Otomotivde ÖTV'nin %40'a yükseltilmesinin fiyatlara %15-20 zam olarak yansıması bekleniyor.
Otomotivde, motor silindir hacmi 1.600 cc'yi geçmeyen araçlarda uygulanan yüzde 37'lik ÖTV'nin yüzde 40'a yükseltilmesinin fiyatlara yüzde 15-20 zam olarak yansıması bekleniyor.
Bu da otomobil başına ortalama 1.000 TL'lik zam anlamına geliyor. Ancak otomotiv şirketlerinin yılın son çeyreğinde düşen satışları artırmak için ÖTV zammını tüketiciye yansıtmayacak kampanyalar yapabileceği öngörülüyor.
Bütçe açığına önlem arayışı hafif ticarilerle, 1.6 litre ve altındaki motor hacmine sahip araçların ÖTV'sinin en az 3 puan artırılmasını gündeme getirmişti.
LAFI BİLE YETMİŞTİ
17 Eylül'de ÖTV'nin artacağı beklentisi bile otomotiv şirketlerinin hisselerinde ciddi düşüşlere neden olmuştu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 1.6 lt hacimli motorlara yapılacak her 1 puanlık vergi artışının otomotiv pazarının yüzde 3 daralmasına neden olacağını belirtkiş ve "ÖTV'nin yüzde 40'a çıkması satışların yüzde 12, yüzde 42 olması ise yüzde 15 daralması anlamına gelir" demişti.
Otomotivde, motor silindir hacmi 1.600 cc'yi geçmeyen araçlarda uygulanan yüzde 37'lik ÖTV'nin yüzde 40'a yükseltilmesinin fiyatlara yüzde 15-20 zam olarak yansıması bekleniyor.
Bu da otomobil başına ortalama 1.000 TL'lik zam anlamına geliyor. Ancak otomotiv şirketlerinin yılın son çeyreğinde düşen satışları artırmak için ÖTV zammını tüketiciye yansıtmayacak kampanyalar yapabileceği öngörülüyor.
Bütçe açığına önlem arayışı hafif ticarilerle, 1.6 litre ve altındaki motor hacmine sahip araçların ÖTV'sinin en az 3 puan artırılmasını gündeme getirmişti.
LAFI BİLE YETMİŞTİ
17 Eylül'de ÖTV'nin artacağı beklentisi bile otomotiv şirketlerinin hisselerinde ciddi düşüşlere neden olmuştu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 1.6 lt hacimli motorlara yapılacak her 1 puanlık vergi artışının otomotiv pazarının yüzde 3 daralmasına neden olacağını belirtkiş ve "ÖTV'nin yüzde 40'a çıkması satışların yüzde 12, yüzde 42 olması ise yüzde 15 daralması anlamına gelir" demişti.