İlk olarak hangi ırk sorusuyla başlıyorum.
Herkesin bildği gibi en yüksek ataklı askerler romadadır.bunu çürüten rapor aşağıdadır.
Aşağıdaki çıkarımlarda bir mantıki hata ve bilgi eksikliği/yanlışlığı yoksa bu Roma askerinin gücünü biraz sarsıyor gibi.. ?
ROMA ASKERİ GERÇEKTEN GÜÇLÜ MÜDÜR ?
Aşağıdaki tabloları incelerseniz Roma’nın güçlü olup olmadığını görebilirsiniz.
2.1 50.000 adet ham maddemiz olduğunuz düşünelim. (hepsinden 12500 diyelim)
Bunu NPC ticareti ile optimize edip asker yapmaya başlıyorum. Tablo 1 aşağıda;
50.000 adet ham madde ile
Lejyoner............114.adet.........Tok.Sallayan. ..200.ad............Phalanx.............159.ad.
Pretoriyan..........109.ad...........Mızrakçı..... .....147.ad............KılıçlıSavaşçı......93.ad.
Emperiyan..........83.ad.............Bal.Sallayan. ...102.ad............Gözetçi..............132.ad.
Eq.Legati...........139.ad...........Gözetçi...... .....139.ad.............ToytatŞimşeği....46.ad.
Eq.Imperatoris...35.ad.............Paladin........ ....50.ad..............Druyid.................46.a d.
Eq.Caesaris........23.ad...........Toyton......... ....33.ad..............Heduan...............25ad.
yapabiliyoruz.
2.2 Şimdi bu askerlerin TOPLAM saldırı/savunma güçlerine bakalım.
(Aşağıdaki tablodaki, 114’ün yanında yazan 40 => saldırı gücü, 35 piyade savunması, 50 atlı savunmasıdır. Yan taraftaki “4545” ise 114 adet x 40 birim saldırı gücünün değeridir.)
AD_______________ADET_______BİREYSEL..GÜÇ_________ __ADETxGÜÇ________
Lejyoner...............114.adet.......40.....35... ..50............4545.......3977.........5682
Pretoriyan.............109.adet.......30.....65... ..35............3261.......7065.........3804
Emperiyan.............83.adet........70......40... ..25............5810.......3320.........2075
Eq.Legati..............139.adet.......0.......20.. ...10.................0.......2778.........1389
Eq.Imperatoris.......35.adet.......120.....65..... 50.............4255.......2305.........1773
Eq.Caesaris...........23.adet.......180.....80.... .105...........4147.......1843.........2419
Tok.Sallayan.........200.adet.......40.....20..... 5..............8000.......4000..........1000
Mızrakçı...............147.adet.......10......35.. ...60............1471.......5147..........8824
Bal.Sallayan.........102.adet.......60......30.... .30.............6122.......3061.........3061
Gözetçi...............139.adet.......0........10.. ...5...............0...........1389.........694
Paladin................50.adet........55.....100.. ...40.............2736.......4975........1990
Toyton................33.adet.......150.....50.... .75.............4918.......1639.........2459
Phalanx...............159.adet......15.......40... ..50............2381.......6349.........7937
Kıl.Savaşçı...........93.adet........65......35... ..20.............6075.......3271........1869
Gözetçi...............132.adet.......0.......20... ..10................0.........2632.........1316
Toy.Şimşeği.........46.adet........90......25..... 40.............4128.......1147.........1835
Druyid.................46.adet........45.....115.. ...55............2064.......5275.........2523
Heduan...............25.adet.......140.....50..... 165...........3562.......1272..........4198
Bunlar bir yana romadaki e.qlar o kadar pahalıki o kadar parayla üretilen roma casusları bile(onalrda pahalı ama) defans konusunda onları eziyorlar
İsterseniz similatorde deneyin...
Bide şu mrk edilen kimdir nedir bu kahraman...
Kahraman oyun içinde herhangi bir askeri birimin Kahraman Kışlasında özel olarak yetiştirilmesi ile ortaya çıkan, özel donanımlı bir askerdir.Bir kahraman ile yapabileceklerinizi sıralayalım:
- Oyun içindeki Vahaları ele geçirebilirsiniz.
- Ordunuza extra saldırı yada savunma bonusu kazandırabilirsiniz.
- Kahramanınız atladığı leveller ile çok fazla güçlenebileceği için normal bir askerden çok daha fazla saldırı gücüne ve savunma gücüne sahip olur. Bu sayede ordunuz için ciddi bir güç olabilir.
Neler yapmaz bu kahraman:
- Savaş sırasında yağmalama yapmaz. Bu yüzden hammadde taşımak gibi bir derdi yoktur.Saldırı: Kahramanınızın saldırı gücü. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
Savunma: Kahramanınız savunma gücü. İlk değer piyadeye karşı, ikinci değer süvariye karşı savunma gücüdür. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
Off-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı saldırı bonusudur. ( Örnek olarak diyelim ki bu bonusu %1 yaptınız. Bu 100 kişilik bir ordu ve kahramanınız ile yapacağınız saldırıda 101 kişi gibi saldırmanızı sağlar )
Def-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı savunma bonusudur.
Rejenerasyon: Savaş sırasında yaralanan kahramanınızın iyileşmesi sağlar. Oyun içinde iyileşme özelliği olan tek asker Kahramanınızdır.
Tecrübe: Kahramanınızın tecrübe puanı.Kahramanınız savaş sırasında öldürdüğü askerlerin tükettikleri tahıl miktarına göre yada vahada öldürdüğü hayvanların tükettikleri tahıl miktarına göre tecrübe kazanır.
Aşağıdaki tabloda level atlamak için ne kadar asker yada hayvan öldürmeniz gerektiğini hesap edebilirsiniz
Bir köyünüze toplam 3 tane vaha ilave edebilirsiniz. İlk vaha için Kahraman kışlası seviye 10, ikincisi için 15 ve üçüncü vaha için seviye 20 olmalıdır.
Kahramanınızın leveli ile Kahraman kışlasının seviyeleri aynı şey değildir. Sıfır level olan bir kahramanda vaha ele geçirebilir. Burda önemli olan Kahraman kışlasının seviyesidir.
Eğer K.Kışlası yeterli seviyede ise yapmanız gereken tek şey vahalara kahramanınız ile saldırmaktır. Tüm hayvanları öldürdüğünüz zaman vaha sizin olacaktır.
Kısa soru ve cevaplar:
- Tüm vahaları ele geçirebilir miyim? : Hayır. Sadece 7x7 lik haritada bulunan vahaları ele geçirebilirsiniz.
- Nasıl oluyor bu 7x7lik harita? : Köyünüzün haritasını açtığınız zaman gördüğünüz alan oluyor 7x7 lik harita. Plus hesap ile harita büyütmek, o bölgedeki vahaları alabilmenize olanak tanımaz.
Resimde de gördüğünüz gibi ortada ki köyün alabileceği vahalar kırmızı işaretli bölgedeki 5 tane vahadır. Bunun dışında herhangi bir vahayı alması söz konusu değildir.
Peki almak istediğim vaha başka birine aitse ne olacak? : Vahayı ele geçiren kişinin elinden alabilirsiniz. Ele geçirilen vahaların sahibine karşı %100 onaylaması vardır. Ortalama olarak 3 kez kahraman saldırısı bu onaylamayı %0 yapar ve vahanın saldıran kişinin eline geçmesini sağlar.
Bide ucuz ve her konuda yararlı bilgi sızdıran askerlerimiz var casuslarımız...
Casusların aktivitesi konusunda şu dört kural geçerlidir.
* Sadece casuslar hesaba katılır. Diğer askeri üniteler sayılmaz.
* Köydeki casuslardan hiçbirisi ölmez. Sadece casus yollayan oyuncunun casusları ölür.
* Eğer saldıranın bütün casusları ölürse, rapor alamaz.
* Saldıranın casus gücü 35, savunanınki 20 olarak düşünülür.
Örnek olarak, bir köye 100 casus gönderelim, o köyün de 14 tane kendi 6 tane de destek casusu olsun. Toplamda 100 e karşı 20.
Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 20·20 = 400 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Burada bildiğimiz üzere sadece saldıranın kaybı olur. Onu da yaklaşık saldrı hesaplama formülü ile hesaplarız.
100·(400/3500)^1,5=3,86
100 casustan ölen casus 3,86 adet yani 4 adettir. Böylelikle saldıran kişi rapor alır fakat 4 casusu ölür.
Şimdi de 100 casus yolladığımızı düşünelim bu sefer de köyde toplamda 200 casus olsun.
Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 200·20 = 4000 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Buradan da savunanın üstünlüğünü rakamlarla görebiliriz. Saldıranın ne casusu döner ne de raporu. Savunanın ise casuslarına hiçbirşey olmaz.
Not: Burada Moral Bonusu, duvar ya da geliştirmeler hesaba katılmamıştır. Bu etkenler de casus gönderme de etkilidir.
Mrk edenler için silah ve zırh dökümaneleri yani teknik merkezler
Silah ve zırh dökümhaneleri askerlerinizi daha donanımlı ve güçlü yapmak için oyun içine ilave edilmiş binalardır. Bu binaların içinden geliştireceğiniz askerlerinizin her seviye için %1.5 saldırı ve savunma güçleri artacaktır.
Oyun içinde her binayı yapabilmek için gerekli önkoşullar vardır. Bu önkoşulları gerçekleştirdiğiniz takdirde köy merkezi içinde her hangi bir boş araziye bu binaları kurabilirsiniz.
Gerekli önkoşulları sol taraftaki Oyun yönergesinden de görebilirsiniz. Ben burda kısaca belirteyim;
Silah dök. için gerekli koşullar: Merkez binası seviye 3 , Akademi seviye 3 olmalıdır.
Zırh dök. için gerekli koşullar: Merkez binası seviye 3 , Akademi seviye 1 olmalıdır.Her iki bina içinde max. seviye 20dir. Bu demek oluyor ki askerleriniz bu binalardan max. %30 bonus alabilir. Her köy kendi içinde geliştirilmiş seviye kadar savunma ve saldırı bonusu kazandırır.
Kısaca her köy bağımsızdır, tüm geliştirmeler her köyde tekrar yapılmalıdır.
Herkesin yapmak istediklerinin başında gelen birşey var oda köy almak göçmen/reis lerle nasıl köy alınır açıklamalı anlatım...
Göçmenler cesur ve köy dışına çıkmaya cesaretli insanlardır. Uzun bir eğitimden sonra, sizin için köy dışına çıkarak bünyenize katabileceğiniz yeni köyler kurarlar.
Yolculuk ve yeni bir köyün finanse edilmesi çok zor olduğundan, üç göçmen birbirine kenetlenir. Bu arada her kaynaktan 750şer tane yanlarında götürürler.
Yani göçmen boş bir araziye yeni ve sıfırdan köy kurmanızı sağlayan ünitedir. Tanımında da belirtildiği gibi bir köy kurabilmek için 3 göçmen sahibi olmak gerekir. Göçmenlerin yola çıkabilmesi için ise deponuzda her hammaddeden (odun-tuğla-demir-tahıl) 750şer birim olmalıdır.
Göçmen köyünüze kurduğunuz saray yada köşkten yetiştirilebilir.Köy almak için 3 göçmenle beraber yeni bir köy almaya yetecek kadar kültür puanınız olması gerekir.
Kültür puanı oyunda (wonder of the world-dünya harikası) hariç tüm binaları kurduğunuzda kazandığınız puan tipitir. Bu puanın nekadar olduğunu görmek için herhangibir köyünüzdeki köşk yada saray tıkladıktan sonra karşınıza gelecek ekranda kültür puanı linkine tıklamanız yeterli olacaktır.
Her köyün sahip olduğu yapılardan gelen bir kültür puanı vardır. Kültür puanı üretimi gün bazında değerlendirilir.
Örneğin: Günlük 100 Kültür puanı yada Günlük 250 kültür puanı gibi.
Tüm köylerinizin kültür puanı üretimleri sizin total günlük kültür puanı üretiminize denk gelir.
Örneğin: 1. Köy Günlük 250, 2. Köy günlük 150 kültür puanı üretiyorsa toplam kültür puanı üretiminiz günlük 250+150=400 olacaktır.Kültür puanı temel olarak (wonder hariç) basılan binalardan gelir. Dolayısıyla ne kadar gelişmiş binanız varsa günlük KP üretiminizde okadar çok olacaktır. Ancak nüfus yada KP kazanmak için gereksiz binaları yapmaktan yada geliştirmektende kaçınmalısınız.
Kültür puanı kazanmanın bir yolu daha vardır. Festivaller. Küçük ve Büyük Festival düzenleyerek kültür puanı kazanmanız mümkündür. Bunun için Belediye binasına ihtiyacınız olacaktır.
Küçük festival size bitiminde 500KP
Büyük festival ise size bitiminde 2000KP kazandırır
Küçük Festival vermek için Belediye Derece 1
Büyük Festival vermek için Belediye Derece 10 gerekir.Mevcut puanınıza baktığınız yerde şuna benzer bir yazı görürsünüz:
Bu köyün üretimi: 1078 Günlük kültür puanı
Bütün köylerin üretimi: 789247 Günlük kültür puanı
Senin köylerin şimdiye kadar bu kadar puan topladı 207369.Yeni bir köy daha kurmak için bu kadar puan gerekli:251000.
Buradaki Yeni bir köy daha kurmak için bu kadar puan gerekli:251000. ifadesinde belirtilen rakam köy almak için gerekn puanı gösterir. Hemen üzerindeki Senin köylerin şimdiye kadar bu kadar puan topladı 200369. ifadesi ise oyuna başladığınızdan buyana biriken kültür puanınızı gösterir.
Biriken puan gereken puana eşitlenince yada geçince köy almaya hazırsınız demektir.
Reis, halk içinden seçilmiş bir liderdir. Iyi bir hatiptir ve insanları ikna etme kabiliyeti çok etkilidir. Düşman milletlerin halklarını yönetiminiz altında yaşamaya ikna eder.
Sık sık düşman köyünün surlarına gönderir ve konuşturursanız, o halkı ikna etmeniz kolaylaşır ve düşman köyünü yönetiminiz altına almanız mümkün olur.
Yani Reis/Kabile Reisi/Senatör hali hazırda kurulmuş başka oyunculara ait köyleri elegeçirmek için kullanılan ünitedir.Reis/Kabile Reisi/Senatör de aynı göçmen gibi yeni yerleşim alanlarına yayılmanızı sağlayan üniteler olduğundan köyünüzdeki köşk yada saraydan yetiştirilir.
Reis/Kabile Reisi/Senatör ünitelerini göçmenlerden ayıran en büyük özellik, tıpkı diğer askerleride yetiştirmeye başlamadan önce akademiden geliştirdiğiniz gibi geliştirmeniz gerektiğidir. Yani köşkü yaptım yada sarayı yaptım göçmeni bastığım gibi Reis/Kabile Reisi/Senatör basayım diyemezsiniz.
Öncelikle akademiden geliştirilmesi gerekir. Bu üniteleri geliştirmek için Akademi Derece 20 gerekir.
Yukarıda da bahsettiğim gibi Reis/Kabile Reisi/Senatör'ün akademide geliştirme masrafı olacaktır. Yönergedeki masraflar Reis/Kabile Reisi/Senatör yetiştirme masrafıdır.
Akademideki geliştirme masrafı ile karıştırılmamalıdır.
Senatör: 15880 Odun, 13800 Tuğla, 36400 Demir, 22660 Tahıl
Kabile Reisi: 15880 Odun, 22900 Tuğla, 25200 Demir, 22600 Tahıl
Reis: 18250 Odun, 13500 Tuğla, 20400 Demir, 16480 Tahıl
Yukarıdaki ücretler Reis/Kabile Reisi/Senatör ünitelerinin akademiden geliştirme masraflarıdır.
Yönergede yazanlar ise bu üniteleri yetiştirme masraflarıdır.Hayır değil aynı göçmenle sıfırdan köy almada olduğu gibi fetih yapabilmek içinde yeni köy almaya yetecek kadar kültür puanınız olması lazım.
Reis/Kabile Reisi/Senatör yanında kendisini koruyacak birliklerle beraber hedef köye normal saldırı olarak gönderilmek suretiyle kullanılır.
Hedef köye yapılan her başarılı normal saldırıda Reis/Kabile Reisi/Senatör eğer köyde köşk yada saray yoksa, köyün Vatan Sevgisi yüzdesini belli miktarda düşürür.
Ayıp nedemek nedir! :lol: Her köydeki ahalinin köy topraklarına olan bağlılığı 100 puan üzerinden değerlendirilir. Vatan sevgisi nekadar bakmak isterseniz köyünüzdeki köşk yada saraya tıklayıp karşınıza gelecek sayfadan Vatan Sevgisi linkine tıklarsanız bu puanı görürsünüz.1 Senatör 20~30%
1 Reis 20~25%
1 Kabile Reisi 20~25%
Yani buradan şunu görüyoruz: 1 adet Reis/Kabile Reisi/Senatör tek gidişte köy almak için yeterli değil. Hatta rakamları incelediğimizde en iyi ihtimalle 4 gidişte alabileceğimizi görüyoruz. Bu değer uygulama da 5 ila 6 gibi bir rakamdır.
** Reis/Kabile Reisi/Senatörün bir gidişte düşürebileceği vatan sevgisi değeri bu ünitenin bulunduğu köyde Büyük Festival düzenlenerek arttırılabilir.
** Reis/Kabile Reisi/Senatör kültür puanınız dolu değilse Vatan Sevgisi düşürmez.
Köşk 10 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Köşk 20 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Saray 10 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Saray 15 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Saray 20 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Yukarıdaki dereceye göre çıkarılabilecek ünitelerin anlamı şu:
Daha önce bir köyden Köşk Derece 10 yaparak göçmen yada Reis/Kabile Reisi/Senatör çıkardıysanız. Bu köyden Köşkü Derece 20 yapmadan bu ünitelerden çıkaramazsınız
yada
Daha önce bir köyden Saray Derece 10 yada 15 iken göçmen yada Reis/Kabile Reisi/Senatör çıkardıysanız bu köyden Sarayı Derece 15 yada 20 yapmadan bu ünitelerden çıkaramazsınız.
Herkesin aradığı şeylerden biride doğadaki vahalar ordaki hayvanlar sinek alttarafı die saldıranınız olmuştur mutlaka.(tabi bende) bunlar zehirli sinke,sıçan vs. olduğundan askerler yetersiz kalmaktadır güçlü upgradeli bir ordu ve kahramanla saldırıldığında bile kaybınız olur.diceksiniz bu kadar güçlü mü bu hayvanlar.evet güçlü ordaki fili timsahı teke tekte(3seviye kahraman ve üstü hariç) hiç bir asker yenemez.aşağıda saldırı değerlerini verdim buyrun...
saldırı Piyade def.||| Atlı def.
Sıçan 10 25 10
Örümböcek) 20 35 40
Yılan 60 40 60
Yarasa 80 60 50
Yaban domuzu 50 70 33
Kurt 100 80 70
Ayı 250 140 200
Timsah 450 380 240
Kaplan 200 170 250
Fİl 600 440 520
Herkesin bildği gibi en yüksek ataklı askerler romadadır.bunu çürüten rapor aşağıdadır.
Aşağıdaki çıkarımlarda bir mantıki hata ve bilgi eksikliği/yanlışlığı yoksa bu Roma askerinin gücünü biraz sarsıyor gibi.. ?
ROMA ASKERİ GERÇEKTEN GÜÇLÜ MÜDÜR ?
Aşağıdaki tabloları incelerseniz Roma’nın güçlü olup olmadığını görebilirsiniz.
2.1 50.000 adet ham maddemiz olduğunuz düşünelim. (hepsinden 12500 diyelim)
Bunu NPC ticareti ile optimize edip asker yapmaya başlıyorum. Tablo 1 aşağıda;
50.000 adet ham madde ile
Lejyoner............114.adet.........Tok.Sallayan. ..200.ad............Phalanx.............159.ad.
Pretoriyan..........109.ad...........Mızrakçı..... .....147.ad............KılıçlıSavaşçı......93.ad.
Emperiyan..........83.ad.............Bal.Sallayan. ...102.ad............Gözetçi..............132.ad.
Eq.Legati...........139.ad...........Gözetçi...... .....139.ad.............ToytatŞimşeği....46.ad.
Eq.Imperatoris...35.ad.............Paladin........ ....50.ad..............Druyid.................46.a d.
Eq.Caesaris........23.ad...........Toyton......... ....33.ad..............Heduan...............25ad.
yapabiliyoruz.
2.2 Şimdi bu askerlerin TOPLAM saldırı/savunma güçlerine bakalım.
(Aşağıdaki tablodaki, 114’ün yanında yazan 40 => saldırı gücü, 35 piyade savunması, 50 atlı savunmasıdır. Yan taraftaki “4545” ise 114 adet x 40 birim saldırı gücünün değeridir.)
AD_______________ADET_______BİREYSEL..GÜÇ_________ __ADETxGÜÇ________
Lejyoner...............114.adet.......40.....35... ..50............4545.......3977.........5682
Pretoriyan.............109.adet.......30.....65... ..35............3261.......7065.........3804
Emperiyan.............83.adet........70......40... ..25............5810.......3320.........2075
Eq.Legati..............139.adet.......0.......20.. ...10.................0.......2778.........1389
Eq.Imperatoris.......35.adet.......120.....65..... 50.............4255.......2305.........1773
Eq.Caesaris...........23.adet.......180.....80.... .105...........4147.......1843.........2419
Tok.Sallayan.........200.adet.......40.....20..... 5..............8000.......4000..........1000
Mızrakçı...............147.adet.......10......35.. ...60............1471.......5147..........8824
Bal.Sallayan.........102.adet.......60......30.... .30.............6122.......3061.........3061
Gözetçi...............139.adet.......0........10.. ...5...............0...........1389.........694
Paladin................50.adet........55.....100.. ...40.............2736.......4975........1990
Toyton................33.adet.......150.....50.... .75.............4918.......1639.........2459
Phalanx...............159.adet......15.......40... ..50............2381.......6349.........7937
Kıl.Savaşçı...........93.adet........65......35... ..20.............6075.......3271........1869
Gözetçi...............132.adet.......0.......20... ..10................0.........2632.........1316
Toy.Şimşeği.........46.adet........90......25..... 40.............4128.......1147.........1835
Druyid.................46.adet........45.....115.. ...55............2064.......5275.........2523
Heduan...............25.adet.......140.....50..... 165...........3562.......1272..........4198
Bunlar bir yana romadaki e.qlar o kadar pahalıki o kadar parayla üretilen roma casusları bile(onalrda pahalı ama) defans konusunda onları eziyorlar
İsterseniz similatorde deneyin...
Bide şu mrk edilen kimdir nedir bu kahraman...
Kahraman oyun içinde herhangi bir askeri birimin Kahraman Kışlasında özel olarak yetiştirilmesi ile ortaya çıkan, özel donanımlı bir askerdir.Bir kahraman ile yapabileceklerinizi sıralayalım:
- Oyun içindeki Vahaları ele geçirebilirsiniz.
- Ordunuza extra saldırı yada savunma bonusu kazandırabilirsiniz.
- Kahramanınız atladığı leveller ile çok fazla güçlenebileceği için normal bir askerden çok daha fazla saldırı gücüne ve savunma gücüne sahip olur. Bu sayede ordunuz için ciddi bir güç olabilir.
Neler yapmaz bu kahraman:
- Savaş sırasında yağmalama yapmaz. Bu yüzden hammadde taşımak gibi bir derdi yoktur.Saldırı: Kahramanınızın saldırı gücü. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
Savunma: Kahramanınız savunma gücü. İlk değer piyadeye karşı, ikinci değer süvariye karşı savunma gücüdür. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
Off-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı saldırı bonusudur. ( Örnek olarak diyelim ki bu bonusu %1 yaptınız. Bu 100 kişilik bir ordu ve kahramanınız ile yapacağınız saldırıda 101 kişi gibi saldırmanızı sağlar )
Def-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı savunma bonusudur.
Rejenerasyon: Savaş sırasında yaralanan kahramanınızın iyileşmesi sağlar. Oyun içinde iyileşme özelliği olan tek asker Kahramanınızdır.
Tecrübe: Kahramanınızın tecrübe puanı.Kahramanınız savaş sırasında öldürdüğü askerlerin tükettikleri tahıl miktarına göre yada vahada öldürdüğü hayvanların tükettikleri tahıl miktarına göre tecrübe kazanır.
Aşağıdaki tabloda level atlamak için ne kadar asker yada hayvan öldürmeniz gerektiğini hesap edebilirsiniz
Bir köyünüze toplam 3 tane vaha ilave edebilirsiniz. İlk vaha için Kahraman kışlası seviye 10, ikincisi için 15 ve üçüncü vaha için seviye 20 olmalıdır.
Kahramanınızın leveli ile Kahraman kışlasının seviyeleri aynı şey değildir. Sıfır level olan bir kahramanda vaha ele geçirebilir. Burda önemli olan Kahraman kışlasının seviyesidir.
Eğer K.Kışlası yeterli seviyede ise yapmanız gereken tek şey vahalara kahramanınız ile saldırmaktır. Tüm hayvanları öldürdüğünüz zaman vaha sizin olacaktır.
Kısa soru ve cevaplar:
- Tüm vahaları ele geçirebilir miyim? : Hayır. Sadece 7x7 lik haritada bulunan vahaları ele geçirebilirsiniz.
- Nasıl oluyor bu 7x7lik harita? : Köyünüzün haritasını açtığınız zaman gördüğünüz alan oluyor 7x7 lik harita. Plus hesap ile harita büyütmek, o bölgedeki vahaları alabilmenize olanak tanımaz.
Resimde de gördüğünüz gibi ortada ki köyün alabileceği vahalar kırmızı işaretli bölgedeki 5 tane vahadır. Bunun dışında herhangi bir vahayı alması söz konusu değildir.
Peki almak istediğim vaha başka birine aitse ne olacak? : Vahayı ele geçiren kişinin elinden alabilirsiniz. Ele geçirilen vahaların sahibine karşı %100 onaylaması vardır. Ortalama olarak 3 kez kahraman saldırısı bu onaylamayı %0 yapar ve vahanın saldıran kişinin eline geçmesini sağlar.
Bide ucuz ve her konuda yararlı bilgi sızdıran askerlerimiz var casuslarımız...
Casusların aktivitesi konusunda şu dört kural geçerlidir.
* Sadece casuslar hesaba katılır. Diğer askeri üniteler sayılmaz.
* Köydeki casuslardan hiçbirisi ölmez. Sadece casus yollayan oyuncunun casusları ölür.
* Eğer saldıranın bütün casusları ölürse, rapor alamaz.
* Saldıranın casus gücü 35, savunanınki 20 olarak düşünülür.
Örnek olarak, bir köye 100 casus gönderelim, o köyün de 14 tane kendi 6 tane de destek casusu olsun. Toplamda 100 e karşı 20.
Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 20·20 = 400 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Burada bildiğimiz üzere sadece saldıranın kaybı olur. Onu da yaklaşık saldrı hesaplama formülü ile hesaplarız.
100·(400/3500)^1,5=3,86
100 casustan ölen casus 3,86 adet yani 4 adettir. Böylelikle saldıran kişi rapor alır fakat 4 casusu ölür.
Şimdi de 100 casus yolladığımızı düşünelim bu sefer de köyde toplamda 200 casus olsun.
Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 200·20 = 4000 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Buradan da savunanın üstünlüğünü rakamlarla görebiliriz. Saldıranın ne casusu döner ne de raporu. Savunanın ise casuslarına hiçbirşey olmaz.
Not: Burada Moral Bonusu, duvar ya da geliştirmeler hesaba katılmamıştır. Bu etkenler de casus gönderme de etkilidir.
Mrk edenler için silah ve zırh dökümaneleri yani teknik merkezler
Silah ve zırh dökümhaneleri askerlerinizi daha donanımlı ve güçlü yapmak için oyun içine ilave edilmiş binalardır. Bu binaların içinden geliştireceğiniz askerlerinizin her seviye için %1.5 saldırı ve savunma güçleri artacaktır.
Oyun içinde her binayı yapabilmek için gerekli önkoşullar vardır. Bu önkoşulları gerçekleştirdiğiniz takdirde köy merkezi içinde her hangi bir boş araziye bu binaları kurabilirsiniz.
Gerekli önkoşulları sol taraftaki Oyun yönergesinden de görebilirsiniz. Ben burda kısaca belirteyim;
Silah dök. için gerekli koşullar: Merkez binası seviye 3 , Akademi seviye 3 olmalıdır.
Zırh dök. için gerekli koşullar: Merkez binası seviye 3 , Akademi seviye 1 olmalıdır.Her iki bina içinde max. seviye 20dir. Bu demek oluyor ki askerleriniz bu binalardan max. %30 bonus alabilir. Her köy kendi içinde geliştirilmiş seviye kadar savunma ve saldırı bonusu kazandırır.
Kısaca her köy bağımsızdır, tüm geliştirmeler her köyde tekrar yapılmalıdır.
Herkesin yapmak istediklerinin başında gelen birşey var oda köy almak göçmen/reis lerle nasıl köy alınır açıklamalı anlatım...
Göçmenler cesur ve köy dışına çıkmaya cesaretli insanlardır. Uzun bir eğitimden sonra, sizin için köy dışına çıkarak bünyenize katabileceğiniz yeni köyler kurarlar.
Yolculuk ve yeni bir köyün finanse edilmesi çok zor olduğundan, üç göçmen birbirine kenetlenir. Bu arada her kaynaktan 750şer tane yanlarında götürürler.
Yani göçmen boş bir araziye yeni ve sıfırdan köy kurmanızı sağlayan ünitedir. Tanımında da belirtildiği gibi bir köy kurabilmek için 3 göçmen sahibi olmak gerekir. Göçmenlerin yola çıkabilmesi için ise deponuzda her hammaddeden (odun-tuğla-demir-tahıl) 750şer birim olmalıdır.
Göçmen köyünüze kurduğunuz saray yada köşkten yetiştirilebilir.Köy almak için 3 göçmenle beraber yeni bir köy almaya yetecek kadar kültür puanınız olması gerekir.
Kültür puanı oyunda (wonder of the world-dünya harikası) hariç tüm binaları kurduğunuzda kazandığınız puan tipitir. Bu puanın nekadar olduğunu görmek için herhangibir köyünüzdeki köşk yada saray tıkladıktan sonra karşınıza gelecek ekranda kültür puanı linkine tıklamanız yeterli olacaktır.
Her köyün sahip olduğu yapılardan gelen bir kültür puanı vardır. Kültür puanı üretimi gün bazında değerlendirilir.
Örneğin: Günlük 100 Kültür puanı yada Günlük 250 kültür puanı gibi.
Tüm köylerinizin kültür puanı üretimleri sizin total günlük kültür puanı üretiminize denk gelir.
Örneğin: 1. Köy Günlük 250, 2. Köy günlük 150 kültür puanı üretiyorsa toplam kültür puanı üretiminiz günlük 250+150=400 olacaktır.Kültür puanı temel olarak (wonder hariç) basılan binalardan gelir. Dolayısıyla ne kadar gelişmiş binanız varsa günlük KP üretiminizde okadar çok olacaktır. Ancak nüfus yada KP kazanmak için gereksiz binaları yapmaktan yada geliştirmektende kaçınmalısınız.
Kültür puanı kazanmanın bir yolu daha vardır. Festivaller. Küçük ve Büyük Festival düzenleyerek kültür puanı kazanmanız mümkündür. Bunun için Belediye binasına ihtiyacınız olacaktır.
Küçük festival size bitiminde 500KP
Büyük festival ise size bitiminde 2000KP kazandırır
Küçük Festival vermek için Belediye Derece 1
Büyük Festival vermek için Belediye Derece 10 gerekir.Mevcut puanınıza baktığınız yerde şuna benzer bir yazı görürsünüz:
Bu köyün üretimi: 1078 Günlük kültür puanı
Bütün köylerin üretimi: 789247 Günlük kültür puanı
Senin köylerin şimdiye kadar bu kadar puan topladı 207369.Yeni bir köy daha kurmak için bu kadar puan gerekli:251000.
Buradaki Yeni bir köy daha kurmak için bu kadar puan gerekli:251000. ifadesinde belirtilen rakam köy almak için gerekn puanı gösterir. Hemen üzerindeki Senin köylerin şimdiye kadar bu kadar puan topladı 200369. ifadesi ise oyuna başladığınızdan buyana biriken kültür puanınızı gösterir.
Biriken puan gereken puana eşitlenince yada geçince köy almaya hazırsınız demektir.
Reis, halk içinden seçilmiş bir liderdir. Iyi bir hatiptir ve insanları ikna etme kabiliyeti çok etkilidir. Düşman milletlerin halklarını yönetiminiz altında yaşamaya ikna eder.
Sık sık düşman köyünün surlarına gönderir ve konuşturursanız, o halkı ikna etmeniz kolaylaşır ve düşman köyünü yönetiminiz altına almanız mümkün olur.
Yani Reis/Kabile Reisi/Senatör hali hazırda kurulmuş başka oyunculara ait köyleri elegeçirmek için kullanılan ünitedir.Reis/Kabile Reisi/Senatör de aynı göçmen gibi yeni yerleşim alanlarına yayılmanızı sağlayan üniteler olduğundan köyünüzdeki köşk yada saraydan yetiştirilir.
Reis/Kabile Reisi/Senatör ünitelerini göçmenlerden ayıran en büyük özellik, tıpkı diğer askerleride yetiştirmeye başlamadan önce akademiden geliştirdiğiniz gibi geliştirmeniz gerektiğidir. Yani köşkü yaptım yada sarayı yaptım göçmeni bastığım gibi Reis/Kabile Reisi/Senatör basayım diyemezsiniz.
Öncelikle akademiden geliştirilmesi gerekir. Bu üniteleri geliştirmek için Akademi Derece 20 gerekir.
Yukarıda da bahsettiğim gibi Reis/Kabile Reisi/Senatör'ün akademide geliştirme masrafı olacaktır. Yönergedeki masraflar Reis/Kabile Reisi/Senatör yetiştirme masrafıdır.
Akademideki geliştirme masrafı ile karıştırılmamalıdır.
Senatör: 15880 Odun, 13800 Tuğla, 36400 Demir, 22660 Tahıl
Kabile Reisi: 15880 Odun, 22900 Tuğla, 25200 Demir, 22600 Tahıl
Reis: 18250 Odun, 13500 Tuğla, 20400 Demir, 16480 Tahıl
Yukarıdaki ücretler Reis/Kabile Reisi/Senatör ünitelerinin akademiden geliştirme masraflarıdır.
Yönergede yazanlar ise bu üniteleri yetiştirme masraflarıdır.Hayır değil aynı göçmenle sıfırdan köy almada olduğu gibi fetih yapabilmek içinde yeni köy almaya yetecek kadar kültür puanınız olması lazım.
Reis/Kabile Reisi/Senatör yanında kendisini koruyacak birliklerle beraber hedef köye normal saldırı olarak gönderilmek suretiyle kullanılır.
Hedef köye yapılan her başarılı normal saldırıda Reis/Kabile Reisi/Senatör eğer köyde köşk yada saray yoksa, köyün Vatan Sevgisi yüzdesini belli miktarda düşürür.
Ayıp nedemek nedir! :lol: Her köydeki ahalinin köy topraklarına olan bağlılığı 100 puan üzerinden değerlendirilir. Vatan sevgisi nekadar bakmak isterseniz köyünüzdeki köşk yada saraya tıklayıp karşınıza gelecek sayfadan Vatan Sevgisi linkine tıklarsanız bu puanı görürsünüz.1 Senatör 20~30%
1 Reis 20~25%
1 Kabile Reisi 20~25%
Yani buradan şunu görüyoruz: 1 adet Reis/Kabile Reisi/Senatör tek gidişte köy almak için yeterli değil. Hatta rakamları incelediğimizde en iyi ihtimalle 4 gidişte alabileceğimizi görüyoruz. Bu değer uygulama da 5 ila 6 gibi bir rakamdır.
** Reis/Kabile Reisi/Senatörün bir gidişte düşürebileceği vatan sevgisi değeri bu ünitenin bulunduğu köyde Büyük Festival düzenlenerek arttırılabilir.
** Reis/Kabile Reisi/Senatör kültür puanınız dolu değilse Vatan Sevgisi düşürmez.
Köşk 10 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Köşk 20 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Saray 10 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Saray 15 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Saray 20 - 3 göçmen veya 1 Reis/Kabile Reisi/Senatör
Yukarıdaki dereceye göre çıkarılabilecek ünitelerin anlamı şu:
Daha önce bir köyden Köşk Derece 10 yaparak göçmen yada Reis/Kabile Reisi/Senatör çıkardıysanız. Bu köyden Köşkü Derece 20 yapmadan bu ünitelerden çıkaramazsınız
yada
Daha önce bir köyden Saray Derece 10 yada 15 iken göçmen yada Reis/Kabile Reisi/Senatör çıkardıysanız bu köyden Sarayı Derece 15 yada 20 yapmadan bu ünitelerden çıkaramazsınız.
Herkesin aradığı şeylerden biride doğadaki vahalar ordaki hayvanlar sinek alttarafı die saldıranınız olmuştur mutlaka.(tabi bende) bunlar zehirli sinke,sıçan vs. olduğundan askerler yetersiz kalmaktadır güçlü upgradeli bir ordu ve kahramanla saldırıldığında bile kaybınız olur.diceksiniz bu kadar güçlü mü bu hayvanlar.evet güçlü ordaki fili timsahı teke tekte(3seviye kahraman ve üstü hariç) hiç bir asker yenemez.aşağıda saldırı değerlerini verdim buyrun...
saldırı Piyade def.||| Atlı def.
Sıçan 10 25 10
Örümböcek) 20 35 40
Yılan 60 40 60
Yarasa 80 60 50
Yaban domuzu 50 70 33
Kurt 100 80 70
Ayı 250 140 200
Timsah 450 380 240
Kaplan 200 170 250
Fİl 600 440 520