Televizyondaki filmlerde ve reklamlarda içki içildiği gören insanların, TV izlerken alkole yönelme ihtimallerinin arttığı belirlendi. Hollandalı bilim adamlarının araştırması
Hollanda'daki Radbound Üniversitesinden bir grup bilim adamının araştırmasında, 80 gencin televizyon seyrederkenki davranışları izlendi. Araştırmacılar, televizyonda içki içen birçok insan manzarası görenlerin, görmeyenlere oranla iki kat fazla alkol tükettiği belirlendi.
Alcohol and Alcoholism dergisinde yayımlanan araştırmada, 18 ila 29 yaşlarındaki grup dörde bölündü. İlk gruba alkolle ilgili görüntülerle dolu olan "Amerikan Pastası" filmiyle alkol reklamları izletildi.
İkinci grup filmi izledi, ancak alkol reklamı izlemedi. Üçüncü grup, alkol görüntülerinin "Amerikan Pastası"ndan çok daha az olduğu "40 Gün 40 Gece" filmini ve alkol reklamlarını izledi. Son grupsa bu filmi izledi, ancak alkol reklamı izlemedi.
Televizyon seyrederken deneklere bira, şarap gibi alkollü içkilerin bulunduğu buzdolabından yararlanma imkanı tanındı.
"Amerikan Pastası" filmini ve reklamları izleyen birinci grup yaklaşık 3 şişe alkol alırken, "40 Gün 40 Gece" filmini izleyen, ancak reklam izlemeyen son gruptakiler 1,5 şişe alkol aldı.
Araştırma Başkanı Rutger Engels, "Araştırmamız, filmlerde ve reklamlardaki alkol görüntülerinin, insanların davranışlarını ve toplumda içki içilmesiyle ilgili normları etkilemekle kalmadığını, aynı zamanda insanların canlarının çekmesi ve sonucunda da içmelerini teşvik ettiğini" söyledi.
Hollanda'daki Radbound Üniversitesinden bir grup bilim adamının araştırmasında, 80 gencin televizyon seyrederkenki davranışları izlendi. Araştırmacılar, televizyonda içki içen birçok insan manzarası görenlerin, görmeyenlere oranla iki kat fazla alkol tükettiği belirlendi.
Alcohol and Alcoholism dergisinde yayımlanan araştırmada, 18 ila 29 yaşlarındaki grup dörde bölündü. İlk gruba alkolle ilgili görüntülerle dolu olan "Amerikan Pastası" filmiyle alkol reklamları izletildi.
İkinci grup filmi izledi, ancak alkol reklamı izlemedi. Üçüncü grup, alkol görüntülerinin "Amerikan Pastası"ndan çok daha az olduğu "40 Gün 40 Gece" filmini ve alkol reklamlarını izledi. Son grupsa bu filmi izledi, ancak alkol reklamı izlemedi.
Televizyon seyrederken deneklere bira, şarap gibi alkollü içkilerin bulunduğu buzdolabından yararlanma imkanı tanındı.
"Amerikan Pastası" filmini ve reklamları izleyen birinci grup yaklaşık 3 şişe alkol alırken, "40 Gün 40 Gece" filmini izleyen, ancak reklam izlemeyen son gruptakiler 1,5 şişe alkol aldı.
Araştırma Başkanı Rutger Engels, "Araştırmamız, filmlerde ve reklamlardaki alkol görüntülerinin, insanların davranışlarını ve toplumda içki içilmesiyle ilgili normları etkilemekle kalmadığını, aynı zamanda insanların canlarının çekmesi ve sonucunda da içmelerini teşvik ettiğini" söyledi.