• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Ufak Bakımlar ~ Motosiklet ~

Motosikletinizi birkaç hafta çalıştırmamışsanız ilk çalıştırma anında akünüz basmayabilir.Akü petekleri uzun zaman şarj ve deşarj olmadığından petekler sertleşir ve üzerinde elektrik tutamaz hale gelir. Akünüzü uzun süreli şarj etmek suretiyle tekrar eski durumuna getirebilirsiniz. Fakat şarj tutmamaya devam ediyor ise maalesef akünüz elden çıkmış demektir ve yeni akü almak zorunda kalacaksınız demektir. (kesinlikle basmayan akülere kendisinden yüksek amperde bir akü ile takviye yapmayınız)


YAĞ VE YAĞ FİLTRESİ:
Motor yağı önceki değiştirme tarihine ve km.’sine bakılarak altı ay geçmişse ya da km. si geçmiş ise(her yağın kullanım km.si yağın cinsine ve özelliklerine göre değişiklik gösterir)değişmesi gerekir.Yağ filtresi ise her yağ değişiminde bir değiştirilmelidir.


LASTİK VE ZİNCİR :
Lastik havaları soğukta ve uzun süren beklemelerde mutlaka azalacaktır. motoru ilk çalıştırma anında hemen lastik havaları el kitabındaki değerlerde tamamlanmalıdır. kapalı alanda da bekleyen lastikler mutlaka hareket ettirilmeli sert yüzeye temas ettirilmemeli altına mutlaka karton gibi yumuşak malzeme konulmalıdır.Aksi halde balans yapan bir çift lastikle karşılaşabilirsiniz.

Zincir sökülerek ufak bir Yağlıboya fırcası yardımıyle gazyağı veya motorin ile temizlenmeli(asla benzin kullanmayınız)ve yerine takılarak gerginlik ayarı yapılarak yağlanmalıdır.


SU-BENZİN: Radyatörde eksik var ise mutlaka seviye tamamlanmalıdır ve su yerine tamamen anti-friz kullanılmalıdır. Motorunuz çok üzün süre yattığırdığınızda deposundaki benzin yanıcı özelliğini kaybettiğinden boşaltılarak yeni benzin konulmalıdır.(kışın beklemeye terkedilen motorların depoları mutlaka tam dolu bulunmalıdır)


BUJİ-HAVA FİLTRESİ :
İlk çalıştırma anında marş bassa bile bujiler ateşleme yapmayabilir.En güzeli çalıştırmadan önce buji/bujileri söküp temizlemek gerekirse yenisi ile değiştirmek. uzun süreli beklemelerde kağıt hava filtreleri rutubetten oldukça etkilenmektedir.Bu yüzden garaja çekilen motorun hava fltresi sökülüp temizlenerek kuru bir ortamda muhafaza edilmelidir.Sünger hava filtreleri de ilk çalıştırma anından önce mutlaka temizlenmelidir.

Gaz teli debriyaj teli kumanda butonları sinyal far ve kontak anahtarı da W-40 ile yağlanmalıdır.Fren hidrolik yağlarının da seviyesi kontrol edilmeli tamamlanması gerekiyorsa hidrolik kutusunun üzerinde yazan kalınlıkta yağ konulmalıdır(DOT3 DOT4 gibi..)
 
Geri
Top