• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

YDS, KPDS, ÜDS İpuçları

dderya

kOkOşŞ
V.I.P
KELİME SORULARI

Kelime birikimi sağlamak bir süreç meselesi olduğundan kısa süreli çözümlemelere çok açık bir alan olduğunu söyleyemeyiz. Peki ,bu bölümde azami doğru sayısına ulaşmak için kısa süreli çalışmalarda bize destek olabilecek çalışmalar nelerdir o halde biraz bundan bahsedelim.

Öncelikle sınavların aslında düzenlendiği alanda adayların ayrışabilen ve spesifik bilgilere ne kadar vakıf olup olmadığını ölçtüğünü kabul etmeliyiz. Dolayısıyla bu ölçme metodu aslında sınavın alanı ile ilgili bir kelime dağarcığı da oluşturmaktadır. Bu kelimelerden en çok ve en sık kullanılanları “English Anchor Vocabulary ‘’ kaynak kitabımızda bulabilir ve bu kaynak üzerinden bulmacalar eşliğinde zevkli bir şekilde kelime çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Bu bölümde KPDS,ÜDS ve Proficiency sınavlarının artık ortak kelimeleri haline gelmiş kelimelere nasıl yaklaşabileceğimizi anlatalım.

Öncellikle bir kelimenin olumsuz bir ifade mi yoksa olumlu bir ifade mi barındırdığını bilmeliyiz. Çünkü bu bile cümle içerisinde bir anlamlı bütünlük oluşturduğumuz takdirde çok işimize yarayacaktır. Olumsuz bir anlamsal bütünlük içerisinde olumlu bir kelime yerine olumsuz olduğunu düşündüğümüz bir kelimeye yönelirken,olumlu bir anlam bütünlüğü oluşmuş cümlede doğaldır ki olumlu anlamı olan kelimeleri aramak gerekir.

Bu arada tabi ki olumlu gibi görünen ancak olumsuz anlamalar barındıran kelimelere de dikkat etmemiz gerekir.

Örneğin;

Reluctant(ly) kelimesi ilk bakışta olumlu gibi gelmektedir oysa ki isteksiz(ce) anlamındadır ve olumsuz bir ifade barındırmaktadır.

Kelimeler ile bize ipucu verebilecek Önekler ve Köklere bakarak da kelime hakkında bilgi sahibi olabilir ve cümleye anlamsal olarak uygun düşebilecek kelimeleri seçenekler içinde ayrışırabiliriz.

Bu nedenle bu ön ekleri,son ekleri ve önemli kökleri öğrenmemizde fayda vardır.
 
1- Zaman sorularından biri artık zaman paralelliğine uymayan birleşik bir cümle oluyor, unutma. Yani bir fiil V2 ise diğeri V1 olabilir. İlk 20 soruda karşılaştığınız THAT veya WHO/WHICH bağlaçları taşıyan cümlelerin fiili genellikle V1 olur.

2- Sayısal bilgi içeren bir sözcükten önce gelen boşluğa, yaklaşık anlamına gelen, some, by, roughly, about, virtually, almost, approximately, sözcükleirnden biri gelir. Örn. I saw about 50 students.

3- Deyim fiillerde eylemin yönüne göre seçeneklerde uygun bir edat seçin. Mesela “off” uzaklaşma demektir. “Take off” o nedenle uçağın havalanması, “see off” ise yolcuların uğurlanması demektir. Make up, bring about ve set out en çok çıkan deyim-fiillerdir. .

4- İlk 35 soruda en az 5 tane zıtlık bağlacı (but, however, although, yet, whereas vb.) sorusu vardır. Bu bölümde “but-may/can” şeklindeki zıtlık olasılık, “most/many-but” şeklindeki çokluk-zıtlık ilişkisi ile although-still ilişkisine dikkat edin.

5- İngilizceden Türkçeye çeviri sorularında sorudaki fiilin karşılığını seçeneklerin son sözcüklerinde, Türkçeden İngilizceye çeviri sorularında sorunun öznesi veya ilk kelimelerinin karşılığını, seçeneklerin ilk sözcüğünde ara. Seçeneklerde aynı fiilden iki tane varsa öznelerini karşılaştır, aynı özneden iki tane varsa fiillerini karşılaştırın.

6- Cümle tamamlama sorularında fiille biten soru için seçeneklerde THAT veya fiiline göre WH- li bir bağlaç ara. (I know THAT he didn’t come/ I wondered WHY he didn’t come)

7- Cümle tamamlama sorularında isimle biten soru için seçeneklerde WHO/WHICH (THAT)/WHERE/WHEN ile başlayan cümle arayın.

7- Paragrafta eksik cümleyi tamamlama sorularında paragrafı okumadan önce seçeneklerden This/These/That/Such+isim şeklinde başlayan cümle veya However gibi virgülle kullanılan bir bağlaç ile başlayan cümle arayın.

8- Farklı cümleyi bulma sorularında da bu sözcüklerden yararlanın.

9- Diyalog sorularında “Well” ile başlayan şıklar sık sık doğru olmaktadır. Özellikle boşluk açıklama isteyen mesela what,veya how ile başlayan bir soru cümlesinden sonra ise, cevap genellikle “well”le başlayan 3-4 satırlık şık olur. Burada Yes/No sorularına da dikkat edin.

10- Eş anlamlı cümleyi bulma sorularında soruda bağlaç varsa seçeneklerde önce bunun eş anlamlısını arayın. Aramaya genellikle doğru şık olan en uzun şıktan başlayın. Bağlaç yoksa sıfat veya zarfların eş anlamlısını arayın. Appear=seem=look like, çok kullanılır. Because=Since=as çok sorulur.

11- Okuma parçalarında ilk ve son cümleden birer soru çıkar. İlk okuma sırasında bağlaçlı cümlelerin altını çizin. Diğer sorular çoğunlukla onlardan çıkar. Seçenekleri okurken karşılaşacağınız no, never, always, only, greatly, far more, all, fully, wholly, extremely, so…that, gibi ifadeler genellikle yanlış şık üretmek için kullanılır. Onlardan kaçının. Only bazen doğru da olabilmektedir.

12- Bu sınavlarda COULD present ihtimal, YET but gibi zıtlık, ANY ise olumlu cümlelerde herhangi bir anlamında kullanılmaktadır, unutmayın. Özellikle COULD’u past diye hemen elemeyin.

13- Soruda tekil bir özne varsa seçeneklerde HE/SHE/IT ile başlayana bakın, çoğul bir özne varsa THEY, ile başlayana bakın.

14- Farklı cümle sorularında "most" ile başlayan cümleler ile "in fact" veya "indeed" ile bağlayan cümleler yanlış cümle olabilmektedir.

15- Preposition sorularında da “of” çok sorulur, unutmayın. The+isim------------ şeklinde bir yapı varsa boşluğa "of" gelir.“V3” ten sonra genellikle “by” gelir. Preposition sorusundaki fiil (compare, fiili gibi) co- ön eki ile başlıyorsa seçeneklerde "with" arayın.

16- Şıkları A'dan başlayarak sırayla değerlendirmek yerine yukarıda sözü edilen ipuçlarından hareketle doğru cevap olma olasılığı olan şıktan başlayarak değerlendirin.

17- ilk 20 sorudan birinde ……..isim ……..isim, şeklinde birbirine benzer iki isim varsa, şıklarda both..and, not only..but also, either..or veya neither…nor yapılarından biri vardır. Doğru şık o olur. İsim…….isim, şeklinde bir yapı varsa, şıklarda “as well as” veya “rather than” olur. Bu %80-90 doğru şıktır.
 
KPDS Diyalog Tamamlama Çözüm İpuçları
KPDS’de sorulan ‘Diyalog Tamamlama’ soruları sınava giren adayın konuşma becerisini ölçmeye yönelik hazırlanmış sorulardır. Bu sorularda günlük yaşamda sıkça kullanılan konuşma kalıplarından yararlanılır. Bu soru tiplerinde genel olarak diyaloğun tamamı okunurken boş bırakılan ifadeden önce ve sonra söylenen cümleye dikkat edilmelidir.

Dikkat etmemiz gereken en önemli noktalar şunlardır;

1. Konuşma resmi mi değil mi?



  • Diyalogdaki konuşmanın kimler arasında geçtiği tespit edilerek, konuşmanın biçimi, yapısı doğru bir şekilde kavranmalıdır. Samimi konuşmalarda kullanılan cümle kalıpları ile resmi konuşmalarda kullanılan cümle kalıpları bir değildir.


2. Soru tipleri (evet/hayır veya bilgi soruları)



  • Diyalog tamamlama sorularında karşılıklı konuşmadan meydana gelmiş sorulardır. Dolayısıyla bu tip sorularda bir bilgi alış-verişi söz konusudur. Bunu sağlayacak iki tip soru vardır. İlki ‘bilgi soruları’, ikincisi ise ‘evet/hayır soruları’. Bu iki soru türleri arasında dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ikinci tip soru kalıbına cevap olarak verilen ‘yes’ sözcüğünün bazı zamanlar diğer kişinin ifadesini onaylamak için de kullanılabileceğidir.


3. Zamirler



  • Diyalogda ismin yerine kullanılan zamirlerin kullanımına dikkat edin. Yaptıkları göndermelerin doğruluğundan emin olun. Bu küçük ayrıntılardan yakalayacağınız ipuçları cevabı daha hızlı bulmanızı sağlayacaktır.


4. Zaman uyumu



  • Diyalogda kullanılmış zamana dikkat etmeniz gerekir. Vereceğiniz cevabın diyaloğun genelinde kullanılan zamanla uyum içinde olması gerekir. Eğer diyalog dün yapılan işlerle ilgiliyse boşluğa gelmesi gereken seçenek de büyük ihtimalle geçmiş zamanda olmalıdır.


5. Tutarlılık



  • Diyalog sorularında iki konuşmacının da çoğunlukla iki ifadesine yer verilir ve bu ifadelerin kendi içinde tutarlı olması beklenir. Konuşmacı ilk ifadesinde belirttiği görüşle ikinci ifade de zıt düşemez.


6. Bütünlük



  • Son olarak işaretlediğiniz seçeneğin diyaloğun bütünüyle olan uyumuna dikkat edin. Seçeneğinizi önceki ve sonraki cümlelerle birlikte okuyup kontrol etmeye çalışın. Özellikle tereddütte kaldığınız durumlarda önceki ve sonraki cümlelerle okumalısınız.
 
KPDS Okuduğunu Anlama - Paragraf Çözüm İpuçları - KPDS Reading Comprehension Question Tips

Bu sorular sınavın önemli bir bölümünü oluşturan sorulardır. Sınava girenler parçada verilen bilgilerden faydalanarak ve bunları analiz ederek soruları çözmesi beklenir.

Sınavda karşınıza çıkacak olan bu sorularda önemli dört çeşit soru tipi vardır:



  • Parçanın ana fikri ve konusunu bulmaya yönelik soruları,

  • Parçada anlaşılır biçimde ifade edilen yargılarla ilgili sorular,
  • İma edilen bilgi hakkında hüküm verme veya parçadan çıkarım yapma soruları,
  • Anlamı tahmin etmeye yönelik veya göndermeli sorular.


1. Sınavda size verilen okuma parçasının konusu hakkında en ufak bir fikriniz olmasa bile korkmayın. Soruların sadece parçadan çıkan bilgilerle ilgili olduğunu unutmayın. Sizden verilen okuma parçasının konusu hakkında uzman olmanız gerekmiyor.

2. Sorularda kullanılan ifadeleri tanımanız size zaman kazandıracaktır. Sınava hazırlanırken bu tip kalıplara göz gezdirmek sizin faydanıza olacaktır. Parçanın ana fikrini bulmaya yönelik soru kalıbı, parçada verilen ifadelerle ilgili sorulan sorulardan çok farklıdır. Bu tip kalıpların farkında olun. Ör: Ana fikri bulmaya yönelik sorular, “the passage largely deals with…, the main subject of the passage…” gibi kalıplarla sorulurken; parçada verilen ifadelerle ilgili sorulan sorular, “according to the passage…, the author argues that… “gibi kalıplarla sorulur.

3. Parçayla ilgili sorulan ilk soruyu okumayı deneyin ve hızlıca parçaya göz atın. Bu bilinçli okuma sayesinde, sorunun cevabını doğru yanıtlama şansınız yükselir.

4. Parçaya hızlıca göz atmak bütün soruları doğru cevaplamanızı sağlamaz. En sağlıklısı tam dikkatinizi vererek parçayı tümüyle okumak ve soruları yanıtlarken istediğiniz cevabı parçaya dönerek bulabilmektir.

5. Parçayı dikkatlice okumakla bilinçli okumak birbirinden farklıdır. Parçayı okurken, bir yandan analiz etmeye ve önemli noktaları ayırt etmeye çalışın.

6. Parçada geçen bağlaçlara önem verin. Bu bağlaçlar sorulan soruları cevaplamada size rehberlik edecektir.

7. Verilen soruları parçadaki bilgilerden faydalanarak cevaplayın. Sonuçta parçadaki bilgiler ışığında doğru cevabı bulmanız gerekmektedir.Bu sorularda istenen sizin konu hakkındaki fikriniz değildir.

8. Doğru seçeneği bulduysanız fakat hala şüpheleriniz varsa emin olmak için: parçayı hızlıca gözden geçirebilirsiniz, sorunun cevabını veren cümleyi bulmaya çalışabilirsiniz veya kelimeleri takip ederk doğru cevaba ulaşabilirsiniz.

9. Gönderme sorularında yapmanız gereken, sorularda kullanılan sözcük ya da sözcük grubunun parçada geçen hangi ifade yerine kullanıldığına dikkat etmektir. Bu bölümde daha başarılı olmak için bu tarz sorulardan çok çözmenizi tavsiye ederiz.
 
KPDS Eş Anlamlı Cümleyi Bulma Çözüm İpuçları - Restatement Questions Tips
Bu bölümde adaylar için İngilizce cümleler hazırlanır. Soruda verilen İngilizce cümleye karşılık, adaydan şıklarda bu cümlenin anlamsal olarak tam karşılığı olan cümleyi bulması beklenir. Yani bir ifadenin garklı şekilde ifade edilişini bulması beklenir öğrencilerin. Şıklardaki cümleler soruda verilen cümleden yapı ve sözcük bakımından tamamen faklı olduğundan bu bölümde adayların dilbilgisi konuları ve sözcük dağarcığıyla ilgili bilgilerin ölçülmesi hedeflenir. Öncelikle sorudaki cümleyi iyi anlamanız gerekmektedir, nitekim eğer iyi anlayamazsanız eş anlamlı cümleyi doğru olarak seçmeniz de pek olası değildir.

Bir cümleyi farklı şekillerde


  • Gramer yapısını değiştirerek,

  • Eş anlamlı kelimeler kullanarak,

  • Benzer bağlaçlardan faydalanarak,


ifade edebilirsiniz.

Bu tip soruları çözerken dikkat etmeniz gerekenlerden biri, size verilen cümleyle sizden istenen cevabın zamanının aynı olmasıdır. Tabii hangi gramer yapılarının birlikte kullanılabildiğine hakim olmanız gerekir.

Sorularda verilmiş fakat anlamını bilmediğiniz kelimeler gözünüzü korkutmasın. Cümlenin yapısından ve birtakım bağlamsal ipuçlarını kullanarak kelimenin anlamını tahmin edebilirsiniz.

Sorularda karşınıza çıkan dilbilgisi yapılarını tanımak ve yerine hangi yapıları koyabileceğinizi bilmek işinizi kolaylaştıracaktır. Dilbilgisi yapılarına mümkün olduğunca hakim olun. Özelikle bağlaç kullanımlarını iyi öğrenmenizde fayda var.

Ayrıca zaman zarfları, bağlaçlar ve bazı sözcük grupları zaman zaman soruyu çözmede size yol gösterebilir.

Son olarak soru ve cevap arasındaki özne-nesne uyumunu göz önünde bulundurun.
 
KPDS Verilen Duruma Uygun Düşen İfadeyi Bulma Çözüm İpuçları
KPDS’de sorulan bu tip sorularda, bir durum ve bir amaç verilir. Bu durum ve amaca yönelik söylenmesi en uygun olan ifadeyi şıklardan seçmeniz gerekir.



  • Soruda verilen duruma karşılık olarak verilecek ifade, resmi (formal) veya resmi olmayan (informal) ifade olabilir. Bu nokta çoğu zaman çözüme götüren önemli bir ipucudur. Örneğin, patronunuzdan özür dilemeniz gereken bir durumda; “Affedersin,” diyemeyiz.




  • Verdiğiniz cevapta sizden istenen durumu iyice kavradığınızdan ve bu duruma karşılık söylenecek ifadeyi tamamen karşıladığından emin olun. İstenenden fazla veya eksik ifadelerin bulunduğu şıkları eleyin.




  • Bazı sorularda seçeceğiniz sözün ne şekilde ifade edilmesi gerektiği belirtilebilir. Bu tip sorularda sizden istenen anlatım biçimini iyi anladığınıza emin olun. Bu ifade bazen sert, bazen nazik bir biçimde, bazen de kızgın/sinirli bir biçimde olabilir.




  • En doğru çözüm için mutlaka verilen durumun bütününü dikkatlice okuyup anlamanız gerekmektedir.
 
KPDS Paragraf Tamamlama Çözüm İpuçları - Paragraph Completion Question Solving Clues
Bu sorulardaki ana hedef paragraftaki anlam bütünlüğünü yakalamaktır.

Bunun için yapmamız gereken boşluğa diğer cümlelerle anlamlı ve tutarlı bir bütünlük sağlayacak cümleyi yerleştirmektir.

Cümleler arası anlamlı geçişi sağlamak için birtakım bağlaçlar kullanılır. Paragraf bütünündeki tutarlılığı da yakalamak için bu bağlaçlara önem vermelisiniz.

Dikkat etmeniz gereken başka bir konu da verilen boşluktan önceki ve sonraki cümle arasındaki “zaman”, “özne” ve “nesne” uyumuna bakmaktır. Bu şekilde paragrafın bütünüyle anlam uyumunu yakalayabilirsiniz. (örn. verilen cümlelerde birtakım sözcükler vardır. Bu cümleyi takip eden cümlede aynı sözcükleri yazmak yerine “their, ours, mine” gibi uygun zamirler verilir.)

Son olarak doğruluğundan emin olduğunuz seçeneği boşluğa yerleştirerek paragrafın tamamını okuyun. Eğer zamanınızın yeterli olmayacağını düşünüyorsanız en azından cevabınızdan önceki ve sonraki cümleyi birleştirip anlamlı bir bütün oluşturduğunu kontrol edin.

Bu sorularda istenen, eksik bırakılan cümleyi anlamsal ve yapısal olarak tamamlayan kısmı bulmanızdır.



  • Cümle tamamlama sorularında cümlede kullanılan bağlaçlara dikkat edin. Bu bağlaçları doğru anlamak, cümleler arasındaki anlamsal ilişkiyi kurmanıza çok yardım edecektir.




  • Cümlecikler arasındaki zaman uyumuna önem verin. Bazı istisnai durumlar elbette olacaktır fakat “when, before, as soon as” gibi bağlaçlarla kurulan cümleciklerde zaman yapısı belirlidir.




  • Sorudaki cümlecikler arasındaki özne ve nesne uyumuna dikkat edin.




  • Genellikle cümle tamamlama sorularında kullanılan “noun clause” (isim cümlecikleri), “wish clause” (keşke) ve “if clause” (eğer) konularına iyi çalışın.




  • Bilmediğiniz kelimeler önemli olsa da cümlenin genel yapısına ağırlık verin. Cümlenin tamamını okuyun ve anlam olarak kontrol edin.




  • İki seçenek arasında kaldığınızda seçenekleri boşluğa yerleştirerek okuyun.
 
Toefl reading questions sample - Teofl okuma örnek soru
Toefl okuma bölümündeki soru tiplerinden biri mutlaka verilen metinle ilgili temel fikirleri anlayıp anlamadığınızı ölçen sorulardır (questions about the ideas of the passage).

Genellikle ana fikri, konuyu ya da metin için en uygun başlığı soran sorularıdır. Bu sorular aşağıdaki gibi karşınıza çıkabilir:

  • What is the topic of the passage?
  • What is the subject of the passage?
  • What is the main idea of the passage?
  • What is the author’s main point in the passage?
  • What is the author primarily concerned?
  • Which of the following would be the best title?
  • What is the passage mainly about?
Bu tip soruları cevaplayabilmek için paragrafın genel olarak neden bahsettiğini anlamamız gerekir. Eğer sorulan metin tek bir paragraftan oluşuyorsa genellikle konu ilk cümlede verilir, daha sonra bunlar üzerine ayrıntı verilir.

Eğer metin birden fazla paragaraftan oluşuyorsa, her iki paragrafın da ana fikrini ilk cümleleri okuyarak bulun.

ÖRNEK: The Maya were a large group of Indians who lived mainly in southern Mexico, Guatemala, and Honduras. It is believed that these people came across the Bering Strait with the other Native Americans, but quickly migrated south. About 5000 B.C., the Maya people had formed small fishing villages, settling on the coast lands. By 2000 B.C., the Maya had moved inland and began to raise maize and beans. These vegetables became their main source of food, as they are today. During the next 2000 years the Maya developed into highly civilized people. They settled in many areas of Mesoamerica and became prosperous. They developed the art of making pottery and introduced the first known American systems of irrigation, or methods for watering crops. A form of writing emerged, and the Maya began the first recorded history.

About the year 1000, a heavy drought hit Mesoamerica. The Mayan crops failed, causing famine and death for many Maya in the mountain areas. Maya in the lowlands fared a little better and cities such as Uxmal and Chichen Itza in the Yucatan Peninsula of Mexico became the center of Mayan government, art, and architecture. The Spanish explorers of the 13th and 14th centuries brought new diseases that the Maya could not cope with. Disease and Spanish conquerors finally caused the Mayan empires to cave in. The last Mayan kingdom surrendered to the Spanish in 1697.

  1. What is the main idea of this passage?
A. The Maya developed irrigation.

B. The Mayan Indians have a rich history that is at least 6000 years old.

C. Many Mayan continue to live as their ancestors did.

D. The Spanish conquered the Maya.

Metinin ilk cümlesinden (The Maya were a large group of Indians who lived mainly in southern Mexico, Guatemala, and Honduras.) metnin Mayalar’la ilgili olduğunu anlıyoruz. Soruda ana fikri sorduğuna göre şıklarda Mayalar’la ilgili genel bir bilgi aramamız gerekiyor. İlk cümleyi iyice anladığınızdan emin olduktan sonra metnin kalanına bir göz gezdirin. Şıklardan çok ayrıntı olanları metne göre doğru bir ifade olsa bile eleyin çünkü genel fikir soruluyor. Böylece D şıkkı elendi. İlk paragrafta Mayalar’ın tarihini anlattığı için A şıkkı da elendi, çünkü metin sadece “sulama sisteminden” bahsetmiyor. Birçok Mayalının ataları gibi yaşamaya devam ettiklerini söyleyen C şıkkını da eleyebiliriz çünkü metinde Mayalar’ın şimdiki durumundan hiç bahsedilmiyor. Sadece metnin son cümlesinde son Maya krallığının İspanya’ya 1697’de teslim olduğunu söylüyor. Doğru cevap B.

Bu tip soruları çözerken izlenecek yollar:

  1. Her bir paragrafın ilk cümlesini okuyun.
  2. İlk cümledeki ana fikri ya da genel konuyu arayın.
  3. Bulduğunuzun doğruluğundan emin olmak için metnin kalanını hızlıca gözden geçirin.
  4. Kesinlikle yanlış olduğunu bildiğiniz şıkları eleyin ve kalanlardan en iyisini seçin.
Metne veya paragrafa en iyi başlığı bulmak için yine yapmanız gereken metnin genel olarak neden bahsettiğini yani konuyu bulmak ve ayrıntıları değil ana konuyu kapsayan ve en iyi anlatan ifadeyi başlık olarak seçmektir.
 
Toefl yazma tavsiyeleri - Toefl writing tips
Toefl sınavının son bölümü yazma bölümüdür ve toplan 50 dakikanız vardır. Bu bölüm yazarak açık bir şekilde iletişim kurma ve doğru grameri, kelimeleri, cümle yapılarını kullanarak iyi düzenlenmiş bir kompozisyon oluşturabilme becerisi ölçülmektedir.

Yine temelde iki tip soru vardır:

Bağımsız ve birleştirilmiş (independent & integrated)

Birleştirilmiş toefl yazma bölümünde yine kısa bir okuma ve dinleme parçası verilir, dinlerken not alabilirsiniz. Aynı konu üzerine 20 dk’da 150-225 kelimelik dinleme parçasının hangi açılardan okuma parçasını desteklediği ya da ters düştüğünü açıklayan bir yazı yazmanız istenir.

İkinci bölüm bağımsız yazıdır. Konu verildikten sonra 4-5 paragraflık ya da 300-350 kelimelik bir komposizyon yazmak için 30 dakika verilir.
 
Toefl Konuşma Sınavı İçin Tavsiyeler - Toefl Speaking Tips
Toefl konuşma sınavı 20 dk sürer ve çeşitli konularda sözlü olarak kendinizi ifade etme becerinizi ölçer. Bu bölümde 2 farklı çeşitte: 6 görev vardır. Bağımsız ve birleştirilmiş.

İlk ikisi sizin kendi bilgi ve deneyimlerinizle bağımsız olarak cevaplayabileceğiniz sorulardır. Örneğin: Hayatındaki hangi olay seni çok mutlu etti? Konu verildiğinde 30 sn düşünme 45 sn de konuşma süreniz olur.

Sonraki 4 soru birleştirilmiş sorulardır ikiye bölünmüştür:

İlk ikisinde kısa bir okuma parçası ve dinleme vardır ve bunlardan sonra konuşmanız gerekir. Hazırlanmak için 30 sn konuşmak için 60 saniyeniz olur.

Sonraki iki soruda ise bir konuşma ya da dersi dinlersiniz ve bunlarla ilgili sorularla ilgili konuşursunuz. Hazırlanmak için 20 sn konuşmak için 60 saniyeniz vardır.

Dinlerken ya da düşünürken not alabilirsiniz ama yazmaya yetecek kadar zamanınız yok. DİNLEME BÖLÜMÜNDEKİ 30 SN ASLINDA GERÇEKTEN DÜŞÜNMEK İÇİN DEĞİL SADECE DÜŞÜNCELERİNİZİ KURMAK İÇİN VERİLEN SÜREDİR. HAZIRLANMA SÜRENİZ GERÇEKTE O ANA KADAR BÜTÜN DENEYİMLERİNİZDİR.

Toefl konuşma ipuçları - Toefl Speaking tips
  • Cevabınızı küçük bir kompozisyon tarzında verin
  • Cevabınızın giriş, gövde ve sonuç bölümü olduğundan emin olun
  • Sizi dinleyen kişiyi mantıklı ve düzenli bir şekilde yönlendirmek için bağlaçları ve bağlantı sözcüklerini kullanın
  • Anlaşılır bir biçimde kendinize güvenerek İngilizce konuşun. Sadelik önemlidir.
  • Cevabınızı oluştururken iki ya da üç sebep verin ve sürekli tek bir nokta üstünde durmaktan kaçının
  • Çok fazla isimden ziyade fiilleri daha çok kullanın. Fiiller hareketlidir ve konuşmanızı daha ilginç hale getirir.
  • Konuşurken bir tempo tutturun. Sınavı yapan kişi anlayamayacağı için acele edip hızlı hızlı konuşmaktansa yavaş olup tamamen anlaşılmak daha az puan kaybettirecektir.
  • Kelimelerin sonunu tam olarak söyleyin.
  • “t” seslerini söyleyin böylece ana dili İngilizce olan kişler için sizin cümleleriniz anlamak daha kolay olur. Örneğin: “water” kelimesi için, “vadır” ya da “va – ır” demektense “va – tır” demeyi tercih edin.
Toefl konuşma sınavında yapılmaması gerekenler - Things you shouldn't do in the Toefl Speaking exam
  • Soruyu yeniden tekrarlamayın, sınavı yapan kişi zaten soruyu biliyor. Direkt olarak kendi cevabınızla başlayın.
  • Söylemesi size zor gelen kelimeleri söylemeye çalışmaktan kaçının, eğer kelimeyi doğru söyleyemezseniz, kendinizi düzelterek zaman harcamış olursunuz.
  • Anlamından kesin olarak emin olmadığınız ileri seviye kelimeleri kullanmayın. Belirsiz ve anlaşılmayan bir cevaptansa kolay anlaşılır bir cevap vermek daha iyidir.
  • Anlamından kesin olarak emin değilseniz deyimleri kullanmayın.
  • Tam olarak kaç tane sebep vereceğinizi söylemek zorunda değilsiniz onun yerine “bir sebepten dolayı ... “, “Bunun birkaç sebebi” var gibi ifadeler kullanın ve verebildiğiniz kadar çok sebebi sıralayın – ki genelde 2-3’ü geçmez-, zaman kazanacaksınız.
  • Aksanınızdan dolayı endişlenmeyin. Sadece anlaşılır olmayı düşünün.
  • Bir gramer hatasını düzeltmek haricinde asla bir kere söylediğiniz şeyi ikinci kere ifade etmeyin. Genelde aynı şeyi iki kere söylemek için zaman olmaz.
 
Geri
Top