Yurt dışına açılmak isteyenlere öneriler

Papatya

V.I.P
V.I.P
Yurt dışına açılmak isteyen girişimcilere öneriler

Yurt dışına çıkmak/gitmek isteyen girişimcilere tavsiyeler
Yurt dışında iş için çıkmak isteyenlere


Bir girişimde aranan özelliklerin başında güçlü bir girişim ekibi gelir. Bunun ardından ise fikre ve fikrin hitap ettiği pazarın büyüklüğüne bakılır. Eğer fikriniz büyük bir pazarda başarılı olma potansiyeli gösteriyorsa işte o zaman yatırımcılar size ısınmaya başlar. Eğer global olarak yayılma şansınız varsa yatırım için konuşulan rakamlarda sıfırların sayısı bir anda artar.

y%25C4%25B1rt-disi-01.JPG


Ancak kendi yetiştiğiniz ülkede bile başarılı ve kalıcı olmak zor iken yurt dışına açılmak gerçekten zorlu bir konudur. Bütçe ve iyi bir ekip oluşturma endişelerinin yanı sıra pazara göre uyum çalışmaları, yasal zorunluluklar, yerel rakipler gibi maddelerle zorlukların listesi uzar gider.

Eğer girişimizi yurt dışına açmayı düşünüyorsanız, ciddi harcamalar yapmadan önce iyi bir araştırma ve ön çalışma sürecine ihtiyacınız var. Biz de sizler için bu çalışmalara dair 5 ipucundan oluşan bir liste hazırladık;

Beklentilerinizi, vizyonunuzu ve hedeflerinizi yerelleştirin!

Bazen bir ürünü aynı stratejiyle başka bir pazara sunmak başarı getirebilir. Hatta bazen siz pazara girme niyetinde olmadan bile talep görürsünüz. Ancak çoğu zaman özellikle strateji anlamında yerel dinamiklere göre güncellemeler yapmak gerekir. Bunu yapmanın en iyi yolu gireceğiniz pazar konusunda tecrübeli bir mentör ya da yatırımcıya ulaşmak ve ondan fikir almak. Eğer böyle birine ulaşmayı başaramazsanız bizzat ülkeye gidip birkaç konferansa, iş buluşmasına katılın. Burada hem yerel trendleri öğrenme hem de size yardımcı olacak insanlarla tanışma fırsatı bulabilirsiniz.

Dil öğrenin!

Gireceğiniz pazar dil olarak sizin konuştuğunuzdan farklı bir dili konuşuyorsa mutlaka dil öğrenmeniz gerekir. Bu hem ürün ya da hizmeti yerelleştirmek hem de ilişkiler kurmak için gerekli. Elbette hiç bilmediğiniz bir dili öğrenmek çok zor ve zaman alan bir şey. Ancak az bilmek, hiç bilmemekten daha iyidir. Mobil uygulamalar, internet servisleri üzerinden kendinizi mümkün olduğunca geliştirmeyi deneyebilirsiniz.


y%25C4%25B1rt-disi-02.JPG


Onlar gibi yaşayın, en azından deneyin!

Elbette her girmeyi düşündüğünüz ülkeye yerleşin demiyoruz.
Ancak o ülkede fazlaca vakit geçirmek, yerel iş ortaklarıyla kültürel aktivitelere katılmak, yerel bir restoranda yemek yemek size insanları ve kültürü daha iyi tanıma şansı tanır. Böylece müşterileri, onların alışkanlıklarını, problemlerini daha iyi anlama şansınız olacak.


y%25C4%25B1rt-disi-03.JPG


Rakiplerizi mutlaka tanıyın, araştırın, bilin!

Her zaman söylüyoruz; mutlaka bir rakibiniz vardır. Bu sebeple yerel rekabeti, pazar paylarını çok iyi incelemek şart. Ancak bununla da yetinmemelisiniz. Özellikle sizden önce bu pazara girmeyi deneyenlere de bakın. Başarısız olanları yakından inceleyerek sebepleri öğrenmek sizi hatalardan döndürebilir.

Kendinize bir çevre edinin!

Kendi ülkenizde çok tanınan, iyi bağlantılara sahip bir girişimci olabilirsiniz. Ama ülkenizin dışına çıktığınız anda bu bağlantılarınız artık size kapıları açamayacak. Bu sebeple bu yeni ülkede de kendinize güvenilir bir çevre edinmeniz önemli. Elbette güvenilir insanları bulmanız zaman alacak. Bu konuda sabırlı olmalısınız.

Ancak uzun vadede iyi ilişkiler size ihtiyacınız olan desteği sağlayacaktır. Gidin ve yeni girişimlerle tanışın, VC’lerden ve yatırımcılardan toplantılar isteyin.

Tüm bunların yanında hiçbir zaman unutulmaması gereken bir başka madde de ”iyi odaklanmak”.
Bir pazara açılmak zordur.


y%25C4%25B1rt-disi-04.JPG


Bu sebeple ilk olarak kendi pazarınızda işleri yoluna koyun ve ayaklarınızı sağlam şekilde yere basın. Bunun ardından da size en uygun yayılma planını yapın ve aynı anda birkaç ülkeye birden açılmayı (eğer Uber değilseniz) düşünmeyin.

Kaynak; Entrepreneur
 
Geri
Top