkadan çarpmalardan koruma kriteri iki basamaklı bir prosedüre göre değerlendiriliyor. Puanlandırma için başlangıç noktaları baş desteği geometrisinin ölçümleridir: bir desteğin yüksekliği ve normal boydaki bir adamın başının arkasındaki yatay uzunluk. İyi veya makul geometriye sahip koltuk/baş desteği boynu zorlayan bir manken kullanılarak dinamik olarak test ediliyor. Bu test duran bir aracın arkadan saate 20 mil (32 km) hızla çarpmaya uğramasının simülasyonur. Testte, doğru tasarıma sahip olmayan koltuklara düşük not veriliyor.

Tavan dayanıklılığı testinde metal bir plaka saniyede 0.2 yer değiştirme oranında tavanın bir tarafına doğru itiliyor. Devrilmeye karşı koruma kriterinden iyi puan alabilmek için 5 inçlik bir çarpışmaya ulaşmadan önce tavanın, aracın kendi ağırlığının 4 katı ağırlığa denk gelen bir kuvvete dayanabilmesi gerekiyor.

Testler A.B.D’de faaliyet gösteren ve güvenirliğiyle bilinen IIHS, Otoyol güvenliği için Sigorta Enstitüsü tarafından gerçekleştirildi. Araç sigortacıları tarafından finanse edilen organizasyon araçların çarpışmalara ve kazalara karşı güvenlik özelliklerini test ederek değerliliğini araştırıyor.
 
Geri
Top