Kantar Millward Brown'ın yaptığı çalışmaya göre Toyota, en değerli otomobil markası olmaya devam ederken, BMW ve Mercedes ilk 3’e giren diğer markalar oldu.
Otomobil üreticilerini sıralamanın onlarca farklı yolu var. Çalışan sayıları, kazançları, yollarda bulunan araç sayıları, sosyal medyadaki toplam takipçi sayıları gibi değişkenlere göre firmaları sıralamak mümkün.
Kantar Millward Brown tarafından gerçekleştirilen, BrandZ Top 100 En Değerli Küresel Markalar listesinde Toyota, en değerli otomobil markası olarak zirvenin sahibi oldu. Mercedes ve BMW ile birlikte ilk üç tamamlanmış oldu. İlk onu tamamlayan diğer firmalar ise Honda, Ford, Nissan, Tesla, Audi, Volkswagen ve Porsche oldu.
Otomobil üreticilerinin genel olarak çok başarılı olduğunu söylemek ise pek mümkün değil. Dieselgate olarak anılan skandaldan sonra toparlanma sürecine giren Volkswagen dışında yükselen otomobil üreticisi yok. En değerli markalar listesinde ilk 100 içine girebilen yalnızca 3 otomobil markası bulunuyor. Toyota 41., Mercedes 54. ve BMW de 55. sırada listeye dahil olurken daha önce listede yer alan Maruti-Suzuki ise bu yıl liste dışı kaldı.
Listenin tepesini ise her zamanki gibi Amazon, Apple, Google ve Microsoft parselledi. Otomobil üreticileri de bu firmalar gibi hizmetlerini satın alma sonrasına da yaymayı amaçlıyorlar.
Günümüzün piyasa şartları altında reklam ve halkla ilişkiler çalışmaları için kullanılabilecek pek çok farklı yöntem var. Bu nedenle de otomobil firmaları, ellerinden geldiğince erişimlerini arttırmaya çalışıyorlar.
Otomobil üreticilerini sıralamanın onlarca farklı yolu var. Çalışan sayıları, kazançları, yollarda bulunan araç sayıları, sosyal medyadaki toplam takipçi sayıları gibi değişkenlere göre firmaları sıralamak mümkün.
Kantar Millward Brown tarafından gerçekleştirilen, BrandZ Top 100 En Değerli Küresel Markalar listesinde Toyota, en değerli otomobil markası olarak zirvenin sahibi oldu. Mercedes ve BMW ile birlikte ilk üç tamamlanmış oldu. İlk onu tamamlayan diğer firmalar ise Honda, Ford, Nissan, Tesla, Audi, Volkswagen ve Porsche oldu.
Otomobil üreticilerinin genel olarak çok başarılı olduğunu söylemek ise pek mümkün değil. Dieselgate olarak anılan skandaldan sonra toparlanma sürecine giren Volkswagen dışında yükselen otomobil üreticisi yok. En değerli markalar listesinde ilk 100 içine girebilen yalnızca 3 otomobil markası bulunuyor. Toyota 41., Mercedes 54. ve BMW de 55. sırada listeye dahil olurken daha önce listede yer alan Maruti-Suzuki ise bu yıl liste dışı kaldı.
Listenin tepesini ise her zamanki gibi Amazon, Apple, Google ve Microsoft parselledi. Otomobil üreticileri de bu firmalar gibi hizmetlerini satın alma sonrasına da yaymayı amaçlıyorlar.
Günümüzün piyasa şartları altında reklam ve halkla ilişkiler çalışmaları için kullanılabilecek pek çok farklı yöntem var. Bu nedenle de otomobil firmaları, ellerinden geldiğince erişimlerini arttırmaya çalışıyorlar.