ANKARA - OECD’nin üye ülkeler bazında, “Gençlikte Atalet” başlığıyla yaptığı çalışmada, bu oran 29 üye ülkede, erkeklerde yüzde 8,1, kızlarda ise yüzde 8,2 olarak ölçüldü.
Buna karşılık söz konusu oran, Lüksemburg’da sadece yüzde 2’ler seviyesinde bulunuyor. Atalet (bir şey yapmama) oranı OECD üyesi ülkelerinin yarısında erkelerde daha yüksek olarak belirlenirken, ataletin kızlarda yüksek olduğu ülkelerde de fark 1-2 puanı geçmiyor.
EĞİTİMDE KIZ-ERKEK AYRIMI SÜRÜYOR
Buna karşın, Türkiye’de tam anlamıyla korkutucu bir manzara ortaya çıkıyor. Çalışmaya göre kızların yüzde 44,3’ü, erkeklerin ise yüzde 22,6’sı ne okula gidiyor ne de çalışıyor.
Bu durum; gençlerden kızların neredeyse yarıya yakınının, erkeklerden ise dörtte birinin eğitim imkanından mahrum kaldığı anlamına da geliyor. Söz konusu oranlar, okula göndermede hala kız-erkek ayrımının sürdüğünü de ortaya koyuyor.
TÜRKİYE AÇIK ARA BİRİNCİ
Türkiye, bu oranlar ile OECD ülkeleri arasında açık ara ilk sırada yer alıyor. Türkiye’ye en yakın orana sahip olan Meksika’da atalet, kızlarda yüzde 27,8, erkeklerde ise yüzde 8,1 düzeyinde bulunuyor
Buna karşılık söz konusu oran, Lüksemburg’da sadece yüzde 2’ler seviyesinde bulunuyor. Atalet (bir şey yapmama) oranı OECD üyesi ülkelerinin yarısında erkelerde daha yüksek olarak belirlenirken, ataletin kızlarda yüksek olduğu ülkelerde de fark 1-2 puanı geçmiyor.
EĞİTİMDE KIZ-ERKEK AYRIMI SÜRÜYOR
Buna karşın, Türkiye’de tam anlamıyla korkutucu bir manzara ortaya çıkıyor. Çalışmaya göre kızların yüzde 44,3’ü, erkeklerin ise yüzde 22,6’sı ne okula gidiyor ne de çalışıyor.
Bu durum; gençlerden kızların neredeyse yarıya yakınının, erkeklerden ise dörtte birinin eğitim imkanından mahrum kaldığı anlamına da geliyor. Söz konusu oranlar, okula göndermede hala kız-erkek ayrımının sürdüğünü de ortaya koyuyor.
TÜRKİYE AÇIK ARA BİRİNCİ
Türkiye, bu oranlar ile OECD ülkeleri arasında açık ara ilk sırada yer alıyor. Türkiye’ye en yakın orana sahip olan Meksika’da atalet, kızlarda yüzde 27,8, erkeklerde ise yüzde 8,1 düzeyinde bulunuyor