Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmail Naci Cangül, YÖK'ün 3 Mayıs'taki toplantıda fen-edebiyat, dil tarih coğrafya ve ilahiyat fakültelerinde pedagojik formasyonu kaldıran düzenlemeyi değiştireceğini söyledi.
Fen-edebiyat fakültesi öğrencilerine öğretmenlik yolunun kapanmaması için üç yıldır YÖK nezdinde görüşmelerde bulunan Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmail Naci Cangül, yasak kararının haziran ayında yapılacak Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonrasında tercihlerini yapacak olan yüz binlerce öğrencinin ve yakınlarının da kafasını karıştırdığını aktardı. Geçtiğimiz günlerde yasalaşan yeni kademeli eğitim sistemiyle (4+4+4) özellikle liselerde öğretmen ihtiyacının artacağına dikkat çekerken, "Gerek fen-edebiyat gerekse eğitim fakülteleri 'garanti öğretmen yapacağım' diye çocukları almıyor.
Nihayetinde mezun olduktan sonra KPSS ve benzeri sınavlar var. Fen-edebiyat mezunları için 90-95 puan alamayanlar zaten öğretmen olamıyor. Kaldı ki 4+4+4 sisteminde binlerce öğretmen ihtiyacı doğacak." dedi. Prof. Dr. Cangül, son 20 yılda uygulanan politikaların ve anlık kararlar neticesinde ortaya çıkan hızlı değişimlerin öğretmen yetiştirmede yanlışlara yol açtığını dile getirdi.
Fen-edebiyat fakültesi öğrencilerine öğretmenlik yolunun kapanmaması için üç yıldır YÖK nezdinde görüşmelerde bulunan Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmail Naci Cangül, yasak kararının haziran ayında yapılacak Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonrasında tercihlerini yapacak olan yüz binlerce öğrencinin ve yakınlarının da kafasını karıştırdığını aktardı. Geçtiğimiz günlerde yasalaşan yeni kademeli eğitim sistemiyle (4+4+4) özellikle liselerde öğretmen ihtiyacının artacağına dikkat çekerken, "Gerek fen-edebiyat gerekse eğitim fakülteleri 'garanti öğretmen yapacağım' diye çocukları almıyor.
Nihayetinde mezun olduktan sonra KPSS ve benzeri sınavlar var. Fen-edebiyat mezunları için 90-95 puan alamayanlar zaten öğretmen olamıyor. Kaldı ki 4+4+4 sisteminde binlerce öğretmen ihtiyacı doğacak." dedi. Prof. Dr. Cangül, son 20 yılda uygulanan politikaların ve anlık kararlar neticesinde ortaya çıkan hızlı değişimlerin öğretmen yetiştirmede yanlışlara yol açtığını dile getirdi.