1-Bir ölçme işleminden elde edilen o (sıfır) değeri için kesinlik, güvenirlik sözkonusu ise kullanılan ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Sıralama ölçeği
C-) Derecelendirme ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
2-Aşağıdakilerden hangisi değerlendirmedir?
A-) Ali’nin boyu 180 cm’dir.
B-) Tebrikler diploma almaya hak kazandınız.
C-) Sınavda, 120 soru soruldu.
D-) Rehber öğretmenin üç çocuğu var.
E-) Sınavdan iyi derecede not aldınız.
3-Öğretmenin, öğrencilere ağırlıklarına göre puan vermesinde kullanılan ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Sıralama ölçeği
C-) Gruplandırma ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
4-Ölçme değerlendirme ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A-) Ölçmesiz, değerlendirme olamaz.
B-) Ölçüm, hem ölçme hem de değerlendirme birimidir.
C-) Değerlendirmede hakkında karar verilen değer ölçüttür.
D-) Değerlendirme objektif olmayabilir.
E-) Ölçme objektif olmalıdır
5-“Değerlendirmede, hakkında karar verilen değere ………, kararı belirleyen değere de ……….. denir.”
Boşluklara uygun düşecek kavramlar, hangileridir?
A-) ölçek - ölçüm
B-) ölçme - değerlendirme
C-) ölçüm - ölçüt
D-) ölçüt - ölçüm
E-) ölçme - ölçüt
6-Aşağıdaki ölçek türlerinden hangisinde, ölçülen niteliğin miktarına göre bir puanlama söz konusudur?
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Adlandırma ölçeği
C-) Derecelendirme ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
7-Aşağıdakilerden hangisi değerlendirmedir?
A-) Sınavda başarılar dilerim.
B-) Sınavdan kaç puan aldın?
C-) 70 alsaydın geçerdin.
D-) Ali, sınavdan 70 aldı.
E-) 0 derece donma noktasıdır.
8-Aşağıdaki niteliklerden hangisi, doğrudan ölçme yöntemi ile ölçülür ?
A-) Akademik yetenek
B-) Duygusal zeka
C-) Sınıfın öğrenci sayısı
D-) Özgüven
E-) Öğrencilerin sınav başarıları
9-“Okul idaresi, 9/C sınıfının o (sıfır) alan öğrencileri ile 100 alan öğrencilerini çağırmıştır” bu ifadede kullanılan ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Sıralama ölçeği
C-) Derecelendirme ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
10-“Gerçekleştirilen iki ölçme işlemi sonunda elde edilen değerlerin birbirlerinin katı olduğu ve kesinlik taşıyan veriler oldukları görülmüştür.” Gerçekleştirilen ölçme işleminde ölçülen nitelik aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A-) Hava sıcaklıkları
B-) Öğrenci başarıları
C-) Öğrenci sayıları
D-) Zeka düzeyleri
E-) Sınav puanları
11-Ölçme ve değerlendirme bilimi açısından aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A-) Ölçme işlemi, subjektif olabilir.
B-) Değerlendirme, ölçme işlemini tamamlar.
C-) Ölçme karar ve hüküm sürecidir.
D-) Doğrudan ölçme yönteminde işleme hata karışma olasılığı daha yüksektir.
E-) Dolaylı ölçme, sayılabilen (somut) niteliklerle ilgili veri elde eder.
12-Biyoloji öğretmenin, sınıfındaki öğrencileri laboratuarda küme oluştururken aynı notları alanları aynı kümeye yerleştirmesi hangi tip ölçeği kullandığını gösterir?
A-) Sıralama Ölçeği
B-) Derecelendirme Ölçeği
C-) Sınıflama ölçeği
D-) Aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
13-Hazırlanan bir testin sorularının, konuları tam olarak örneklemediği görülmüştür. Bu test için öncelikle aşağıdakilerden hangi doğrudur?
A-) Güvenirliği düşüktür.
B-) Geçerliği düşüktür.
C-) Kullanışlığı düşüktür.
D-) Objektif değildir.
E-) Ayırtedici değildir.
14-Öğrencilerin boy ölçümü için metre, cetvele göre daha (öncelikle)…………………….
A-) Geçerlidir
B-) Güvenilirdir.
C-) Kullanışlıdır
D-) Kararlıdır
E-) Ayırt edicidir.
15-Ölçmeden elde edilen sonuçların anlam veya nitelik kazandığı aşama-süreç, aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Sınavın puanlandığı süreç
B-) Kriter belirleme süreci
C-) Ölçme süreci
D-) Değerlendirme süreci
E-) Sembolik değer verme süreci
16-Aşağıdakilerden hangisi doğrudan ölçmeyi, dolaylı ölçmeden ayran fark değildir?
A-) Daha kesin sonuçlar verir.
B-) Hata karışma olasılığı yüksektir.
C-) Sıfır, gerçek anlamdadır.
D-) Standartlaşmış ölçme araçları geliştirilmiştir.
E-) Daha objektiftir.
17-Aşağıdakilerden hangisi ölçmeye karışan hata kaynaklarından değildir?
A-) Ölçmeyi gerçekleştiren birey ya da araç
B-) Ölçülen birey ya da özellik
C-) Ölçmede kullanılan araç veya birim
D-) Ölçmenin ifade edildiği sembolik ifadeler
E-) Ölçme sonucunun anlam kazandığı kriter.
18-Aşağıdakilerden hangisinin değerlendirmede kriter olarak alınması doğru olmaz ?
A-) Öğrencinin başlangıçtaki düzeyi
B-) Öğretimin hedefleri
C-) Öğrencinin hedefleri
D-) Öğrencinin önceki sınav sonuçları
E-) Sınıfın başarısı
19-Ölçme araçlarında bulunması gereken 3 temel nitelik vardır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biridir?
A-) Ayırtedici olması
B-) Objektif puanlamaya sahip olması
C-) Kullanışlı olması
D-) Kolay temin edilebilmesi
E-) Objektif, anlaşılır olması
20-Aşağıdakilerden hangisi ölçme işlemine karışabilecek hata kaynaklarından biri değildir?
A-) Ölçmeyi yapan kişi
B-) Ölçülen nitelik
C-) Ölçme aracı
D-) Kriter olan ölçüt
E-) Ölçümün ifade edildiği birim, sembolün yanlış yazılması
Cevap Anahtarı
1 E
2 B
3 E
4 C
5 C
6 E
7 C
8 C
9 A
10 C
11 B
12 C
13 B
14 C
15 D
16 B
17 E
18 C
19 C
20 D
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Sıralama ölçeği
C-) Derecelendirme ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
2-Aşağıdakilerden hangisi değerlendirmedir?
A-) Ali’nin boyu 180 cm’dir.
B-) Tebrikler diploma almaya hak kazandınız.
C-) Sınavda, 120 soru soruldu.
D-) Rehber öğretmenin üç çocuğu var.
E-) Sınavdan iyi derecede not aldınız.
3-Öğretmenin, öğrencilere ağırlıklarına göre puan vermesinde kullanılan ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Sıralama ölçeği
C-) Gruplandırma ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
4-Ölçme değerlendirme ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A-) Ölçmesiz, değerlendirme olamaz.
B-) Ölçüm, hem ölçme hem de değerlendirme birimidir.
C-) Değerlendirmede hakkında karar verilen değer ölçüttür.
D-) Değerlendirme objektif olmayabilir.
E-) Ölçme objektif olmalıdır
5-“Değerlendirmede, hakkında karar verilen değere ………, kararı belirleyen değere de ……….. denir.”
Boşluklara uygun düşecek kavramlar, hangileridir?
A-) ölçek - ölçüm
B-) ölçme - değerlendirme
C-) ölçüm - ölçüt
D-) ölçüt - ölçüm
E-) ölçme - ölçüt
6-Aşağıdaki ölçek türlerinden hangisinde, ölçülen niteliğin miktarına göre bir puanlama söz konusudur?
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Adlandırma ölçeği
C-) Derecelendirme ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
7-Aşağıdakilerden hangisi değerlendirmedir?
A-) Sınavda başarılar dilerim.
B-) Sınavdan kaç puan aldın?
C-) 70 alsaydın geçerdin.
D-) Ali, sınavdan 70 aldı.
E-) 0 derece donma noktasıdır.
8-Aşağıdaki niteliklerden hangisi, doğrudan ölçme yöntemi ile ölçülür ?
A-) Akademik yetenek
B-) Duygusal zeka
C-) Sınıfın öğrenci sayısı
D-) Özgüven
E-) Öğrencilerin sınav başarıları
9-“Okul idaresi, 9/C sınıfının o (sıfır) alan öğrencileri ile 100 alan öğrencilerini çağırmıştır” bu ifadede kullanılan ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Sınıflama ölçeği
B-) Sıralama ölçeği
C-) Derecelendirme ölçeği
D-) Eşit aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
10-“Gerçekleştirilen iki ölçme işlemi sonunda elde edilen değerlerin birbirlerinin katı olduğu ve kesinlik taşıyan veriler oldukları görülmüştür.” Gerçekleştirilen ölçme işleminde ölçülen nitelik aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A-) Hava sıcaklıkları
B-) Öğrenci başarıları
C-) Öğrenci sayıları
D-) Zeka düzeyleri
E-) Sınav puanları
11-Ölçme ve değerlendirme bilimi açısından aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A-) Ölçme işlemi, subjektif olabilir.
B-) Değerlendirme, ölçme işlemini tamamlar.
C-) Ölçme karar ve hüküm sürecidir.
D-) Doğrudan ölçme yönteminde işleme hata karışma olasılığı daha yüksektir.
E-) Dolaylı ölçme, sayılabilen (somut) niteliklerle ilgili veri elde eder.
12-Biyoloji öğretmenin, sınıfındaki öğrencileri laboratuarda küme oluştururken aynı notları alanları aynı kümeye yerleştirmesi hangi tip ölçeği kullandığını gösterir?
A-) Sıralama Ölçeği
B-) Derecelendirme Ölçeği
C-) Sınıflama ölçeği
D-) Aralıklı ölçek
E-) Oranlı ölçek
13-Hazırlanan bir testin sorularının, konuları tam olarak örneklemediği görülmüştür. Bu test için öncelikle aşağıdakilerden hangi doğrudur?
A-) Güvenirliği düşüktür.
B-) Geçerliği düşüktür.
C-) Kullanışlığı düşüktür.
D-) Objektif değildir.
E-) Ayırtedici değildir.
14-Öğrencilerin boy ölçümü için metre, cetvele göre daha (öncelikle)…………………….
A-) Geçerlidir
B-) Güvenilirdir.
C-) Kullanışlıdır
D-) Kararlıdır
E-) Ayırt edicidir.
15-Ölçmeden elde edilen sonuçların anlam veya nitelik kazandığı aşama-süreç, aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Sınavın puanlandığı süreç
B-) Kriter belirleme süreci
C-) Ölçme süreci
D-) Değerlendirme süreci
E-) Sembolik değer verme süreci
16-Aşağıdakilerden hangisi doğrudan ölçmeyi, dolaylı ölçmeden ayran fark değildir?
A-) Daha kesin sonuçlar verir.
B-) Hata karışma olasılığı yüksektir.
C-) Sıfır, gerçek anlamdadır.
D-) Standartlaşmış ölçme araçları geliştirilmiştir.
E-) Daha objektiftir.
17-Aşağıdakilerden hangisi ölçmeye karışan hata kaynaklarından değildir?
A-) Ölçmeyi gerçekleştiren birey ya da araç
B-) Ölçülen birey ya da özellik
C-) Ölçmede kullanılan araç veya birim
D-) Ölçmenin ifade edildiği sembolik ifadeler
E-) Ölçme sonucunun anlam kazandığı kriter.
18-Aşağıdakilerden hangisinin değerlendirmede kriter olarak alınması doğru olmaz ?
A-) Öğrencinin başlangıçtaki düzeyi
B-) Öğretimin hedefleri
C-) Öğrencinin hedefleri
D-) Öğrencinin önceki sınav sonuçları
E-) Sınıfın başarısı
19-Ölçme araçlarında bulunması gereken 3 temel nitelik vardır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biridir?
A-) Ayırtedici olması
B-) Objektif puanlamaya sahip olması
C-) Kullanışlı olması
D-) Kolay temin edilebilmesi
E-) Objektif, anlaşılır olması
20-Aşağıdakilerden hangisi ölçme işlemine karışabilecek hata kaynaklarından biri değildir?
A-) Ölçmeyi yapan kişi
B-) Ölçülen nitelik
C-) Ölçme aracı
D-) Kriter olan ölçüt
E-) Ölçümün ifade edildiği birim, sembolün yanlış yazılması
Cevap Anahtarı
1 E
2 B
3 E
4 C
5 C
6 E
7 C
8 C
9 A
10 C
11 B
12 C
13 B
14 C
15 D
16 B
17 E
18 C
19 C
20 D