yaradan akla aykırı yasaklar getirmemiştir neden anlasılmasın belki sorunun cevabını siz bilmiyorsunuz belki ben bilmiyorum ama eminim ki huri olayını arastırınca mantıklı bir açıklaması çıkacaktır. kuranda mantıksız bir şey yer almaz yaradan onu kulları anlasın diye indirdi. her şeyi bizim aklımız ermez biz kıt zekalıyız deyip boş düsüncelere dalarsak bağnazlığa iter bizi. içki içmek neden günah cevapsız bir soru değil ben araştırdım dinden çıkmadım eskiden serbestmiş sonra insanların saçma sapan alkollü birbirlerine zarar verdikleri gözlemlenmiş ve bu sebeble yasaklanmış yaradan insan için faydalı hiçbir şeye yasak koymamıstır. bunu araştırmayıda dinden çıkma saymaz
Araştırmak başka birşey sorgulamak neden böyle ne gereği vardı demek başka..
Ayetler olaylara ve insanların menfaat, ihtiyaç ve durumlarına göre merhale merhale indirilmiştir
Mesela;
İçki hakkında inen ilk ayet:
“Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden de (istifade ediyorsunuz); ondan hem sarhoş edici bir içki, hem de güzel bir rızık elde ediyorsunuz. Şüphe yok ki bunda (aynı şeyde, güzel ve çirkin birer yol bulunmasında) akıl erdiren bir kavim için kat’i bir delil vardır.” (Nahl, 67)
Bu ayetten önce Müslümanlara henüz içki haram kılınmadığından içki içiyorlardı. Bu ayetten sonra Hz. Ömer (ra) ve Muaz ibni Cebel (ra) Hz. Muhammed’e (asm) gelerek şöyle dediler:
“Ya Resulallah (asm), içki ve kumar hakkında bize kanaat ver, zira onlar aklı giderici ve malı zayi ediciler.”
Bunun üzerine Bakara Suresi'nin 219. ayeti indi:
“Sana şarap ve kumardan soruyorlar. Deki: "Onlarda büyük bir günah ve insanlar için birtakım faydalar vardır. Fakat günahları, faydalarından daha büyüktür." … Allah size ayetlerini böyle açıklar; umulur ki düşünürsünüz.” (Bakara, 219)
Bu ayet inince bazı Müslümanlar içki ve kumar bize haram edilmedi, üstelik insanlara faydaları da vardır diyerek içkiye devam ettiler. Bir kısmı ise büyük günah olduğunu öğrenince içkiyi terk ettiler.
İçki hakkında inen üçüncü ayet:
“Ey iman edenler! Siz sarhoş iken ne söylemekte olduğunuzu bilinceye kadar, cünüp iken de yolcu olan(larınız) müstesna namaza yaklaşmayın!... Şüphesiz ki Allah Afuvv (çok affedici olandır), Gafur (çok bağışlayandır.)” (Nisa, 43)
İçki içip sarhoş olan insanların bazılarının namazda imam olup Kurân’ı yanlış okumaları üzerine inen bu ayet, içkinin yalnız namaz vakitlerine ait olarak haram kılındığını bildiren ilk ayettir. Bu ayetten sonra insanlar namaz vakitlerinin dışında içki içmeye başlamışlardı.
Fakat daha sonra sarhoş olan bir kısım insanların birbirlerinin canlarını yakacak şekilde kavga etmeleri üzerine Hz. Ömer (ra) şöyle dua etti:
"Ya Rabbi şarap hakkında görüşünü bize açıkça anlat."
Bunun üzerine dördüncü ve son olarak içki şu ayetlerle haram kılınmıştır:
“Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları ancak şeytanın işinden birer pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” “Şeytan, içki ve kumarda aranıza (o yolla) ancak düşmanlık ve kin düşürmek ve sizi Allah’ın zikrinden ve namazdan alıkoymak ister. Artık siz (bunlardan) vazgeçen kimseler (olmaz) mısınız?” (Maide, 90- 91)
İşte Allah (cc), kullarının şarap içmeye alışkınlıklarını, onunla ticaret bakımından büyük kâr elde ettiklerini ve bir anda yasaklarsa onlara ağır geleceğini bildiğinden içkiyi bu şekilde dört merhale ile haram kılmıştır.
Ayrıca;
Ayetlerin insanlara sağlam bir şekilde aktarılabilmeleri, Hz. Muhammed’in (asm) hafızasına sağlam bir şekilde yerleşmesiyle mümkün olabilirdi. Bunun en iyi yolu ise bölüm bölüm indirilmesiydi.
Kaynak: Kütüb-i Sitte