iLk_NuR
Üstat
Reklam Çalışmalarında Yaratıcı Stratejinin Kullanılması
Yaratıcı strateji kavramı; reklam mesajının tasarlanması ve oluşturulması ile ilgili kararları içerir. Yaratıcı strateji reklamı yapılacak mal ya da hizmet hakkında “neyin, nasıl söyleneceği ile ilgili çeşitli kararları içeren bir yöntem” olarak tanımlanabilir. Yaratıcı strateji, reklamın etkisini belirleyen en önemli etkendir.Reklam çalışmalarında yaratıcı ekibe rehberlik eden bir bilgi deposu olarak ürünün ne olduğunu tüketici ve rakiplerinin kimlerden oluştuğunu ürün ya da hizmetin, tüketicinin hangi sorununa çözüm önerdiğini, tüketiciye sunulacak yararın ne olduğunu, bu yararın hangi temel ve yan vaatlerle destekleneceğini ortaya koyan ve reklam yazarını yaratıcı çalışmalar sırasında belli bir rotada tutan yaratıcı reklam stratejileridir.