• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

ErkekLerde küLotLu çorap modası ''mantyhouse'' !!

retro66

Üye
“Cinsiyetsizlik” ya da “Akışkan Cinsiyet” ”Görünen şey iyidir, iyi olan şey görünür”
Bilindiği üzere, meta üretimi alanında temel etki anında çözüm (“fast food”, yemek ve başka ihtiyaçların anında giderilmesi) ve atılabilirlik (kağıt bardaklar, tabaklar, plastik çatal-kaşık, ambalaj, peçete, giyim eşyası vb.) niteliklerinin değerinin ve meziyetlerinin vurgulanması olmuştur. “Kullan at” anlayışı sadece üretilmiş malları atmak anlamına gelmemekte; aynı zamanda değerlerin, hayat tarzlarının, istikrarlı ilişkilerin, şeylere, binalara, yerlere, insanlara, eyleme ve olma konusunda öğrenilmiş tarzlara bağlılığın da atılabilmesi anlamını taşır. Bu tür mekanizmalar, bireyleri atılabilirlikle, yenilikle, şeylerin hızla işe yaramaz hale gelişi ihtimaliyle başa çıkmaya zorluyordu. Bu da hem kamusal hem de özel değer sistemlerinin yapısında bir geçicilik doğurmaktadır (Harvey, 2006: 319). Köklü ve uzun ömürlü arkadaşlıklar, aşklar, ilişkiler ve evlilikler giderek imkânsızlaşmakta, tüm yaşamlarını tek eşle geçirenlerin, ilk girdikleri işten emekli olanların sayısı hızla azalmakta, her şeye rağmen istikrar’ı yüceltip modern normları uygulamayı sürdürenler yeteneksizlik, cesaretsizlik gibi olumsuz sıfatlarla değerlendirilmektedir (Lasch, 2006: 63; Yaraman, 2003: 68).
Dolayısıyla bir kimliğe bağlı kalmanın ve onu sürdürmenin nesnel koşulları giderek ortadan kalkmaktadır. Kimliği korumayı ve sürdürmeyi teşvik eden, hatta bu amaçla baskı uygulayan kontrol mekanizmaları, kurumsal dayanaklar çökmektedir. Kimliği besleyen, ona süreklilik / daya- nıklılık kazandıran anlamlar dünyasının parçalanması, birey için hiçbir kimliğin tümden içselleştirilememesini sonuçlamaktadır. Biraz sonra nasıl bir kimliğin seçileceğini/inşa edileceğini, bunun ne kadar sürdürüleceğini şartlar belirleyecektir. Böylece birey kararlı bir kimlik yerine, sürekli değişen, “konjonktürel” kimlik(ler) edinmektedir. Değişken moda ve yaşam tarzlarının, popüler ürünlerin medya üzerinden topluma empoze edilmesi bu süreci besleyip pekiştirmektedir.
AKIŞKAN TOPLUMDA KİMLİK İNŞASI: GEÇİŞKEN, EKLEKTİK, BEN ODAKLI KİMLİKLER Identity Construction in Liquid Society: Transitive, Eclectic, Self-Centered Identities Süleyman İLHAN'dan Alıntıdır.
resized_bf696-4e710f10adobestock_293305062.jpg
 
Top