KELİME SORULARI
Kelime birikimi sağlamak bir süreç meselesi olduğundan kısa süreli çözümlemelere çok açık bir alan olduğunu söyleyemeyiz. Peki ,bu bölümde azami doğru sayısına ulaşmak için kısa süreli çalışmalarda bize destek olabilecek çalışmalar nelerdir o halde biraz bundan bahsedelim.
Öncelikle sınavların aslında düzenlendiği alanda adayların ayrışabilen ve spesifik bilgilere ne kadar vakıf olup olmadığını ölçtüğünü kabul etmeliyiz. Dolayısıyla bu ölçme metodu aslında sınavın alanı ile ilgili bir kelime dağarcığı da oluşturmaktadır. Bu kelimelerden en çok ve en sık kullanılanları English Anchor Vocabulary kaynak kitabımızda bulabilir ve bu kaynak üzerinden bulmacalar eşliğinde zevkli bir şekilde kelime çalışmalarınızı yapabilirsiniz.
Bu bölümde KPDS,ÜDS ve Proficiency sınavlarının artık ortak kelimeleri haline gelmiş kelimelere nasıl yaklaşabileceğimizi anlatalım.
Öncellikle bir kelimenin olumsuz bir ifade mi yoksa olumlu bir ifade mi barındırdığını bilmeliyiz. Çünkü bu bile cümle içerisinde bir anlamlı bütünlük oluşturduğumuz takdirde çok işimize yarayacaktır. Olumsuz bir anlamsal bütünlük içerisinde olumlu bir kelime yerine olumsuz olduğunu düşündüğümüz bir kelimeye yönelirken,olumlu bir anlam bütünlüğü oluşmuş cümlede doğaldır ki olumlu anlamı olan kelimeleri aramak gerekir.
Bu arada tabi ki olumlu gibi görünen ancak olumsuz anlamalar barındıran kelimelere de dikkat etmemiz gerekir.
Örneğin;
Reluctant(ly) kelimesi ilk bakışta olumlu gibi gelmektedir oysa ki isteksiz(ce) anlamındadır ve olumsuz bir ifade barındırmaktadır.
Kelimeler ile bize ipucu verebilecek Önekler ve Köklere bakarak da kelime hakkında bilgi sahibi olabilir ve cümleye anlamsal olarak uygun düşebilecek kelimeleri seçenekler içinde ayrışırabiliriz.
Bu nedenle bu ön ekleri,son ekleri ve önemli kökleri öğrenmemizde fayda vardır.
Kelime birikimi sağlamak bir süreç meselesi olduğundan kısa süreli çözümlemelere çok açık bir alan olduğunu söyleyemeyiz. Peki ,bu bölümde azami doğru sayısına ulaşmak için kısa süreli çalışmalarda bize destek olabilecek çalışmalar nelerdir o halde biraz bundan bahsedelim.
Öncelikle sınavların aslında düzenlendiği alanda adayların ayrışabilen ve spesifik bilgilere ne kadar vakıf olup olmadığını ölçtüğünü kabul etmeliyiz. Dolayısıyla bu ölçme metodu aslında sınavın alanı ile ilgili bir kelime dağarcığı da oluşturmaktadır. Bu kelimelerden en çok ve en sık kullanılanları English Anchor Vocabulary kaynak kitabımızda bulabilir ve bu kaynak üzerinden bulmacalar eşliğinde zevkli bir şekilde kelime çalışmalarınızı yapabilirsiniz.
Bu bölümde KPDS,ÜDS ve Proficiency sınavlarının artık ortak kelimeleri haline gelmiş kelimelere nasıl yaklaşabileceğimizi anlatalım.
Öncellikle bir kelimenin olumsuz bir ifade mi yoksa olumlu bir ifade mi barındırdığını bilmeliyiz. Çünkü bu bile cümle içerisinde bir anlamlı bütünlük oluşturduğumuz takdirde çok işimize yarayacaktır. Olumsuz bir anlamsal bütünlük içerisinde olumlu bir kelime yerine olumsuz olduğunu düşündüğümüz bir kelimeye yönelirken,olumlu bir anlam bütünlüğü oluşmuş cümlede doğaldır ki olumlu anlamı olan kelimeleri aramak gerekir.
Bu arada tabi ki olumlu gibi görünen ancak olumsuz anlamalar barındıran kelimelere de dikkat etmemiz gerekir.
Örneğin;
Reluctant(ly) kelimesi ilk bakışta olumlu gibi gelmektedir oysa ki isteksiz(ce) anlamındadır ve olumsuz bir ifade barındırmaktadır.
Kelimeler ile bize ipucu verebilecek Önekler ve Köklere bakarak da kelime hakkında bilgi sahibi olabilir ve cümleye anlamsal olarak uygun düşebilecek kelimeleri seçenekler içinde ayrışırabiliriz.
Bu nedenle bu ön ekleri,son ekleri ve önemli kökleri öğrenmemizde fayda vardır.