Geçmişte Sarkozynin Türkiye üretimine karşı çıktığı Clio 4te Bursa yüzde 70le aslan payını alıyor.
360 bin Clio 4ün 240 bini Türkiyede üretilecek. Renault otomobil başına 1.300 euroluk maliyet avantajını gözönünde bulundurarak bu kararı aldı. Fransada işçi çıkarma gündemde. Sendika hükümete tepkili
Fransa eski Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy döneminde Clio 4 üretiminin tamamı Türkiyede yapılacak söylemleriyle patlayan kriz, aracın üretimine başlanması sonrasında yeniden alevlendi. Bazı sendika temsilcileri, Clio 4 üretiminin yüzde 70inin Türkiyede yapılması kararını eleştirerek bunun işçiler ile hükümet arasındaki gerginliği artıracağı iddiasında bulundu. Buna göre şu anda Clio modelinin yüzde 41ini üreten Fransanın payı 30un altına inecek, Türkiyenin payı yüzde 46dan yüzde 70in üzerine çıkacak. İspanyadaki yüzde 13lük üretim sıfırlanacak. Renault ise acilen bir açıklama yaparak Clio 4 üretiminin iki fabrika arasında nasıl paylaştırılacağına ilişkin oran veremeyeceğini bildirdi.
Adının açıklanmasını istemeyen sendika temsilcileri verdikleri demeçlerde, Renaultnun kendi içinde yapılan sunumlarda Clio 4 üretiminin yüzde 30dan daha az miktarının Fransada üretileceğinin kaydedildiğini belirterek Bu karar açıklanmış durumda. Şayet böyle uygulanacaksa, hükümet ile işçiler arasında gerginliği artırır ifadesini kullandılar. Fransa, Renaultnun yüzde 15.01 hissesine sahip.
Fransada işçi çıkarılacak
Bu tartışmanın, Renaultnun PSAnın planladığı gibi büyük çapta işçi kıyımı yaşanmaması için Fransız işçi sendikalarından ücretler ve çalışma koşullarına ilişkin bazı tavizler istediği döneme rastlaması dikkat çekiyor. İşsizliğin 13 yılın en yüksek seviyesine çıktığı belirtilirken, Fransa hükümeti, geçtiğimiz günlerde tarihinin en sıkı bütçe kısıntısına gideceğini açıklamıştı.
Renaultnun Clio 4 üretiminin yüzde 70ini Oyak Renault fabrikasında yapmasının, Flins tesislerinin geleceğini ve istihdamını olumsuz etkileyeceğini savunan sendikacılar, Clio 4 ile birlikte Flinsin kapasitesinin elektrikli Zoe modeliyle dolmasının imkansız olduğunu da savundu.
İddialara göre gelecek yıl üretimine başlanması planlanan Zoe modelinin yıllık üretim kapasitesinin ne olacağı belirsiz ve halen açıklanmadı. Finans uzmanları da, elektrikli araç satışlarının halen istenilen düzeylerin oldukça gerisinde olduğunu hatırlatarak, Renault şu an baskı altında. İstihdamı korumak uğruna Fransada üretilecek Clio miktarını artırıp artırmayacağına karar vermek durumunda görüşünü savunuyor.
Renaultdan jet açıklama
Renault ise, dün bir açıklama yapmakta gecikmedi. yaptığı kısa açıklamada Clio 4 üretiminin Bursa ile Flins arasında paylaştırıldığı hatırlatılarak, bu aşamada herhangi bir oran vermeyeceğini bildirdi. Flins tesislerinde Clio 4 ile Zoe üretiminin yapılacağını hatırlatan Renault, ayrıca bu tesiste kasım ayından itibaren Clio IIIün devamı niteliğindeki Clio Collection modelinin üretilmeye başlanacağını bildirdi. Clio Collection, Renaultnun B sınıfındaki an ucuz alternatifi olarak satışa sunulacak.
Paris Fuarında tanıtılan Clio 4ün Avrupa çapında dağıtım ve satışına başlanırken, Türkiyede de bu ay içinde satışa sunulacak.
Bursada 240 bin Clio 4 üretilebilecek
* Oyak Renaultnun Bursa fabrikası,
Clio 4ün ana üretim tesisi olacak.
* Bursa, aynı zamanda Clio 4ün stationwagon versiyonu Clio Sport Tourerın da tek üretim yeri durumuna gelecek.
* Türkiyedeki fabrikada istenirse yılda maksimum 240 bin Clio 4 üretebilecek. Clio 3 ve Symbol üretimi ise son bulacak.
* Fransadaki Flins fabrikasında üretimin 80-100 bin arasında olması beklenirken, Clio 4 RS Dieppe fabrikasından çıkacak. Flinste Clio 4ün pahalı versiyonlarının üretimi öngörülüyor.
* Dünyada yılda 360 bin adet adet 4 satılması bekleniyor.
* Clio 3, geçen yıl 304 bin adet satmıştı. Bursadaki Clio 3 üretim kapasitesi yıllık 135 bin dolayındaydı.
* Clio 3ün yüzde 41i Fransa, yüzde 13ü İspanya ve yüzde 46sı da Bursada üretiliyordu.
Türkiyede motor yatırımı gündemde
* Yeni Clio 4, mevcut Clio 3ten biraz daha düşük fiyatla piyasaya sunuldu. Bunda, Bursa tesislerinde Clioların Fransadan 1300 euro daha ucuza üretilebilmesi büyük rol oynuyor.
* Yani Renaultnun, Bursada yılda 240 bin adet Clio 4 üretmesi halinde, sağlayacağı yıllık tasarruf en az 312 milyon euro olacak.
* Clio 4 için Flins fabrikasına 100 milyon euro, Oyak fabrikasına ise 200 milyon euro yatırım yapıldı.
* Clio 4te de kullanılan 900 cclik motorların Bursada üretilmesi için girişimlerse sürüyor. Gerçekleşirse, Clio 4 ve motor projelerinin toplam yatırımı 500 milyon euroya ulaşacak. Ancak Renaultnun, 1.5 yılda Bursadan sağlayacağı avantaj, bu yatırım miktarına denk gelmiş olacak.
* Oyak fabrikasında istihdam değişmezken, Renault, geçtiğimiz aylarda Flins tesislerinden 300 kişinin işine kademeli olarak son verecek.
Avrupadaki kriz fiyat rekabetini kızıştırdı
Avrupada euro krizi nedeniyle satışlarda büyük düşüş yaşanırken, özellikle en çok satışın olduğu B sınıfında büyük fiyat rekabeti yaşanıyor. Clio 4 krizi sonrası görevinden ayrılan Renaultnun o dönemde Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Carlos Tavares, Flins fabrikasında üretilen Clio, Bursada üretilen aynı araçtan 1300 euro daha pahalıya mal oluyor. Maliyet uçurumu her geçen gün daha can yakıcı noktaya geliyor. Avrupada markalarının satışlarını artırmak için Özellikle küçük otomobillerde yürüttüğü fiyat savaşı, kar marjlarını yok ediyor demişti. PSA Peugeoüt Citroen, Avrupada sattığı araçların yüzde 62sini, Renault ise yüzde 43ünü Fransada üretiyor. PSA, 8 bin işçi çıkarıp Fransada tesis kapatabileceğini açıklamıştı. Clio 4 modeli Clio3ten ve Fransız rakibi yeni Peugeot 208 ise, 207 ile hemen hemen aynı fiyata satışa sunuldu.
360 bin Clio 4ün 240 bini Türkiyede üretilecek. Renault otomobil başına 1.300 euroluk maliyet avantajını gözönünde bulundurarak bu kararı aldı. Fransada işçi çıkarma gündemde. Sendika hükümete tepkili
Fransa eski Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy döneminde Clio 4 üretiminin tamamı Türkiyede yapılacak söylemleriyle patlayan kriz, aracın üretimine başlanması sonrasında yeniden alevlendi. Bazı sendika temsilcileri, Clio 4 üretiminin yüzde 70inin Türkiyede yapılması kararını eleştirerek bunun işçiler ile hükümet arasındaki gerginliği artıracağı iddiasında bulundu. Buna göre şu anda Clio modelinin yüzde 41ini üreten Fransanın payı 30un altına inecek, Türkiyenin payı yüzde 46dan yüzde 70in üzerine çıkacak. İspanyadaki yüzde 13lük üretim sıfırlanacak. Renault ise acilen bir açıklama yaparak Clio 4 üretiminin iki fabrika arasında nasıl paylaştırılacağına ilişkin oran veremeyeceğini bildirdi.
Adının açıklanmasını istemeyen sendika temsilcileri verdikleri demeçlerde, Renaultnun kendi içinde yapılan sunumlarda Clio 4 üretiminin yüzde 30dan daha az miktarının Fransada üretileceğinin kaydedildiğini belirterek Bu karar açıklanmış durumda. Şayet böyle uygulanacaksa, hükümet ile işçiler arasında gerginliği artırır ifadesini kullandılar. Fransa, Renaultnun yüzde 15.01 hissesine sahip.
Fransada işçi çıkarılacak
Bu tartışmanın, Renaultnun PSAnın planladığı gibi büyük çapta işçi kıyımı yaşanmaması için Fransız işçi sendikalarından ücretler ve çalışma koşullarına ilişkin bazı tavizler istediği döneme rastlaması dikkat çekiyor. İşsizliğin 13 yılın en yüksek seviyesine çıktığı belirtilirken, Fransa hükümeti, geçtiğimiz günlerde tarihinin en sıkı bütçe kısıntısına gideceğini açıklamıştı.
Renaultnun Clio 4 üretiminin yüzde 70ini Oyak Renault fabrikasında yapmasının, Flins tesislerinin geleceğini ve istihdamını olumsuz etkileyeceğini savunan sendikacılar, Clio 4 ile birlikte Flinsin kapasitesinin elektrikli Zoe modeliyle dolmasının imkansız olduğunu da savundu.
İddialara göre gelecek yıl üretimine başlanması planlanan Zoe modelinin yıllık üretim kapasitesinin ne olacağı belirsiz ve halen açıklanmadı. Finans uzmanları da, elektrikli araç satışlarının halen istenilen düzeylerin oldukça gerisinde olduğunu hatırlatarak, Renault şu an baskı altında. İstihdamı korumak uğruna Fransada üretilecek Clio miktarını artırıp artırmayacağına karar vermek durumunda görüşünü savunuyor.
Renaultdan jet açıklama
Renault ise, dün bir açıklama yapmakta gecikmedi. yaptığı kısa açıklamada Clio 4 üretiminin Bursa ile Flins arasında paylaştırıldığı hatırlatılarak, bu aşamada herhangi bir oran vermeyeceğini bildirdi. Flins tesislerinde Clio 4 ile Zoe üretiminin yapılacağını hatırlatan Renault, ayrıca bu tesiste kasım ayından itibaren Clio IIIün devamı niteliğindeki Clio Collection modelinin üretilmeye başlanacağını bildirdi. Clio Collection, Renaultnun B sınıfındaki an ucuz alternatifi olarak satışa sunulacak.
Paris Fuarında tanıtılan Clio 4ün Avrupa çapında dağıtım ve satışına başlanırken, Türkiyede de bu ay içinde satışa sunulacak.
Bursada 240 bin Clio 4 üretilebilecek
* Oyak Renaultnun Bursa fabrikası,
Clio 4ün ana üretim tesisi olacak.
* Bursa, aynı zamanda Clio 4ün stationwagon versiyonu Clio Sport Tourerın da tek üretim yeri durumuna gelecek.
* Türkiyedeki fabrikada istenirse yılda maksimum 240 bin Clio 4 üretebilecek. Clio 3 ve Symbol üretimi ise son bulacak.
* Fransadaki Flins fabrikasında üretimin 80-100 bin arasında olması beklenirken, Clio 4 RS Dieppe fabrikasından çıkacak. Flinste Clio 4ün pahalı versiyonlarının üretimi öngörülüyor.
* Dünyada yılda 360 bin adet adet 4 satılması bekleniyor.
* Clio 3, geçen yıl 304 bin adet satmıştı. Bursadaki Clio 3 üretim kapasitesi yıllık 135 bin dolayındaydı.
* Clio 3ün yüzde 41i Fransa, yüzde 13ü İspanya ve yüzde 46sı da Bursada üretiliyordu.
Türkiyede motor yatırımı gündemde
* Yeni Clio 4, mevcut Clio 3ten biraz daha düşük fiyatla piyasaya sunuldu. Bunda, Bursa tesislerinde Clioların Fransadan 1300 euro daha ucuza üretilebilmesi büyük rol oynuyor.
* Yani Renaultnun, Bursada yılda 240 bin adet Clio 4 üretmesi halinde, sağlayacağı yıllık tasarruf en az 312 milyon euro olacak.
* Clio 4 için Flins fabrikasına 100 milyon euro, Oyak fabrikasına ise 200 milyon euro yatırım yapıldı.
* Clio 4te de kullanılan 900 cclik motorların Bursada üretilmesi için girişimlerse sürüyor. Gerçekleşirse, Clio 4 ve motor projelerinin toplam yatırımı 500 milyon euroya ulaşacak. Ancak Renaultnun, 1.5 yılda Bursadan sağlayacağı avantaj, bu yatırım miktarına denk gelmiş olacak.
* Oyak fabrikasında istihdam değişmezken, Renault, geçtiğimiz aylarda Flins tesislerinden 300 kişinin işine kademeli olarak son verecek.
Avrupadaki kriz fiyat rekabetini kızıştırdı
Avrupada euro krizi nedeniyle satışlarda büyük düşüş yaşanırken, özellikle en çok satışın olduğu B sınıfında büyük fiyat rekabeti yaşanıyor. Clio 4 krizi sonrası görevinden ayrılan Renaultnun o dönemde Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Carlos Tavares, Flins fabrikasında üretilen Clio, Bursada üretilen aynı araçtan 1300 euro daha pahalıya mal oluyor. Maliyet uçurumu her geçen gün daha can yakıcı noktaya geliyor. Avrupada markalarının satışlarını artırmak için Özellikle küçük otomobillerde yürüttüğü fiyat savaşı, kar marjlarını yok ediyor demişti. PSA Peugeoüt Citroen, Avrupada sattığı araçların yüzde 62sini, Renault ise yüzde 43ünü Fransada üretiyor. PSA, 8 bin işçi çıkarıp Fransada tesis kapatabileceğini açıklamıştı. Clio 4 modeli Clio3ten ve Fransız rakibi yeni Peugeot 208 ise, 207 ile hemen hemen aynı fiyata satışa sunuldu.