Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranı yüzde 130 düzeyine çıkarılan ve artık süper lüks olarak tanımlanan otomobillerin satışları yüzde 50 düzeyinde azaldı.
Türkiye pazarında faaliyet gösteren premium ve süper lüks markaların motor hacmi 2 litrenin üzerine çıkan modellerinin yanı sıra diğer markaların da az sayıdaki bu tür modellerinde satışlar bıçak gibi kesildi. Birçok marka yüksek motor hacmine sahip modelleri ancak müşteri siparişine göre ithal ediyor.
Lüks markaların satışlarını küçülen motor hacimleri kurtarıyor. Audi, BMW, Mercedes ve Volvo başta olmak üzere premium markaların satışlarında 1,6 litrelik motor hacmine sahip modellerin ağırlığı hızla artıyor.
Türkiye'de otomobil pazarı yılın ilk 4 ayında yüzde 23 düzeyinde daralırken, 15 premium ve süper lüks markanın satışlarında da benzer bir düşüş ortaya çıktı. Müşteri, lüks marka sadakatini korurken, motor hacimlerinde bir alt sınıfa geçişi tercih ediyor. Geçen yılın ilk 4 ayında 14 bin 274 adet satışa imza atan bu markalar bu yılın ilk 4 ayında 11 bin 86 adetlik satış gerçekleştirebildi. Motor hacmi 1,6 litre ile 2 litre arasında olan modellerin yüzde 60'tan yüzde 80'e çıkarılan ÖTV tutarı 2 litre üzerindeki modellerde yüzde 84'ten yüzde 130'a çıkmıştı. Bu artışla birlikte süper lüks sınıftaki otomobillerin fiyatı birden 100 bin Euro'dan fazla artışa sahne oldu. Böylece en ucuz süper lüks bir otomobilin fiyatı neredeyse yarım milyon liradan başlar hale geldi. Örneğin, 6,2 litrelik SLS AMG modelinin fiyatı tam bir milyon TL olurken 5,5 litrelik motora sahip Mercedes SL S 600 L modelinin fiyatı da 930 bin lirayı buluyor. Geçen yılın ilk 4 ayı ile bu yılın ilk 4 ayı kıyaslamasında Land Rover, Bentley, Ferrari ve Porsche pazardaki düşüşe rağmen satışlarını artırdı.
Türkiye pazarında faaliyet gösteren premium ve süper lüks markaların motor hacmi 2 litrenin üzerine çıkan modellerinin yanı sıra diğer markaların da az sayıdaki bu tür modellerinde satışlar bıçak gibi kesildi. Birçok marka yüksek motor hacmine sahip modelleri ancak müşteri siparişine göre ithal ediyor.
Lüks markaların satışlarını küçülen motor hacimleri kurtarıyor. Audi, BMW, Mercedes ve Volvo başta olmak üzere premium markaların satışlarında 1,6 litrelik motor hacmine sahip modellerin ağırlığı hızla artıyor.
Türkiye'de otomobil pazarı yılın ilk 4 ayında yüzde 23 düzeyinde daralırken, 15 premium ve süper lüks markanın satışlarında da benzer bir düşüş ortaya çıktı. Müşteri, lüks marka sadakatini korurken, motor hacimlerinde bir alt sınıfa geçişi tercih ediyor. Geçen yılın ilk 4 ayında 14 bin 274 adet satışa imza atan bu markalar bu yılın ilk 4 ayında 11 bin 86 adetlik satış gerçekleştirebildi. Motor hacmi 1,6 litre ile 2 litre arasında olan modellerin yüzde 60'tan yüzde 80'e çıkarılan ÖTV tutarı 2 litre üzerindeki modellerde yüzde 84'ten yüzde 130'a çıkmıştı. Bu artışla birlikte süper lüks sınıftaki otomobillerin fiyatı birden 100 bin Euro'dan fazla artışa sahne oldu. Böylece en ucuz süper lüks bir otomobilin fiyatı neredeyse yarım milyon liradan başlar hale geldi. Örneğin, 6,2 litrelik SLS AMG modelinin fiyatı tam bir milyon TL olurken 5,5 litrelik motora sahip Mercedes SL S 600 L modelinin fiyatı da 930 bin lirayı buluyor. Geçen yılın ilk 4 ayı ile bu yılın ilk 4 ayı kıyaslamasında Land Rover, Bentley, Ferrari ve Porsche pazardaki düşüşe rağmen satışlarını artırdı.