-Hava sıcaklığının +7 derecenin altına düştüğü koşullarda kış lastiği kullanılmıyorsa, lastiğin yol tutuşu zayıflar ve fren mesafesi uzar.
-Karlı ve buzlu zeminde düşük hızda seyretmek gerekir; lastiğin yol tutuşu normal hava şartlarına göre daha düşüktür.
-Mümkün olduğunca az hareket edilmeli, gereksiz şerit değiştirmelerinden kaçınmalıdır.
-Gizli buz tehlikesi olan gölgelik alanlara girerken mutlaka hız düşürülmelidir.
-Buzlu, karlı zeminlerde takip mesafesini iki katına çıkarmak gerekir.
-Köprü, viyadük ve rüzgârlı bölgelerde buzlanma riski fazla olduğu için aşırı hızdan ve ani direksiyon hareketlerinden kaçınılmalıdır.
-Ani fren, aracın kaymasına neden olabilir. Bunun yerine, vites düşürerek hız ayarı yapılabilir.
-Lastiklerin, araç üreticilerinin önerdiği uygun basınçta olduğunu mutlaka kontrol edilmelidir.
-Karlı ve buzlu zeminde düşük hızda seyretmek gerekir; lastiğin yol tutuşu normal hava şartlarına göre daha düşüktür.
-Mümkün olduğunca az hareket edilmeli, gereksiz şerit değiştirmelerinden kaçınmalıdır.
-Gizli buz tehlikesi olan gölgelik alanlara girerken mutlaka hız düşürülmelidir.
-Buzlu, karlı zeminlerde takip mesafesini iki katına çıkarmak gerekir.
-Köprü, viyadük ve rüzgârlı bölgelerde buzlanma riski fazla olduğu için aşırı hızdan ve ani direksiyon hareketlerinden kaçınılmalıdır.
-Ani fren, aracın kaymasına neden olabilir. Bunun yerine, vites düşürerek hız ayarı yapılabilir.
-Lastiklerin, araç üreticilerinin önerdiği uygun basınçta olduğunu mutlaka kontrol edilmelidir.